Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

semlan24 skrev 2013-11-19 08:16:56 följande:
    hej! här är en till uppsala-bo! Är i vecka 4+2, men jag ringde ialf flogsta vårdcentral idag.. är så himla orolig för allting! Vi får se vad dom säger. Detta är min första graviditet också, så man vet ju inte så mycket.. Mest är jag orolig för missfall :/Får jag fråga vad du sa till dom? Sa du bara "hej jag vill ha ett ultraljud"? :)

Hej och välkommen :)

Kul med en till som väntar första barnet! Så himla spännande!

Jag sa rakt ut att jag var orolig för missfall, men jag hade nog inte behövt säga det för de frågade ingenting... De frågade hur långt gången jag var (v7) och erbjöd mig en tid! Otroligt proffsigt. Kostar 300kr!
  • Spionen
    Nilla81 skrev 2013-11-20 22:47:29 följande:
    Var det idag du var på ultraljud?

Japp! Igår blev det av :) Dock trodde hon att det var för tidigt för att se hjärtat. (Vecka 6+0) Men allt såg bra ut annars, och det var så kul att se den lilla ärtan som kommer bli vårt barn :)

Jag fick en ny tid om en vecka, och den gången kommer jag inte behöva betala :O Är jättenöjd!
  • Spionen

tattines: Jag mår bra, inget illamående än! Är väldigt trött, måste gå på toa oftare (både nr1 och nr2!!) och har ömmare bröst.

Nilla81: hon frågade när jag bokade och trodde att det skulle gå. Men jag kan ju ha haft lite senare ÄL än vad jag trodde... Vi fick plus på första försöket så jag kände inte min cykel så bra :P

• Spionen

Barnmorskan på Studenthälsan kommenterade faktiskt att hon hade haft ovanligt många tidiga UL sista tiden, och undrade om det var svårt att få tid någon annanstans! Hon höll fullständigt med mig när jag sa att det skulle va skitjobbigt att vänta till v 18 för RUL! Speciellt när det är första barnet och man helst ville vara i v20 igår liksom :P

• Spionen

Nej hade Eva. Och nästa gång skulle jag få en kille :O Har aldrig haft en manlig gynekolog, så det blir ju intressant... Tur att sambon följer med :P

• Spionen

Mitt luktsinne har blivit värre än en blodhund... Känner lukter överallt! Idag på tåget kände jag helt plötsligt att det luktade vitlöksdressing och jag höll på att spy... Då var det en kille i andra änden vagnen som käkade pastasallad med nämnda dressing! Har aldrig brytt mig om att folk äter på tåget annars :P

• Spionen

Nilla81: jobbigt med så mycket illamående! Jag känner bara ytterst lite ibland, men far inte heller behövt spy någongång. Däremot är jag ganska känslig mot mat. Bröd eller kött går inte alls. Äter mest hallonkräm, frukt och pasta nu :P

• Spionen

Hallonkräm är guld värt för mig nu, det är det enda jag får i mig på morgonen/lunchen. Lagom sött och man slipper tugga ;) Sambon föreslog att äta på MAX igår och då vände det sig i magen på en gång, haha!

• Spionen

Kaffe är faktiskt inga problem för mig, fast jag nöjer mig med max två koppar om dagen nu.

I morgon går jag in i vecka 8, och ska på vul!! Spännande!

• Spionen

Idag var det vul-dags! Hade en manlig gynekolog som var aaaaasbra!! Va skitnervös innan, men han var verkligen toppen :)

Och det bästa... Vi såg hjärtat! Hurra va glada vi blev! Det kändes så skönt att veta att allt ser bra ut hittills :)

Svar på tråden Någon från Uppsala?