Någon från Uppsala?
Jo håller med, är en lååång väntan till rul :/ Hade precis tänkt fråga om kass mage kan bero på graviditeten. Jag måste akutspringa på toa flera gånger om dagen..
Jo håller med, är en lååång väntan till rul :/ Hade precis tänkt fråga om kass mage kan bero på graviditeten. Jag måste akutspringa på toa flera gånger om dagen..
Gud vad gott med hallonkräm! Det ska jag nog köpa hem. Är inte så sugen på varm mat. Mest sorbet och "fruktiga" saker :) Hoppas ditt jobbiga illamående släpper Nilla.
Vad spännande med dessa vul :) Vi väntar dock till rul som vi fått tid för 27e januari. Känns som en evighet dit men förhoppningsvis går det fort. Är ju en del som händer med jul, nyår, födelsedagar och så så tiden kanske rusar iväg :) Blir första gången vår son inte är med mamma eller pappa då man inte får ha syskon med sig in. Min pappa ska komma till sjukan och roa honom utanför under tiden. Han har inte varit ifrån mig många gånger, varit med sin pappa max en halvtimme några fåtal gånger då jag gått ut med hunden själv. Kanske på tiden att vi lär oss båda två.
Hur är det med er då? Hoppas ni har en trevlig helg!
Ja det kommer säkert gå bra, både jag och han måste ju vänja oss. Förlossningen kommer jag ju inte undan ^^ Vet inte varför syskon inte får vara med. De kanske lätt blir ett "störningsmoment" och drar ut på tiden? Vet iaf att vår lille högst troligt inte skulle sitta still hela tiden hehe. Illa med kryssning och bli åksjuk och liksom vara fast :P Men kul att svärföräldrarna blev så glada! Vi har varit hos bm två gånger, blivit inskrivna och tagit prover. Nästa besök ska vi ringa och boka tid för efter rul. Gud vad jag längtar!! Välkommen hit mammais :)
Kom lite blod på pappret i fredags. Ringde BM och berättade och kände mig lugn efter vårat samtal. Idag kom det mer och var en liten "klump" med, inte jättestor, någon cm kanske. Såg ut som en mensblödning. Ringde gynakuten och skulle ringa tillbaka om det började blöda mer eller om jag får ont. Hon sa att jag inte hade några starka tecken på mf men man blir ju så orolig :( Är omkring vecka 11+0-11+3. Skulle vila och ta det lugnt..inte lyfta sonen eller något annat. Håller tummarna för att det avtar och att allt är som det ska..
Tack ska ni ha. Man vet ju att blödningar kan komma men man tänker ändå det värsta. De här iaf inte blivit kraftigare men kommer än. Precis som mens. Nu börjar man ju nästan fundera på om man verkligen är gravid. Jag har ju inte mått illa eller så. Det gjorde jag inte med sonen heller så man har tänkt att jag har tur igen men nu med blödningarna får man andra tankar. Kan testen visa pos fast det är neg? Jag gjorde ett digitalt 10 dagar efter äl som visade neg. Hoppades att jag bara testat för tidigt och fortsatte hålla tummarna. 14 dagar efter äl gjorde jag ett nytt som visade Gravid 2-3 v. Testet visar när befruktningen skedde så det stämde ju bra. Tror ni det kan ha visat fel? Usch hoppas verkligen jag är gravid och att allt är som det ska! Ska be sambon köpa ett test efter jobbet..
Blöder fortfarande :( Pratade med gynakuten idag igen och de sa att det inte behöver vara någon fara så jag hoppas verkligen det. Vill bara att det ska sluta. Livrädd att vakna upp i en stor blodpöl. Hoppas, hoppas att liten därinne mår bra..