Inlägg från: ninjabebbe |Visa alla inlägg
  • ninjabebbe

istället för välling?

Alltså vad jag har förstått så rekommenderas att ge välling för att den är järnberikad, och barnen efter halvåret behöver järn då depåerna är slut. Jag vill heller inte ge välling av olika skäl och hade istället tänkt ge havregrynsgröt, sen se till att barnet äter annat med järn i, till exempel torkade aprikoser, blod(!), rött kött, etc etc. Blir lite kalkylerande, men det kan det kanske vara värt. 

• ninjabebbe

Nej precis, det är ju en väldigt svensk företeelse. Tror personligen att det bästa är att ge barnet bra, ekologisk mat av varierande sort. Det där med blodbröd låter smart, åt det själv ett tag, mest för att det är så gott. :) 

• ninjabebbe

Lillgris: Låter som en bra idé. Kan vara skönt att ligga o somna om lite. :)

• ninjabebbe

Vad menar du med att de hugger ner regnskog för att plantera PALM? Trodde regnskogen till stor del bestod av palmer redan.. Du menar inte apelsiner?

• ninjabebbe

Jaha, det var som 17, saker har hänt sen jag gick på lågstadiet, då skulle man nämligen inte dricka Fanta för att de skövlade regnskog till förmån för sina apelsinodlingar.

Svar på tråden istället för välling?