Emethlarsson skrev 2014-02-18 20:20:59 följande:
Hej!
Jag har sent om sider hittat till denna sida. Här finns mycket svar på saker man går och funderar på =)
Jag bor i Uppsala, är 26 år och väntar vårat första barn 6 juli =) Har de senaste veckorna börjat känna lite svaga sparka, helt underbar känsla måste jag säga!!
Det har varit mycket spännande att läsa era tidigare inlägg! Vi var på ultraljud förra veckan och det verkar vara en välskapt liten krabat där inne, han gjorde tummen upp i alla fall så det borde ju betyda att det är bra där inne =)
Välkommen! Härligt att få se krabaten på ultraljudet!
Spionen: usch, låter inte alls kul. Min foglossning har blivit bättre nu då jag undviker att gå så mycket med barnvagn och kört mer buss. Tråkigt, men har hjälpt.
Johannatys: Att själv få vara med på cypern skulle ju inte vara helt fel... Förresten - läste i gamla inlägg här och hittade din blogg. Om jag inte minns alldeles fel så bor ert gamla matbord hemma hos oss nu :).
Här fick jag åka till akuten på söndag. Andades väldigt snabbt. De kollade syresättningen och den var bra. Ett blodprov för att utesluta lungpropp skulle inte fungera eftersom det oftast visar förhöjda värden då man är gravid. De var heller inte så intresserade av lungröntgen då jag är gravid. Så det var bara att åka hem (eftersom syresättningen var bra) och hoppas på att det var en influensa som orsakade andningsproblemen. Och influensa var det. Och tur var ju det. Men jobbigt också. Så nu har jag varit sängliggande med feber och förkylning. Inte så lätt med sportlov och båda barnen hemma. Men nu ser jag ljus i tunneln :).