Inlägg från: Anonym (Emelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emelie)

Ta ut tandställning - missfärgade tänder???

Ni som haft tandställning... När ni tog ut den, var det som syntes av tanden UTANFÖR fästena missfärgat då? Alltså kunde man se en vitare fyrkant (fästets gamla plats alltså) på tanden när tandställningen äntligen var ute ur munnen? Jag har keramisk tandställning och upplever att limmet är missfärgat, vilket ger mig panik för att även tanden ska ha blivit missfärgat och att det kommer se asfult ut när tandställningen tas bort :(

Hur går det till när man tar ut tandställningen? Slipar/rengör dom tanden om det blivit missfärgat eller kan man bleka tänderna om det skulle vara så?

• Svar på tråden Ta ut tandställning - missfärgade tänder???
  • Anonym (Emelie)

tack för svar! {#emotions_dlg.flower}

Hade limmet på era tandställningar blivit missfärgat då?

Jag borstar tänderna så noga jag kan och undviker sånt som färgar av sig (typ curry, kaffe, svart te, osv) men ändå har mitt lim gulnat lite. Och gummisnoddarna är alltid lite gulnade när jag byter dem var 8:e vecka. Känns oroväckande?! Har ungefär ETT ÅR  kvar av behandlingen! :( 

• Anonym (Emelie)
    Malima skrev 2013-10-31 21:43:41 följande:
    Jag hade tandställning i 3 år utan missfärgde tänder. Min kompis fick dock det. Hon borstade inte tänderna lika väl, jag var supernoga!
    Hmm, jag tycker mig vara noga. Men hur är supernoga? Borstade du efter varje måltid och så? Glad
Svar på tråden Ta ut tandställning - missfärgade tänder???