• Aava

Någon från Uppsala?

Hej! Här en till med mage. Om allt går bra kommer vår tredje tjej 13 juni.

• Aava
    Spionen skrev 2014-01-29 06:44:19 följande:

Hej och välkommen! Va kul med en till :) Mysigt med tre barn! Hur gamla är dina två första?
    Tack! Innan trean kommer hinner den äldre fylla 4 och den yngre fylla 3. Behövde en paus från bebisperioden då den var så intensiv med två, men nu är jag redo för det igen :).
  • Aava
    Nilla81 skrev 2014-01-30 00:33:59 följande:
    Välkommen
    johannatys skrev 2014-01-30 12:21:02 följande:
    Hej grattis va roligt, vi är beräknade till 11:e juli.
    Tack tack :). Jag har foglossning så jag ser ut som en 100-åring då jag går... Konstigt vad olika det kan vara. Har aldrig upplevt det med de två äldre. Vi frågade kön eftersom jag är för nyfiken för att vänta :). Ska ni andra fråga eller ska det vara överraskning?

• Aava
    johannatys skrev 2014-02-03 10:46:40 följande:
    hehe okej, ja det var skumt. Jag är så glad att jag kan dricka kaffe igen :)

Sitter och funderar på om man kan åka ner till Grekland på bröllop i v 37, är man helt galen då? Tänkte om jag skulle ringa bm och höra vad hon säger, men sen kände jag att jag inte ville störa henne så försöker googla info. Jag får tydligen flyga iaf med norweigen.
    www.1177.se/Uppsala-lan/Tema/Vaccinationer/Allmanna-reserad/Resa-nar-man-ar-gravid/

Det där med försäkringen var ju en bra poäng som vårdguiden tipsar om.
  • Aava
    Spionen skrev 2014-02-06 09:37:59 följande:
    Idag påminde en gravid väninna mig om gravidförsäkring! Nytt ord för mig. Tecknade Folksams på en gång. Har ni gravidförsäkring?
    Jag ska men har inte gjort det ännu. Har haft det med de äldre barnen också och i alla fall på vårt försäkringsbolag så omvandlas ju gravidförsäkringen till barnförsäkringen då de föds. Fördelen med gravidförsäkringen är ju att det oftast ersätter en del medfödda fel - vilket är en omöjlighet att få med i en barnförsäkring senare.
  • Aava
    Välkommen! Var går du på MVC? Jag fick träffa sjukgymnast samma dag som jag ringde MVC och sa att jag hade foglossning och problem med höften...

Nilla81: Vad skönt att allt såg bra ut!
  • Aava
    nellang skrev 2014-02-11 20:04:19 följande:
    Jag bor i Sunnersta och tillhör därför Gottsunda. De sa att jag kunde vända mig till nån annan sjukgymnast, ska bara hitta en som kan foglossningar.
    Trist att de inte kunde hjälpa. Jag går i Flogsta och där fungerade det bra!

Kunde ju vara kul att göra en lista på allas bf efter att alla varit på rul. Och vilka åldrar de äldre syskonen har (om det finns syskon).
  • Aava
    Emethlarsson skrev 2014-02-18 20:20:59 följande:
    Hej!
    Jag har sent om sider hittat till denna sida. Här finns mycket svar på saker man går och funderar på =)
    Jag bor i Uppsala, är 26 år och väntar vårat första barn 6 juli =) Har de senaste veckorna börjat känna lite svaga sparka, helt underbar känsla måste jag säga!!
    Det har varit mycket spännande att läsa era tidigare inlägg! Vi var på ultraljud förra veckan och det verkar vara en välskapt liten krabat där inne, han gjorde tummen upp i alla fall så det borde ju betyda att det är bra där inne =)
    Välkommen! Härligt att få se krabaten på ultraljudet!

Spionen: usch, låter inte alls kul. Min foglossning har blivit bättre nu då jag undviker att gå så mycket med barnvagn och kört mer buss. Tråkigt, men har hjälpt.

Johannatys: Att själv få vara med på cypern skulle ju inte vara helt fel... Förresten - läste i gamla inlägg här och hittade din blogg. Om jag inte minns alldeles fel så bor ert gamla matbord hemma hos oss nu :).

Här fick jag åka till akuten på söndag. Andades väldigt snabbt. De kollade syresättningen och den var bra. Ett blodprov för att utesluta lungpropp skulle inte fungera eftersom det oftast visar förhöjda värden då man är gravid. De var heller inte så intresserade av lungröntgen då jag är gravid. Så det var bara att åka hem (eftersom syresättningen var bra) och hoppas på att det var en influensa som orsakade andningsproblemen. Och influensa var det. Och tur var ju det. Men jobbigt också. Så nu har jag varit sängliggande med feber och förkylning. Inte så lätt med sportlov och båda barnen hemma. Men nu ser jag ljus i tunneln :).
  • Aava
    Danni 83 skrev 2014-02-21 07:48:26 följande:
    Övertalning ska ju vara överraskning . Sen blir vi ju lika glada oavsett vad det blir såklart. Vi är så glada över att ha förmånen att kunna få barn överhuvudtaget. Jag har fått så många kommentarer om att "nu är det
    Väl dags för lilla tjejen"'och "jag förstår att ni vill ha en dotter osv. " Vi väljer ju att skaffa barn för att vi vill ha fler barn och inte för en speciell sort. Jag har blivit lite provocerad av detta.
    Folk kan vara så okänsliga! Vi vet ju att vi får en tredje tjej och är jätte lyckliga över det. Man vill ju att det ska vara friskt, resten är ju en bisak. Blir så irriterad över att folk säger så dumma saker :(. Danni: var glada över trean och försök att strunta i att folk inte tänker efter innan de pratar!
  • Aava
    Danni 83 skrev 2014-02-21 22:23:27 följande:
    Aava: jag håller helt med. Vi är jätteglada för ett till barn, helt oavsett kön.

Spionen: Ja har man gått hemma ett tag så kanske det är skönt att få jobba igen. Jag hoppas kunna jobba 75-50% fram tills mammaledigheten. Har bestämt att jag ska gå 26 maj. 3,5 vecka innan bf.

Gravidfika vore roligt . Jag skulle kunna måndag 3/3, när som helst under dagen passar.
    Jag är bortrest 3/3. Vi tog en sista minuten till Paris och ska hänga på Disneyland med barnen. Hoppas på att foglossningen inte ställer till det då :).
Svar på tråden Någon från Uppsala?