• Anonym (orolig)

Min pojkvän är försvunnen! Polisen mystisk

Idag klockan 14:00 skulle vi gemensamt på ett möte, 12:47 ringde han och sa att han kunde hämta mig men jag beslutade mig att åka kommunalt, vi skulle mötas på plats 13:40. Jag är på plats, väntar i fem minuter till ochbörjar bli orolig. Ringer honom 10 minuter innan mötet börjar, signal, inget svar. Går själv på mötet. Efteråt, kl. 15:00, provar jag ringa igen, inget svar. Oroar mig mer, men åker hemåt. Kl. 18:00 börjar jag ringa sjukhus. Ingen pojkvän. Notera att telefonen är påslagen. Ringde tillslut polisen, som säger efter ett tag att de kan säga så mycket som att han inte är försvunnen. Mer kan de inte säga... Vad fan menar dem med det?

• Svar på tråden Min pojkvän är försvunnen! Polisen mystisk
  • sär skriven

De kanske har honom i förvar?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (orolig)
    sär skriven skrev 2013-11-01 00:12:27 följande:
    De kanske har honom i förvar?

Men, alltså, för vadå? Han varken tar droger eller är kriminell. Kan väl inte stämma?
  • Anonym (S)

Jag har en sambo som sitter inne just nu och det där är ungefär de svaren jag fått (förr) när jag pratat med polisen de gånger han "försvunnit" innan jag fick veta att det var där han var.

Så ja, kanske är han anhållen? 

• Anonym (yepp)
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-01 00:16:27 följande:

Men, alltså, för vadå? Han varken tar droger eller är kriminell. Kan väl inte stämma?
    Vad som helst. De kan misstänka att han har begått något brott.
  • LillaJag06

Låter som han sitter inne hos polisen.

Han kommer få ringa fast inte riktigt än.

Kan inte reglerna men någon här inne kanske kan svara på det?

• Anonym (orolig)

Åh, herregud.. måste det inte vara rätt starka misstankar om han nu är det?

• Anonym (S)
    LillaJag06 skrev 2013-11-01 00:18:42 följande:
    Låter som han sitter inne hos polisen.
    Han kommer få ringa fast inte riktigt än.
    Kan inte reglerna men någon här inne kanske kan svara på det?
    Man kan vara anhållen max 3 dagar (har jag för mig) innan de måste ha en förhandling om man ska släppas fri eller bli häktad. Blir man häktad kan man antingen ha fulla restriktioner (varken få skriva brev eller ringa) eller få göra en av sakerna / båda. 

MEN skulle det vara så att din pojkvän sitter anhållen kommer han förhoppningsvis få kontakt med en advokat ganska så omgående som han ber kontakta dig (TS). Polisen får inte ge ut någon information.

Om han nu är arresterad vill säga.. 
    Men som svar på frågan. 
  • Anonym (S)
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-01 00:21:12 följande:
    Åh, herregud.. måste det inte vara rätt starka misstankar om han nu är det?
    Alltså man kan ju bli anhållen "bara" genom att vara för full och hamna i fyllecell = frihetsberövad ett par timmar. Så det behöver ju inte vara något allvarligt. (även om jag inte tror din sambo var full mitt på ljusa dagen, ett exempel bara, ville mest säga att om han är där behöver det inte vara någon stor sak.)
  • Anonym (orolig)

Okay, tack.. är lite i chocktillstånd.

• Anonym (yepp)
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-01 00:50:05 följande:
    Okay, tack.. är lite i chocktillstånd.
    Han kan ha någon polare som är misstänkt för något och man kan tro att din pojkvän ska förstöra bevis. Typ så. Han behöver inte vara direkt misstänkt för något allvarligt.
Svar på tråden Min pojkvän är försvunnen! Polisen mystisk