Inlägg från: johannatys |Visa alla inlägg
  • johannatys
    Spionen skrev 2014-01-22 11:45:21 följande:
    Och v 16
    Ja lite, är det första barnet för dig? :)
  • johannatys

Va spännande, med första barnet tog det så lång tid innan magen började synas på mig men denna graviditet gick det fort. Jag är så otroligt stolt över magen också så jag gör allt för att framhäva den med tajta kläder och skärp :) hehe. Förstår att du är otålig, har ni börjat köpa något än till bebisen? 
    Ska ni kolla kön föresten och vad tror ni?

• johannatys
    Spionen skrev 2014-01-24 07:43:53 följande:

Åh vad avis jag blir! Vill också kunna visa upp magen :) Slappnar jag av i en tajt tröja nu ser det mest ut som att jag ätit för mycket, haha.
    Ja, vi har köpt lite. Vi försöker hålla nere kostnaderna (vi sparar till en kontantinsats) så jag har gjort lite billiga fynd på blocket. Hämtade ett skötbord med byrå förra veckan för 200kr och igår lyckades jag ropa in en Brio skötväska för 60kr :) Känns bra! Hade turen att vinna ett babyskydd också haha... Har ni köpt något? Ni kanske har det mesta kvar från dottern? Vad säger hon om att få ett syskon? :D
    Jag är lite rädd för det också ibland att folk ska tro att jag bara ätit lite för mkt av julbordet. Kom till jobbet i tisdags med tajta kläder och då drogs blickarna till magen direkt och det blev lite chockade fast samtidigt sa de att de misstänkt något :)
    Ja vi har allt kvar, förutom att vi hellre vill ha en vagga än spjälsäng denna gången. Roligt att ni hittat lite saker.
    Hon ser jättemycket fram emot att bli storasyster och säger att det är hennes bebis som hon ska byta blöja på och ta hand om. Hon blir ändå tre år nu och är så snäll och förståndig. 
    Vad vill ni köpa för något hus eller lägenhet
  • johannatys
    Aava skrev 2014-01-28 19:42:45 följande:
    Hej! Här en till med mage. Om allt går bra kommer vår tredje tjej 13 juni.
    Hej grattis va roligt, vi är beräknade till 11:e juli.
  • johannatys
    Aava skrev 2014-01-30 17:01:44 följande:
    Tack tack :). Jag har foglossning så jag ser ut som en 100-åring då jag går... Konstigt vad olika det kan vara. Har aldrig upplevt det med de två äldre. Vi frågade kön eftersom jag är för nyfiken för att vänta :). Ska ni andra fråga eller ska det vara överraskning?

Men va jobbigt, hade lite foglossning i förra graviditeten men inget än. Vi ska inte kolla kön, kollade inte på dottern heller även om läkaren hintade om att det var en tjej.
    Men tre tjejer dom kommer ju ha det underbart när de blir större. :)
  • johannatys

Jag kände också efter ul med första och nu känner jag lite buffande, men en så länge väldigt lungt. Längtar tills sparkarna kommer igång och man kan ligga och trycka tillbaka, älskade den lilla stunden på kvällarna när man kände att man fick kontakt. 

• johannatys

hehe okej, ja det var skumt. Jag är så glad att jag kan dricka kaffe igen :)

Sitter och funderar på om man kan åka ner till Grekland på bröllop i v 37, är man helt galen då? Tänkte om jag skulle ringa bm och höra vad hon säger, men sen kände jag att jag inte ville störa henne så försöker googla info. Jag får tydligen flyga iaf med norweigen.

• johannatys
    Danni 83 skrev 2014-02-07 13:25:15 följande:
    Och flygbussen skulle ju vara flygtiden
    Jag funderar nästan på om det inte blir något bröllop från mig, just för att det känns så knäppt att åka när man bor bredvid förlossningen i princip sen sätta sig på ett plan ner till ett främmande Grekland när det i princip är dags själv med dottern på ett plan och med min man kvar hemma i Sverige. Känns ju aningen dumt hur gärna jag än inte vill missa en bal på slottet :) Vi får se hur jag mår längre fram. 

Välkommen hit också! Tråkigt med foglossningen dock, jag mår bra än så länge och det är bara att njuta har man ju lärt sig. Jag ska ha två veckor efter dig. 11/7
Svar på tråden Någon från Uppsala?