• Anonym (x)

Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!

Du får säga till sambon att du tar 9åringens rum till ditt eget "krypin" så får han samsova med sitt barn då, sätt hårt mot hårt.

Här får inte bonus sova i sängen har aldrig fått kommer aldrig att få heller, vi har en 160 säng och det är lagom med plats till sambon och mig. Jag jobbar skift och jag vill defenitivt inte hitta sambo och barn i sängen när jag kommer hem efter nattskiftet.   Dessutom är sovrummet  mitt andningshål där jag kryper in när jag vill vara ifred och helt enkelt är sovrummet "barnförbjudet".

Sambon får ta luftmadrassen och sova i sitt barns rum vid behov.

• Anonym (x)
    EllisBell skrev 2013-11-04 19:41:50 följande:
    Anonym: Jag får ont i magen eftersom jag inte tycker att det är ok att ha sängen som privat sfär när man har barn oavsett om det är bio eller bonus. Om barn känner att de av något skäl mår bäst av att sova nära en vuxen så tycker jag att det är en självklarhet att de ska få det. Jag tycker att det är hyckleri att neka barn att tanka trygghet och sova med dem de älskar samtidigt som de vuxna får ligga tillsammans och mysa.

Fast barnen behöver inte ligga i föräldrarnas säng, föräldrar kan lika gärna gå till barnens rum. Alla trivs inte att samsova.
  • Anonym (x)
    Stilla natt skrev 2013-12-24 06:00:14 följande:
    Har samma problem.Jobbar natt och när jag kommer hem ligger en av bonusbarnen (4&5år) i sängen och tar upp all plats.Jag måste väcka min sambo och be de maka på sig eller flytta bonus till egen säng. De makar på sig i Sängen och det blir dragkamp om täcket då han lägger täcket Hellre om bonus! ! Blir såå arg att jag inte kan sova på några Timmar! Jag delar allt annat med bonus varannan vecka men Jag vill ha vår säng ifred!!! Min sambo tycker det e mysigt med alla i sängen och jag hatar Det!!!
    Jobbar också natt och inte en chans att jag skulle gå med på att sambons barn ligger i sängen då. Visserligen får han inte det hur eller hur. Hade jag varit du hade jag förklarat att antingen sover dom i sitt rum eller så plockar du bort alla grejer ur barnens rum och gör om det till ett sovrum till dig själv. Så kan han välja hur han vill ha det sen. Tycker det är väldigt respektlöst av din sambo
Svar på tråden Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!