Någon från Uppsala?
Får nog söka vidare i den djungeln. Men hittar jag en tvillingvagn till bra pris så köper vi nog de.
Nu börjar min mage bukta ut, hur ser era ut?
Får nog söka vidare i den djungeln. Men hittar jag en tvillingvagn till bra pris så köper vi nog de.
Nu börjar min mage bukta ut, hur ser era ut?
Jag har gått upp 2kg och känner igen de där med brösten, fått köpa nya bh:ar.
Nu har jag äntligen fått tid för vul, på måndag 9.20! Riktigt spännande, hoppas allt ser bra ut.
Mina bröst är också riktigt ömma och överkänsliga, riktigt jobbigt då man har en 2åring som klänger på än och kommer åt dom hela tiden.
Min mage putar och man känner att det är något därinne och sen så sväller den upp under dagen så på kvällen är den som en ballong.
Kanske har gått längre än vad jag tror då? Går in i v.12 imorgon
eller är det två i magen?
Haha sjukt spännande och nervös.
Fick MF i början av förra året och då var det ju 2st.. MF blev i v.9
Vi diskuterar fram och tillbaka ifall vi ska kolla kön, jag vill nog det.
Men det visar sej när vi är där, sist så hade vi bestämt oss att kolla men så ändrade vi oss precis när vi klev i in rummet för UL. haha
Åhh spionen, känner igen mej så mycket i de du skriver. Och jag känner mej extremt gnällig mot min sambo när jag hela tiden berättar om hur jag mår, plus att jag har sånt jädra illamående så äter både lergigan och lergigan comp.
Väldigt nervös inför måndagen, men på ett bra vis mest. Ja om det skulle vara 2st i magen igen så skulle de kännas sjukt häftigt. Min sambo/pappan skulle nog mest få panik igen över huset blir för litet m.m. haha men det bekymret har inte jag.
Johannatys: vad kul, välkommen!
Jag har 1barn sen tidigare. Och bf 31/7. Ska på vul på måndag så då får man se om datumet stämmer.
Nilla81: spytt 1 gång, mår fruktansvärt illa på mornarna och har jätte svårt för dofter i början av dagarna. Fungerar hyffsat med lergigan men det tar lång tid att få dem och värka, måste vänta i 2timmar innan jag kan äta frukost.
Så mår kanon på kvällarna men blir så himla trött då istället.
Drömmer också konstiga och obehagliga saker.. och det mest konstiga är att jag hade lika drömmar förra graviditeten med min son.
O
Spionen: jag har ej varit på inskrivning än, ska på de den 20/1. Men var med i en mamma/föräldrargrupp förra graviditeten och de var inge vidare tyckte jag då, men det var nog för att den gruppen var så tråkig och jag hade inget gemensamt med de andra mammorna. Jag var yngst och dem andra 10år äldre.
Men ska nog testa gå den här gången ändå, kan ju vara roligare personer den här gången :)
Idag har vi varit på vul! :)
En fin liten bäbis ligger i magen, rörde sej som bara den.
Datumet är oförändrat, och det var för tidigt för att se könet.
Såå glad just nu, lever som på moln :)
Tack! :)
Japp jag var på studentgyn, och hade Helena Å(någonting)
Gick jätte bra och hon var trevlig.
Johannatys: Vilken häftig bild :) Bebben ser ut att ha det mysigt där :)
Vart har ni eran bm?
Jag går på flogsta vårdcentral, har både husläkare, distriktsköterska och bm där.
Om vi inte trivs i våra mammagrupper som finns på vårdcentralerna, så kan vi ju alltid starta våran egen :)
Spionen: får jag fråga vad du är sjukskriven för?
Jag är ju också sjukskriven, pga av mitt illamående och känsliga luktsinne. Har känt att det blivit värre den här
Jag försöker verkligen stå på mej och får mycket stöttning från familjen.
Det konstiga är att jag hade denna läkare förra graviditeten och då mådde jag likadant, och mådde så fram till v.30 och fick då foglossningar istället så hade kämpit med de på slutet. Så då sjukskrev hon mej utan konstigheter.
Jag har en gammal Blogg där jag skrev mycket om livet som mamma, och man kan följa min sons utveckling ganska bra där. Googla "livetsomtinaochmamma"
Nu har det blivit några nya här i gruppen, välkomna allihopa! :)