Inlägg från: Nilla81 |Visa alla inlägg
  • Nilla81

Någon från Uppsala?

nellang: Välkommen hit!

Går också i gottsunda. Tråkigt att de inte kunde hjäpla dig med sjukgymnast. De kunde ju åtminstone rekomnedera någon.

Aava: ja det var en lättnad när man gick där ifrån. Det har ju varit nåt man sett fram emot och nu är det gjort. Kunde legat där hela dagen

• Nilla81

Längtan 86:

Jag har också bara bra att säga om Gottsundas Mvc. Har haft 3 olika barnmorskor på 4 graviditeteter. 2 av dem jobbar inte kvar. Men hon jag har nu hade jag även förra graviditeten.
    Jag bor också i östra nära sunnersta 

• Nilla81

Hoppas verkligen att det hinner ordna upp sig med barnmorskor till sommaren.
    Har ingen lust att sätta mig i en bil och färdas 1 timme. Man känner lite smått "panik" då alla mina förlossningar
    har gått snabbt.

Jag jobbar inom vården så arbetstiderna varierar. Dag/kväll samt varannan helg.

• Nilla81

Har sagt på skoj att man får hoppas man föder en vardag dagtid så får man gå till mvc och föda hos sin bm. Det borde ju lösa sig.

Här är det bara bra. Full rulle i magen. Man har knappt nån kondis heller Ledig idag. Tänkte dra med min 5 åring på busstur till ikea. Blir skoj, han älskar att gå i affärer *ironi*

Brukar vara ok så länge inte syskonen är med.

Väntar på att min chef ska skriva på papprena till fk om att man inte kan få andra arbetsuppgifter så man kan skicka in dem. Det tar ju ett tag för fk och handlägga med. Planerna är att gå den 19 maj.

• Nilla81
    Aava skrev 2014-03-11 21:54:52 följande:

Men det finns ju en risk också att ens BM på MVC inte har sett en förlossning sen studietiden... Eller måste de hålla igång den praktiska kunskapen också? Så det är kanske inte så "säkert" heller :).

Det var mest på skoj jag skrev det Vet inte hur uppdaterade bm är här där jag går. Hon jag hade 2004 jobbade både på mvc och förlossningen. Den jag har nu vet jag inte. Tror hon bara jobbar på mvc.
    Men som nån har skrivit här inne så är ju ackis ett stort sjukhus så de kan ju inte bara "stänga" igen utan tror det löser sig tids nog Men lite nervöst är det iaf.

Välkommen hanna8507!
  • Nilla81

Grattis till er som har fått!!!

Bara 22 dagar kvar till bf men jag är redo nu för bebis.

Grattis till dig tattines!!! Håller tummarna att det går bra denna gång. När har du bf?

• Nilla81

BF idag och inte ett minsta tecken på att det kan vara på gång. Hoppas hon kommer innan veckan är slut.

• Nilla81

Jadu knappt. Lika varmt inne som ute.

På nätterna sover jag nere i soffan med altandörren öppen.

Sen är man så svullen speciellt i fötterna. Får inte på mig skorna

längre.

Hur går det för dig?

• Nilla81

Idag har det varit ok väder. Inte lika varmt tror jag

Inga känningar här heller. Har egentligen inga problem om hon

stannar några dagar där inne. Men man är nyfiken på henne

Hur hon ser ut och ja allt

Det är en flicka där inne.

Har du på känning vad du tror du väntar?

Vad tycker blivande storasyster?

• Nilla81

Vaknade igår kl 4:30 avförvärkar men de avtog så klart och idag känner jag inget börjar bli lite less nu.

Hur har det gått för dig? Finns det nåt i pepparkakor som kan reta livmodern?

Syskonen här hemma börjar också bli otåliga.

sen börjar jag lessna på alla som frågar om hon kommit eller ej eller om man känner att det är på gång.

Nåja någon gång kommer väl bebisen.

• Nilla81

Danni83: Ja om värkarna bara kunde fortsätta Men ingenting idag alls.
    Första barnet kom i v. 38+5 och nr 2 i v. 39+5 och 3:an 40+1.
    Hade inte räknat med att gå över. Är i v. 40+3 just nu.
    Alla mina förlossningar har börjat samma dag som det kommit. Så igår hade jag hoppats på att det skulle bli av.
    Men icke. Hon är envis där inne (kanske brås på mig)

• Nilla81

Förstår det. Man tror ju att det är på G när man äntligen känner nåt och sen så dör det bara ut.

Med den sista gick jag en dag över tiden. Det har bara gått 3 dagar nu men hade vart praktiskt nu i helgen att få när maken är ledig annars jobbar han mycket i stockholm på olika ställen. Man vet ju inte heller om man blir skickad till annat sjukhus. Bm skrev i journalen att mina förlossningar gått fort så inte säkert jag hinner till annan förlossning. Men finns det inga bm här så måste man ju föda där man får plats.

Vet inte hur bm här ställer sig till en hinnsvepning heller. Lite "rädd" att få ett nej.

• Nilla81

Igår den 17:e kom våran lilla tjej tillslut. 7 dagar över tiden.

Vaknade med värkar 4:30 på morgonen. Vattenavgång runt 5:15 på köksgolvet. Var inne på förlossningen runt 6 och sen 7:25 kom hon. 4080 gr tung och 55 cm lång.

Hon ska troligtvis heta Jasmin men lite osäker än

• Nilla81

Åh Grattis till sonen!!!

Hoppas allt gått bra!

Jag åkte hem samma dag. Trodde vi skulle få åka vid 14-15 men kom inte därifrån förrns 17 för barnläkaren var sen. Lååång väntan där emellan.

Har ni fåttt komma hem?

• Nilla81

Tack Danni83

Idag har vi vart på återbesök. Hon gick igenom kontrollerna. Sov när läkaren undersökte.

På fredag är det dags för första bvc besöket.

• Nilla81

Vi håller oss också mest inne eller på altan som är skugga. Jasmine får ligga i bara blöja. Idag har vi iofs vart ut och åkt bil i värmen men hon sov. Hade kortärmad body bara som åkte av så fort vi kom hem.

Svar på tråden Någon från Uppsala?