Inlägg från: Emelie b |Visa alla inlägg
  • Emelie b

Amma i 6 månader annars dör hon?

Fina människa!

Du behöver hjälp att hantera din rädsla. Den begränsar ditt liv. Din dotter och pappans relation. Jag säger det inte för att du ska få samvete utan för att du ska förstå att det inte är ok att behöva känna och må som du gör!!

Du ska inte behöva leva med den här ångesten och rädslan 24/7.

prata med din läkare eller bvc och se till att du får träffa någon sakkunnig i ämnet.

Ser du något slut på rädslan för psd?

Tror du det kommer lugna sig eller eskalerar det?

Jag lider verkligen med dig och hoppas du tar hjälp! ?

• Emelie b
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2013-11-02 13:25:39 följande:
    Först satte jag gränsen att vid 4 månader minskar risken, då kanske jag kan börja lugna mig....men då googlar man ju (dum som man är) och läser om en mamma som förlorade sin 6 månaders dotter och en annan som förlorade sin 2 åring

Jag vet inte hur jag kommer reagera den dagen som vi måste ta bort larmet för snart kommer hon ju dra i allt i och runt sin säng och själva sladden till larmet är rena strypsnaran....så larmet måste ju bort då...

Min sambo är så ledsen för att jag inte tillåter honom att ta våran dotter själv utan att jag får panik och börjar gråta och gapa här hemma..

Det känns som att mitt psyke bestämmer över mig, att döden slår till så fort jag inte är i närheten, att bara jag är i närheten och övervakar så...ja...

Nej just nu ser jag inget slut på detta.

Min dotter har börjat vända på sig i sängen och inatt låg hon så gott som på magen och sov när jag kom in.

Jag vände på henne och försökte få henne att sova på rygg. Då vaknar hon till lite och jag står och gråter och förbannar mig själv för att min hjärna håller på och skrämmer upp mig hela tiden...

Efter vår änglason fick vi en annan son och med honom höll jag inte på såhär, inte heller med vår förstfödda son. (har 3 barn och 1 i himmelen).

Rädslan begränsar mig och jag VET om det, men hjärnan säger något annat.

Jag har blivit deprimerad, fått kort stubin av allt.,.... 

Men du?

Är det något som hindrar dig från att söka hjälp?

Ja hon kommer börja röra sig runt så larmet måste ju bort. Så tänker alla föräldrar som har ett andningslarm så där är du rationell :)

Se nu till att möta rädslan och se till att få ditt söta.. ur nu och be om hjälp!
  • Emelie b
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2013-11-02 13:27:00 följande:
    Du kan inte säga så "är hon inte värd bättre"

Hon är MITT ALLT!!! 

Jag håller med dig.

det där var onödigt!
  • Emelie b
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2013-11-02 13:32:25 följande:
    Jag VET detta, annars hade jag inte öppnat mitt hjärta och skrivit detta. Finns nog inte någon psykolog som kan få bort min rädsla inför döden. Kan inte föreställa mig det iaf.

Jo om hon garanterat kan säga att min dotter inte kommer att dö av psd. 

Din rädsla för döden kanske alltid finns MEN en psykolog/kbt:are kan göra det lättare för dig och göra den värsta paniken hanterbar.

För allt handlar om att lära sig hantera de olika känslorna som ballar ur ?
  • Emelie b
    Eterisk skrev 2013-11-02 13:55:48 följande:
    Det är klart att det finns psykologer som kan hjälpa dig. Det du skriver om här har du dessutom fått om bakfoten. Mellan vänner kan och bör det fungera som det står ovan, men när du mår dåligt och behöver en samtalskontakt är det långt mycket viktigare att de är bra på det de gör än något annat. Om din bil är trasig så vill du väl att någon som är en jävel på att meka ska fixa den? Det är väl struntsamma om bilmekanikern medan han fixar din kärra sitter och längtar efter att pyssla med sin fjärilssamling - huvudsaken är att han är riktigt bra på det han gör. 

Psykologer är bra på den sortens problem som du har. Det kan jag lova dig. Det är inte ett femtimmarsprat med en polare du behöver, du behöver det professionella samtalet där du kan få tillgång till andra sätt att hantera livets bräcklighet och ovisshet än det du nu har.

Ta hjälp nu så att du och familjen kan njuta av varandra. 

FYFAN Vad du är BRA!!!!!

och ts, du får verktyg att atbeta med som kommer göra din rädsla och ångest enklare!
Svar på tråden Amma i 6 månader annars dör hon?