Inlägg från: Anonym (orkar inte mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orkar inte mer)

Amma i 6 månader annars dör hon?

Anonym (Rapunzel?!) skrev 2013-11-02 14:28:15 följande:
    Absolut! För du måste använda ditt förnuft i detta! Är ditt beteende rimligt?! Om ingen vågat säga det tidigare så kanske det är god tid för lite verklighetscheck...
    Psykolog kanske inte är din grej med KBT?!
    Suck...jag vet redan att jag inte beter mig normalt, annars hade jag inte skrivit tråden...
    men ditt sätt att skriva och uttrycka dig ligger på en nedvärderande nivå, tyvärr. 
    Anonym (Rapunzel?!) skrev 2013-11-02 14:38:00 följande:
    Är trött på allt daltande! Inte nedlåtande bara ärlig!
    Njae, du är inte ärlig då jag redan visste om mitt problem, jag håller fast vid att dina ord är nedlåtande.
    Jag öppnar mitt hjärta och själ här i denna tråden, berättar att jag VET om mitt problem, sen hoppar du in och skall säga till mig klart och tydligt att "Om ingen vågat säga det tidigare så kanske det är god tid för lite verklighetscheck... "

Som sagt..... 
    Anonym (amning) skrev 2013-11-02 14:40:16 följande:
    Nej jag vet, jag syftade på dödsfall oavsett på vilket sätt barnet har dött. 
    Ah, ok då är jag med.
    Baby1112 skrev 2013-11-02 14:54:43 följande:
    Fast du skulle behöva en psykolog. Eller iaf någon att prata med. Sådär är inte bra att leva.

Ammade min dotter i en månad och sen inte mer för det strulade. Hon lever och mår finfint.
    jag beundrar dig och skulle önska tusen gånger om att jag kunde tänka som du
    listo skrev 2013-11-02 15:25:59 följande:
    Jag skulle vilja säga att du faktiskt inte har något annat val än att söka hjälp. För din egen skull, för ditt förhållandes skull, för barnets skull. Du kan må väldigt mycket bättre än du gör nu, men det verkar ha gått för långt för att du ska kunna lösa det helt på egen hand. 
    Det finns jättemycket bra hjälp att få, ta den!  
    den enda hjälp jag har erbjudits var en mvc-psykolog. jag gick hos en sådan då jag var gravid, och det gav mig inte så mycket.
    annan hjälp kostar pengar och jag har inte råd att bekosta sådan hjälp i nuläget.

LinneaJosie skrev 2013-11-02 15:43:21 följande:

BVC kan hjälpa till, prata med dem så ska de lotsa dig vidare.
    jag har pratat med dem ovh de rekommenderade bara mvc psykolog, då kände jag att jag skiter i det för de psykologerna på mvc sitter bara där för sin löns skull
    sandy80 skrev 2013-11-02 21:13:48 följande:
    Det låter som om du drabbats av PTSD post traumatisk stress syndrom. Det är vanligt i samband med dödsfall med barn. Man kan bli manisk och man förstår att man handlar lite tokigt men kan inte riktigt sluta eller hindra sitt beteende. Gå till vårdcentral ta hjälp !! Lika normalt att få hjälp för ett brutet ben som att få hjälp med PTSD. Detta är svårt att självmedicinera ta psykolog hjälp så kommer du kunna känna mer glädje och mindre ångest i din vardag
    Googlade symtomnen för det, och det stämmer in på mig
    Stod att KBT så kan man återbesöka jobbiga platser under kontrollerande former. När jag tänker på bårhuset som min son låg på sista gången jag såg han vill jag bara kräkas och tänka på något annat. Jag minns hans kalla kropp mot min hand och min sambo som höll han hårt och skrek....
    Kan inte ens skriva om det.... 

När vår son dog så sörjde min sambo, men inte jag..
    Jag ville bara glömma allt det jobbiga så fort som möjligt..

När vi väntade barn efter änglasonen så gick den graviditeten bra och ut kom en fin pojke. Inte sådana här panikkänslor som jag har nu...

Kanske är det alla minnen och känslor som kommer upp nu...men efter 7 år?

Min psykolog som jag hade nu under graviditeten sa att jag inte har sörjt färdigt utan blandar ihop det med glädjekänslor för detta barnet, och att min hjärna inte vet vad som är vad, i vilket fack alla känslor skall läggas. 

Anonym (fd orolig) skrev 2013-11-02 22:19:12 följande:
    Jag var också jätteorolig med första barnet, även om jag inte var fullt så orolig som du tycks vara. Jag gick till vårdcentralen och fick komma med i en KBT-grupp. Där fick vi prata av oss, höra hur andra känner och fick verktyg för att klara ångesten bättre. Den psykologen som jobbar på vår vårdcentral är en av de bästa jag träffat, och hon hjälpte mig även att hitta en bra familjerådgivare när jag behövde det.
    Ring BVC eller VC direkt på måndag, för du ska inte gå runt och må så där dåligt!
    Jag vill inte sitta i en grupp med andra människor och prata
    Anonym (Stödgrupp) skrev 2013-11-02 22:38:05 följande:
    Om min läkare säger till mig att min dotter dog i magen av plötslig spädbarnsdöd i magen så är väl inte det exakta medicinska ordet det viktiga. Mitt inlägg gick inte ut på det, jag rådde ts till stöd genom grupp eller psykolog och du fastnar på detta? Snart kommer väl den vanliga jävla skiten på fl, smutskasta andras inlägg, i ditt fall kommer väl snart ett inlägg att jag ljuger.
    Jag håller med dig. Det heter PSD om barnet dör i magen. Sen är det skitsamma vad anonym BM kallar det. Lite respekt vore på sin höjd här från vissa.
    kram 
Svar på tråden Amma i 6 månader annars dör hon?