Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

Någon från Uppsala?

Japp, fika den 21

Jag gick ingen profylax med första men med andra och tyckte att det gav enormt mycket. Metoderna och andningen men också för sambon- hur han kan stötta, massera, tänka på. Jag hade så mycket fler verktyg och hade mycket mer kontroll och lugn andra gången. Vi ska gå en repetionskurs nu inför denna förlossning, Annas profylax har vi använt oss av. Dyr ja, men värd varenda krona.

• Danni 83

Hej på er, hur mår ni? Vi har haft städhelg på förskolan och oj vad det tog på fogarna, fast jag satt mycket och torkade dörrar och lister och vilade mycket :-/. Sambon fick massera mig sen på kvällen. Idag är det lite pyssel hemma, plocka tvätt osv, sen ska vi träffa en ev ny barnvakt som bor i vårt område. Vore skönt att ha lite avlastning eftersom min mamma bor i Stockholm och sambons föräldrar i Österrike.

Lunch/fika på fredag då vilka är på?

• Danni 83

Aava: ok, vi får försöka få till en kväll/helgfika framöver. Ja detta med barnvakt är ett pyssel när man har släkt på andra orter :-/ vi har alltid haft det så och pusslar med diverse grannar/skolungdomar m.m. Hoppas på denna tjej nu, men hon är rätt ung, så vi får se.. Fyller 14 i vinter. Mycket beror ju på hur de är som person och hennes mamma bor i samma område så hon har sagt att hon ska vara stand-by om det behövs.

• Danni 83

Längtan 86: kul . Vi har inte bestämt plats- vet du något bra, trevligt ställe? Jag har föreslagit 12, funkar det för dig? Vi verkar bli en 4 st, några från en annan Uppsalatråd också.

• Danni 83

Längan86: tacos är gott förslag från den andra tråden var Linnehörnan, jag vet inte var det ligger men det verkar också bra. Kl 12 har vi sagt. Funkar Linnehörnan för dig?

• Danni 83

Toppen, ja då ses vi. Ni också- ha en bra dag. Själv är jag på väg till jobbet nu, blev halvtidssjukskriven i måndags och det känns jätteskönt. Nu kan jag stressa ner ännu mer och orka arbeta längre istället för att gå 26 maj som det var tänkt. Iallafall två veckor till tänkte jag jobba nu, vilket ger mer tid att få klart arbetsuppgifterna till vikarie och avsluta ärenden.

• Danni 83

Längtan86: tack för lunchdaten idag, var jättetrevligt att träffa dig och mysigt café!

Johannatys: nästa vecka är rätt full för mig, det skulle vara lör eller sön men det var ju de enda dagarna när inte du kunde. Lör den 29 skulle funka - kan ni då?

• Danni 83

Hej på er, hoppas att helgen varit bra. Vi var hos min mormor i Norrköping och hälsade på, hade en jättemysig alldeles lagom lugn helg. Skönt att få komma bort ibland och få glömma förråd som måste städas och tvätt som behöver vikas vad har ni gjort?

Aava: tack för tipset, jag ska beställa därifrån.

Har vi bestämt något om fika? Jag har mycket att göra i veckan tyvärr, men ses gärna i helgen. Kan både lör och sön. Kan också någon dag helgen 5-6 april?

• Danni 83

Madam: Härligt, vad roligt! Vill du berätta vad det blir eller är det en hemlighet? Jag fikar gärna i helgen, kanske lör runt lunch? Då har jag vägarna förbi Uppsala.

Johannatys: Ok, mina veckor är så tuffa just nu men jag ska absolut kolla 7-11. Hur länge är ni i Grekland? Härligt med försommaren där nere nu, det är mer grönt än under sommaren och lagom varmt vart ska ni?

Svar på tråden Någon från Uppsala?