Inlägg från: Anonym (Jösses) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jösses)

Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!

EllisBell skrev 2013-11-05 15:46:06 följande:

Ja, faktiskt tycker jag att det är fel på dig som förälder om du inte klarar av att sätta ditt barn före dig själv om han nu vill sova hos dig. Många barn har behov av att vara fysiskt nära sina föräldrar mer än någon halvtimme i soffan efter en lång dag på förskolan/i skolan.  Det får man räkna med när man skaffar barn.
    Vissa människor och deras inställning tror man inte är sanna....
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (förstår) skrev 2013-11-05 15:57:43 följande:
    Undrar om du skulle känna likadant om det var du som behövde ligga och trängas med någon annans nioåring. 
    Det får vi väl ta för givet, för annars sätter hon ju inte barnets behov av att ligga nära med sin pappa före sina egna behov. Så det tror jag nog hon tror.
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (förstår) skrev 2013-11-05 16:04:57 följande:
    Jo det är väl så. Jag vet av personlig erfarenhet att det är stor skillnad på hur man skulle vilja känna och hur man faktiskt känner när det ligger ett barn som inte är ens eget och sparkar en i ryggen på nätterna... 
    Jag vet det med... Jag vet det även med egna barn som inte kan ligga still. Men om man inte kan sätta sitt eget behov av en god sömn åt sidan i de fallen så är man tydligen empatilös. Man lär sig nåt nytt varje dag ;)
Svar på tråden Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!