• Ess

Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!

För att få sova ordentligt så har vi lagt en madrass på golvet, där det barnet som kommer in får ligga.
    Säg till din man att du vill sova ordentligt, så om hans barn somnar i din säng så får han se till att flytta på det innan du kommer hem.

Kan ni dra isär era sängar en bit?
    För i så fall blir han tvungen att ha barnet uteslutande i sin säng, och du slipper.

• Ess
    EllisBell skrev 2013-11-05 06:12:00 följande:
    Sextiotalist: Absolut finns många lösningar. Men det jag reagerar emot är någonstans att vissa vuxna verkar ha problem med barns närhetsbehov. Som förälder tycker jag att man får låta barnen gå före i en sån här situation. De är små bara några få år. Sen kan man ju tycka att om man nu inte gillar att samsova, borde det väl även gälla generellt och inte bara barnen utan även den andra vuxna.
    Det är rätt stor skillnad på att ligga två eller tre-fyra i en dubbelsäng. Ju trängre det blir ju mer känner man av när någon rör sig.
    Vi har fått lägga en madrass på golvet, för vi fungerade inte på dagarna pga sömnbrist. Man kan inte komma ifrån att både vuxna och barn sover bäst i sin egen säng. 
  • Ess
    EllisBell skrev 2013-11-05 06:51:22 följande:
    Anonym (75): Min 8-åring sover hos oss varje natt. Han behöver den närheten och för mig är det självklart att han får den. Min 5-åring vill sova själv, också ok. Ess: men då får man lösa det med bredare säng, madrass eller att en förälder sover i annat rum tex. Att köra ut barnen känns väldigt känslokallt.
    Jag tycker att ju mer vi har flyttat runt på oss, ju sämre har vi sovit. Ingen, varken vi eller barnen har fått ro.
    Jag tycker att både vi och barnen blivit piggare under dagarna sen vi började ställa mer krav på att dom skulle ligga i sina sängar. 
    Det gick så långt att jag satt och hallucinerade i bilen på väg till jobb. Det blev en väckarklocka till att ta tag i sovandet, för det är inte hållbart att utsätta både sig själv och andra för fara.

Min man och hans ex var stenhårda med att deras barn skulle ligga i egna sängar, de har sovit själva från att de var spädbarn. 
  • Ess
    Stilla natt skrev 2013-12-24 06:00:14 följande:
    Har samma problem.Jobbar natt och när jag kommer hem ligger en av bonusbarnen (4&5år) i sängen och tar upp all plats.Jag måste väcka min sambo och be de maka på sig eller flytta bonus till egen säng. De makar på sig i Sängen och det blir dragkamp om täcket då han lägger täcket Hellre om bonus! ! Blir såå arg att jag inte kan sova på några Timmar! Jag delar allt annat med bonus varannan vecka men Jag vill ha vår säng ifred!!! Min sambo tycker det e mysigt med alla i sängen och jag hatar Det!!!
    Han får bära tillbaka barnen till sina sängar när du kommer hem.
    Annars så dra isär sängarna så får han ha barnen enbart i sin säng och du slipper. Det räcker att dra isär ca 30cm. för att du ska slippa problemet.
    Är det så att det är en "hel" säng som inte går att dela, satsa på en som lätt går att haka isär. DEt är väl använda pengar för att förhållandet ska fungera. Sen kan han haka isär dem innan han lägger sig på kvällen, så går ni runt problemet.
Svar på tråden Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!