• Anonym (sofia)

ville inte vara med i vårdnadsutredningen

Hej! Min sambo ligger i tvist med sitt ex i en vårdnadstvist. Jag sa ifrån tydligt att jag vill inte vara med i vårdnadsutredningen. Men endå så nämns jag väldigt mycket. Får de göra så fast jag sa nej? nån som kan juridik och lagar?

• Svar på tråden ville inte vara med i vårdnadsutredningen
  • Anonym (sofia)

ja och ja på dina 2 frågor tycker jag.

• Anonym (sofia)

men är det någon som vet om det är lagligt att göra så?

• Anonym (självklart)
    Anonym (sofia) skrev 2013-11-01 08:30:16 följande:
    men är det någon som vet om det är lagligt att göra så?
    Självklart är det lagligt att utreda barnets boende hemma hos er och även nämna dig som bor i barnets hem.
  • Anonym (sofia)

nämna mig som pappans samb ja. men att. ifrågasätta tex vad jag gör på min lediga tid istället för att hämta barnet på fritis?

• Anonym (sofia)
    jashrinah skrev 2013-11-01 08:35:46 följande:
    självklart skall du inte tvingas på någon mammaroll ! 

tack! så tycker jag med.
  • Anonym (sofia)

någon annan som varit i liknande situation? kan jag kontakta en jurist alternativ advokat? känner mig överkörd av denna myndighet.

• a no nym

Vad ska du kontakta advokat om ? Du ingår i hushållsgemenskap med din sambo. Hans barn påverkas av hur du agerar i olika situationer. Både positivt och negativt. I vårdnadsfrågan kan pappans bristande föräldraskap i viss mån vägas upp av en starkt engagerad bonusmamma. Därmed inte sagt att de kan tvinga dig till att ta ansvar för ditt bonusbarn. Vill du hålla dig utanför så flytta.

• LillGris
    Anonym (sofia) skrev 2013-11-01 08:35:13 följande:
    nämna mig som pappans samb ja. men att. ifrågasätta tex vad jag gör på min lediga tid istället för att hämta barnet på fritis?

Nej du kan inte krävas ta föräldraansvar.
  • Anonym (sofia)

för att jag anser inte den här myndigheten har rätt till att skriva om mig inte heller lägga skuldfrågan på mig av att om pappan brister måste alltså jag kompensera. jag ser mig själv som en extra vuxen i barnets närhet inte en mamma. men myndigeter får alltså skriva om mig att jag måste ta föräldraansvar fullt ut. .

Svar på tråden ville inte vara med i vårdnadsutredningen