Inlägg från: kattis1986 |Visa alla inlägg
  • kattis1986

Hjälp ang klobrott!!!

Fick en akuttid igår när min hund spräckt sin ena sporre. De tog bort hela klokapseln och vi fick åka hem med bandage och råden att låta det sitta kvar 2 dagar och ha sko/påse utomhus upp till 2 veckor. Nu till mitt problem:
    Det tog inte lång stund innan hela bandaget åkte av, jag tog ut honom och satte en plastpåse över men han fick av sig alltihopa (han hade tratten på sig!) och han låter mig INTE sätta på nytt bandage, inte röra över huvud taget!

Så jag tänkte höra med er om råd till alternativ?

Jag kör nu helt utan något under rastningen och tvättar av med kallt vatten så fort vi kommer in, baddar torrt runt om så gott det går. Har läst lite i andra forum att det tar några dagar innan pulpan torkar och det tar mindre ont, tänkte då prova använda skyddssko ute.

Ska tillägga att han även får en Antibiotika med start idag..

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Hjälp ang klobrott!!!
  • kattis1986

Jag är så lycklig nu!!

Igår kväll fick jag lägga om tassen med nytt bandage och fick även på min egengjorda skyddssko (omsydd barnvante)

Jag la inte bandaget över hela tassen utan lät lite av trampdynorna sticka fram, tror det kändes bättre för honom att han känner marken, och inte glider med tassen.

Det här kommer nog gå vägen trots allt!!:)

För att svara lite på era frågor så:

Nej, han har inte försökt att hugga mig/oss men han var otroligt skärrad och rädd om sin tass så jag kunde ändå inte lita på att han inte skulle göra det! Ska även tillägga att han är en stadig, kompakt Staffe, så det var omöjligt för min sambo att hålla nere honom, han spände ihop hela sig som den muskelknutte han är!:)

Och att mata honom är inte att tala om, han tuggar inte mat om jag säger så, det är bara "svälj" och så är det borta!

Men däremot tänkte jag då inte på klickern!! De ska jag prova nästa gång, om det behövs vill säga!

Tack för era svar!

Svar på tråden Hjälp ang klobrott!!!