Någon från Uppsala?
Danni 83 skrev 2014-02-07 21:34:41 följande:
Johannatys: ja bröllop är speciella, är det någon nära som gifter sig? Är man beredd att ta risken så kanske, men det kanske vore tråkigt för din man också om han skulle missa födelsen?
Ja man får vara glad om man mår bra

jag tänker på alla som har det värre, men det blir lite tyngre för varje gång tycker jag. Skulle helst alltid jobba mindre men sambon pluggar till psykolog och har många år kvar, vi har inte riktigt utrymme ekonomisk att jag jobbar deltid. Sen hör man alltid om deltidsfällan för kvinnor, sämre pension osv. Så känner man att varför ska jag inte orka jobba heltid. Men 40 timmar + pendling på 8 timmar i veckan blir en del. Det är inte mycket energi kvar på vardagskvällarna att umgås med barnen. Nåja. Man får glad att man har ett jobb.

Ja det är min svåger och vi står nära deras familj, vår dotter ska vara blomsterflicka och det kommer säkert bli ett jättevackert bröllop.
Okej ja det förstår jag bli tungt att dra det lasset när man är gravid. Jag har ju lyxen att vara studenten i vår familj så jag har väldigt lugna dagar och det gör ju såklart att man mår bättre tror jag efetrsom jag kan styra dagarna lite som jag vill.
Men det finns verkligen de som har det värre och mår väldigt dåligt under hela graviditeten så det måste vara tungt.