Min säng(vår säng) min plats!! Hjälp!!
Jag och min man har inga gemensamma barn, vi har hans barn varannan vecka och mitt barn är hos sin pappa och bonusmamma varannan helg.
Mitt barn är minst, men han är 7 år så han är rätt stor.
Jag har inte läst ovanstående och skummade igenom TS.
Jag är så himla kluven här.
Här är mitt barn "jobbigast" han är jätte mörkrädd och drömmer mkt mardrömmar och han storgråter och får riktig panik med hjärtklappning (Har inte varit såhär tidigare men det är väl något han går igenom, han har alltid kommit in på natten, men i alla fall somnat i sin egen säng, vilket är svårt nu.)
Min man är dock väldigt snäll, även om han tycker det är jobbigt. Jag tycker det är skitmysigt, men har nu börjat säga ifrån för hans egen skull, han är stor nu och måste komma över det. Nu somnar han i sin säng om jag ligger bredvid honom, men han kommer in på natten, och så får det väl vara tills han känner sig tryggare.
Ibland har alla tre barnen kommit upp, och ja ibland funkar det, men den största som är 9 år, då har jag faktiskt sagt snälla gubben, du kan väl lägga dig i soffan? Det blir så trångt? Och det gör han och även den mindre (min mans barn) går tillbaka till sitt rum/lägger sig i soffan om jag bara ber dem snällt, kanske du ska pröva?
Dock får mitt barn inte sova bredvid sin pappa när han är hos dem, för hans bonusmamma, även om hans pappa vill det så vägrar hon (vi har bra kontakt) så mitt ex brukar lägga sig vid vårat barn en stund men han får INTE komma ner till dem om han blir rädd. Detta gör så oerhört ont i mig, min son berättar att han ligger och gråter hela natten, hans hjärta slår hårt och han vid flera tillfällen har nypt sig själv hårt, dragit sig i håret osv för att han varit så rädd.
Han vill inte längre vara hos sin pappa pga detta, nu har jag pratat med mitt ex och han skall prata med sin sambo.
Jag har ingen rätt att lägga mig i deras liv, men det är mitt barn, det är jättesvårt och jag tycker det är hemskt att hon inte kan låta pojken få ligga bredvid sin pappa de få dagar han är där.
Hon är aldrig med på kalas, på barnets matcher, träningar osv aldrig!
Min son säger "När pappa ska somna bredvid mig, blir ******** arg och gråter och låser in sig på toaletten" min son är livrädd att jag skall berätta detta, ta upp detta, vilket jag nu redan har gjort, men har bett mitt ex att sköta det på snyggt sätt och inte säga till bonusmamman att han berättar detta för mig.
Fy sånt här är så svårt.