Inlägg från: mammais |Visa alla inlägg
  • mammais

Någon från Uppsala?

Hej här trillar jag in! Jag är också en Uppsalabo som är gravid, är i v.7 (6+6) om jag har räknat rätt.
    Har en son sen tidigare som är 2år och nu längtar vi efter syskon Flört

• mammais

Tack!
    Jag är ju inte så långt gången, men hela min familj vet redan om att jag är gravid. Jag har så svårt att dölja de för alla symptom syns så tydligt på mej, det kändes nästan som att alla andra visste att jag var gravid innan jag visste om det :) likadant var det med barn nummer 1

• mammais

Usch vad jobbigt, känner igen dina känslor, och hoppas man slipper gå igenom de igen. Fick själv mf i början av det här året och var också överlycklig att jag skulle få barnen tätt. Men nu håller jag tummarna för mej att det ska gå bättre den här gången, och hittar fler fördelar med att ha lite större åldersskillnad. Så tappa inte hoppet! Snart är du där igen med plusset och du är lika överlycklig då om inte ännu lyckligare +att ditt barn som du redan har kommer att förstå bättre att han ska få ett syskon :)

• mammais
    Spionen skrev 2013-12-19 21:14:43 följande:
    Fast mina tankar finns hos tattines nu, tänkte jag att ett glatt besked kanske kan höja stämningen lite. Men det känns konstigt att skriva om lycka efter det hemska som hänt :/

Jag var på vul i går och fick se lilla pytte där inne. Den sprattlade och vinkade! Allt såg bra ut, och jag är så långt gången som jag trodde (v10+0 då). Kändes otroligt skönt att den levde efter se kritiska veckorna, då min oro för MF inte ville lugna sig... Nu känns de dock mycket bättre :)

Vad kul! Och skönt att få veta.

Min bm har sagt åt mej också att göra de för att minska oron och få reda på hur långt gången vi är.

Vart gjorde du de någonstans?
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-21 12:11:52 följande:
    Ja, jag tror att det är väldigt bra att lugna sig så mycket det går. Ofta när det blir MF dör ju bebisen några veckor innan kroppen reagerar, och de kritiska veckorna är ju just innan v 12.

Jag gjorde mitt vul på Studentgyn på Studenthälsan! De har superbra gynekologer, och ställer inga konstiga frågor. Bara att ringa och boka :) Kostar 300kr. Du behöver inte vara student.

Ja jag vet ju sist hur det var, och det vart ju jätte jobbigt. Så nu känner man nästan efter alla symptomen varje morgon för att man är rädd att det ska hända igen.

Ok, funderade faktiskt på att ringa dit. Nu ska jag helt klart göra de.

Tog lång tid att få en tid där?
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-21 21:45:50 följande:
    Nej, inte alls faktiskt. Första gången jag ringde var en fredag, och jag fick tid onsdagen efter. Nu har de väl säkert julstängt dock, kan jag tänka mig...

Ok men då fick du tid ganska fort.

Säkert julstängt nu som du skrev, men kan ju hoppas på nästa kommande vecka :)

Hur mår du nu då? Syns det något på magen?
  • mammais
    Spionen skrev 2013-12-22 21:30:12 följande:
    Lova att berätta när/om du varit på vul :)

Jag mår relativt bra, har klarat mig från illamåendet. Har svårt för viss mat, väldigt trött och extremt jobbiga bröst. De växer, kliar och ömmar. Men det syns inget än, och har faktiskt gått ner 2 kg sen jag plussade... Längtar efter bebismagen dock :)

Hur mår du själv? Bebismage än? :D

Självklart berättar jag :)

Jag mår pyton, likadant med förra graviditeten. Så pass Illamående att jag knappt får i mej frukost eller lunch, på kvällen är det inga problem att äta men då är jag så trött att jag somnar sittades haha. Har ömma och svällda bröst, och fått jätte jobbigt med finnar. Det stramar även väldigt i ljumskar och över blydgbenet och har en molande värk till och från.

Magen är mest svullen av gaser och tröga tarmar tror jag, svårt med byxor och tröjor vissa dagar. Har gått upp 1kg :)
  • mammais

Skönt med bara besvär av halsbränna.

Själv så mår jag som en påse skit, mår fortfarande illa vid varje måltid, ont i huvudet och ont i legimenten. har varit sjukskriven hela december, och blir fortsatt sjukskriven till den 10/1. Fick lergigan comp utskrivet idag mot mitt illamående. Och hoppas de funkar.

Men annars så är det bra, någon annan som får svullen mage på kvällarna? Min ser ut som en ballong och man kan tro att jag är i v.25 haha

• mammais

Vad kul att ni börjat fixat med vagnar och så.

Själv så har jag tagit de lugnt med den biten och har nog inte riktigt förstått än att vi ska få en till, eller vill nog inte ta ut segern i förskott än eftersom vi har gått igenom ett mf. Så känslorna är helt annorlunda denna gång.

Tittar nästan på prylar i smyg och min största fundering är om vi kommer behöva syskon/tvillingvagn eller om en enkel vagn med ståbräda räcker.

• mammais

Gillar också att köpa prylar begagnat, rolig utmaning att hitta så billigt som möjligt. Och när dom är bäbisar så slits det inte så mycket på prylar och kläder ändå så det går att göra riktiga fynd :)

Nilla81: Min son kommer att vara 2år och 8månader nästan.  Han älskar ju att gå men tycker även om långa promenader i vagnen, tänker att det kommer ju ändå vara slutet på sommaren och vi kommer ju säkert röra oss ute mycket. Och sedan har vi 10min gång promenad till förskolan sen, men då kanske det räcker med stå bräda dom gånger jag lämnar eller hämtar.
    Hur gamla är dina barn?

Svar på tråden Någon från Uppsala?