Inlägg från: Apopan |Visa alla inlägg
  • Apopan

Hjälp ang klobrott!!!

Har också fått dra bort en sprucken klo på min hund, och så som jag uppfattade det så är det jätteviktigt att det får vila några dagar och inte utsättas för någon yttre påverkan. Har du ringt och frågat veterinären vad ni skall ta er till?

Jag skulle iaf helt enkelt försöka se till att få på det där bandaget och sedan på med plast ovanpå också.  Jag har en väldigt smärttålig hund som är väldigt van med att en donar med honom på diverse smått obehagliga sätt, så vi hade det lätt på den punkten. Men finns det inget godis/mat som hunden tycker är extra gott som han kan snaska på medan du försöker linda linda in tassen? Kanske en tub med leverpastej som han kan slicka i sig medan någon hnnan "smyger på" ett bandage? Är han inklickad så kan det vara till hjälp, då kan ni ta det stegvis med hjälp av klickern.

En annan anledning till varför det är lika bra att få till det med bandaget är att det är vanligt att en får göra om proceduren då klon inte alltid växer ut på ett bra sätt. Så lika bra att vänja honom vid det nu då ni kan få göra resan igen. 

Lycka till! 

• Apopan
    mammaspyre skrev 2013-11-03 10:29:05 följande:
    Vad du än gör så INGEN PLAST!!!! Det skall torka där inne och det gör det inte med plast! Du kan ha det helt öppet bara håll det rent och gå koppelpromenader på torrt/rent underlag!
  • Apopan
    mammaspyre skrev 2013-11-03 10:29:05 följande:
    Vad du än gör så INGEN PLAST!!!! Det skall torka där inne och det gör det inte med plast! Du kan ha det helt öppet bara håll det rent och gå koppelpromenader på torrt/rent underlag!
    Nu råkade sonen skicka iväg förra meddelandet :P

Plast på under promenaden om det är blött ute fick vi höra var det bästa. Vår hunds klo drogs bort när det var snö och - eller slask ute överallt, så det går ju inte att hålla torrt då, och nu under hösten är det sällan torrt ute heller. Och som sagt, vi fick höra att det inte skulle vara öppet första dagarna, men sedan skall det självklart luftas. Veterinärer kan dock säkerligen tycka/säga olika på den punkten :)

... och till ts: Skönt att det går bättre!, Och så får vi hålla tummarna att klon växer ut på ett bra sätt. Den kan se lite konstig ut, men det behöver inte vara något fel för det :)  
Svar på tråden Hjälp ang klobrott!!!