Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

Någon från Uppsala?

Spionen: ok, vi får försöka boka in en onsdag eller torsdag framöver

Johannatys: ok, vad kul ska vi ta något i stan kanske? Wayens? Kanske lunch är bättre? Jag äter gärna lunch på café kl 12? Så kan jag hämta mina troll i skola och fsk efter.

• Danni 83

Johannatys: perfekt vi kan ju höras om exakt ställe när det närmar sig och kanske inboxa varandras nummer? Jag har startat en annan Uppsalatråd innan jag hittade den här så kanske en annan blivande mamma följer med från den tråden. Någon med bf i Uppsala sommaren -14 heter den.

• Danni 83

Jag kan också hålla öronen öppna Johannatys, har inte väldigt stor bekantskap här men några gamla kollegor och så

Härligt Spionen, kul med rörelser, det är verkligen häftigt. Mitt pyre har börjat trycka väldigt upp mot revbenen, min första gjorde också så så då får man trycka tillbaka Äldsta sonen och sambon har känt rörelser men inte den yngsta. Han har inte tålamod att vänta . V25 imorgon.

• Danni 83

Ja vi såg det på nyheterna igår. Kändes ju verkligen som olämplig timing för vår del :-/ de ska ha möte med ledningen på måndag så förhoppningsvis blir det att de får löneförhöjning och stannar ändå. Annars behöver man nog tänka över alternativen..

Tänkte prata med min bm om det också, har ju mamma i Stockholm och skulle kanske kunna föda där i så fall.. I sommarkaoset.. Annars kanske Gävle? Men Ackis är ju dit vi vill så det känns drygt..

• Danni 83

Vet någon hur det gick igår på mötet de skulle ha? Jag kollade inte tv:n och hann bara bläddra i UNT imorse..

• Danni 83

Håhå det var ju inte bra ska träffa min bm på onsdag och fråga henne om detta. Vart ska man åka ? Gävle är närmst, ca 1 timme från oss.

Vi tänkte försöka på nytt fika, det sista blev inte av pga sjuka barn så ny lunchtid är fredag 21 mars vilka kan/vill? Vi kan bestämma plats senare.

• Danni 83

Ja absolut. Känns ju superkonstigt om inte universitetssjukhuset i Sveriges 4e största stad inte kan ta emot en.. Samtidigt så får ju folk sitta och åka till Nyköping och Södertälje från Stockholm för att de inte kan ta emot..

Jag jobbar som handläggare inom miljö- och hälsoskydd i Tierps kommun. Har 100 % men är sjukskriven på 25% pga foglossning och sammandragningar. Kan också jobba hemifrån och flexa över lunchen t.ex. Vi har också pratat om att försöka få till en kvällsfika innan den 21 men har inga förslag på dagar.

• Danni 83

Hej tjejer hur mår ni? Jag har fått förlängd sjukskrivning på 25% i två veckor till, funderar på att utöka det till 50 % om jag får pga foglossning. Hugger i bäckenet när jag går annars så är det rätt bra, full rulle i magen vilket är mysigt. <3

• Danni 83

Jaha- oj!! Jag är ju i en annan tråd och där är en mamma väldigt nöjd med sina två förlossningar i Gävle. Vad är det som ni hört är dåligt? Blir tveksam till om man ska dit då. Vad jobbigt det blev.

Känner mig helt färdig efter varit på jobbet 7.20 och inte på väg hem förrän nu. Att vara sjukskriven 25% fungerar inte så bra i praktiken.. Jag gör allt jobb på 75% av tiden just nu. Måste nog prioritera ner vissa saker. Är fackligt engagerad också och nu i löneförhandlingstider så är det en massa möten och behöver stötta på olika håll. Skulle gärna stänga dörren på kontoret för att slippa allt spring och få fokusera men det kan man ju inte riktigt.. Saknas folk överallt .. Gnäll gnäll.

• Danni 83

Välkomna Madam och Hanna!

Jag är i v26 nu, tredje barnet, har två pojkar sen innan som är 6 och 3 år - snart 4 och 7. Bor i Storvreta, sedan 1,5 år och jobbar i Tierp.

På väg in till bm nu och ska förhoppningsvis få lyssna på hjärtat , vad lustigt och smidigt det hade varit om man kunde droppa in hos sin bm när det är dags .

Svar på tråden Någon från Uppsala?