Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

Hej! Hoppar gärna in här! Jag är Uppsala-bo och plussade i fredags :) V 4+4 tror jag. Är livrädd för missfall, men försöker inte oroa mig... Blir första barnet :)

• Spionen
    tattines skrev 2013-11-10 21:08:04 följande:
    Åh så spännande med första barnet! Grattis!! Den där oron är jobbig och det är verkligen lättare sagt än gjort att inte tänka på det :/ Var i Uppsala bor ni? :)

Superspännande! Tycker tiden sniglar sig fram verkligen :) Jag bor väst om centrum, ganska centralt. Vill va lite hemlig än så länge ;)
  • Spionen

Jag valde Svartbäckens Vårdcentral till slut. Va faktiskt där idag för hälsosamtal! Min BM var jättebra och trevlig. Ska dit nästa gång 11 dec :)

• Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-14 23:49:40 följande:
    Var på hälsosamtal idag och den 11/12 ska jag dit igen för provtagningar.

På måndag ska jag göra ett tidigt ultraljud. Vet inte om det blir vul eller ett på magen.

Är då i v.7 (6+5) så vet inte om man kan se redan då genom att göra på magen.

Lite nervös att det är nåt knas men får inte tänka så mycket.    

Det är jättesvårt att inte vara orolig hela tiden... Jag ska också försöka boka ett vul. Var ska du göra ditt?
  • Spionen

Men va bra, toppen! Kan man boka tid där även om man inte är student? Hittade inget klart besked om det på hemsidan...

• Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-16 09:38:03 följande:
    Japp det kan man. Det är väl främst till studenter men alla är välkomna. Jag är ingen student och har en kollega som var dit och hon är inte heller student. De frågar inget heller när man ringer.

Åh va bra! Då ska jag också ringa dit. Tack för tipset :)
  • Spionen

Har bokat UL :) Ringde nyss till Studenthälsan och fick tid på onsdag! Spännande, och väldigt nervöst :)

• Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-18 21:11:06 följande:
    Vad kul!!!! Va på mitt idag och hon var väldigt trevlig.

Gjorde vul och det va väl på gränsen till att man kunde se nåt. Var en liten klump med ett tickande hjärta. Så häftigt. Längtar tills man får se hela bebisen!!! Ska dit igen för jag hade visst 2 hinnsäckar men ena var tom. Hon rekommenderade att komma en gång till om ett par veckor för att kolla upp det så det inte blivit förändringar.

Längtar redan Man ser hjärtat och sen kollar hon runt lite i moderkakan så att det ser ok ut. Räknar ut hur långt gången man är ifall man är osäker.

a

Men va häftigt! Så man kunde alltså se/höra hjärtslagen till och med? Åååh det vore underbart att få höra det...
  • Spionen
    tattines skrev 2013-11-18 21:00:09 följande:
    Vad spännande! Vad är det man kan se på dessa tidiga ul? :)

Jag vill mest se så allt är ok än så länge, har fått missfall för många år sedan. Sedan kanske man får höra hjärtljud :)
Svar på tråden Någon från Uppsala?