Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

Hej på er! Igår hände en skum grej. Jag har ju haft lyxen att knappt må illa alls, och har aldrig behövt spy. Men igår efter en liten kopp morgonkaffe vände det sig i magen och jag fick springa till toan och spydde som aldrig förr! Hade inte ens ätit frukost, så det var bara vatten och kaffe som kom upp. Sen mådde jag kanonbra resten av dagen. Skumt!

• Spionen

Johannaty: Min syster flög i vecka 37, men det var inrikes (hon bor i USA) och det gick bra. Jag personligen skulle inte våga, men jag avskyr att flyga så det är nog mest därför... Det värsta som kan hända är ju att bebisen vill ut när ni är i Grekland, så jag skulle nog kolla upp hur det är att föda som turist där.

• Spionen

Idag påminde en gravid väninna mig om gravidförsäkring! Nytt ord för mig. Tecknade Folksams på en gång. Har ni gravidförsäkring?

• Spionen

Välkommen hit Danni! Kul att vi börjar bli fler. Simma låter skönt, det ska jag också göra när magen blir lite större...

Jag har börjat jobba nu efter att ha varit sjukskriven sedan juni-13. Faktiskt skönt att komma i gång! Min chef blev oväntat glad över att jag var gravid :)

• Spionen

Nu börjar vi bli så pass många att en lista kanske vore på sin plats? Jag är i alla fall hemskt dålig på att hålla reda på allas BF, men det kanske bara är jag? :P

Om en träff blir aktuellt är jag på :)

• Spionen

Börjar med en lista! Om någon inte vill fylla i all info behövs ju inte det, man får skriva det man vill :)

Spionen, Luthagen. BF 15 Juli. 27 år, första barnet.

• Spionen
    Danni 83 skrev 2014-02-12 14:50:34 följande:
    Kul med en lista. Jag tog mig friheten att skapa en ny tråd med infon för här fylls det på med så många inlägg sen så för att hitta sista listan behöver man scrolla bakåt så mycket efter ett tag

Nya bf-tråden finns här: bf- tråd : Vi gravida 2014 från Uppsala

Kan inte länka från mobilen men så fort jag sitter vid en dator så borde de gå, om ni inte hittar när ni söker.

Toppen tack! Ska se om jag hittar tråden :)
  • Spionen

I morgon ska jag på RUL!! Åh vad jag längtar! Såklart lite orolig också, tänk om allt inte är bra... Eller att bli tillbakaflyttad flera veckor? Hur vanligt är det? Har någon av er blivit det någon gång?

• Spionen

Då var det klart! Ultraljudet såg toppenfint ut, allt var som det skulle! Sååå skönt :) Blev flyttad bakåt en vecka, så nytt bf är 23/7. En vecka känns okej, jag var orolig att det skulle vara mer, men en vecka är tydligen ganska vanligt.

Johannaty: Jag var där kl 08 i morse! Du då? Tråkigt att din sköterska var stressad, den vi hade var lugn och jättetrevlig. Bebisen rullade runt, viftade med fötterna och gäspade :) Så gulligt att jag knappt kunde sluta skratta. Sköterskan fick reta den lite för att den skulle lägga sig rätt, den ville bara lägga sig med magen mot oss!

• Spionen

Nej vi kollade inte kön :) Visst är jag nyfiken men jag gillar överraskningen :P Har dock ingen känsla för vad det är, men släkten tror att det är en pojke!

Vi måste ha gått om varann i väntrummet typ, coolt!

• Spionen

Hej på er!

Nu har jag jobbat i två veckor, dock bara 25%. Själva jobbet är ok, men pendlingen är jobbig (jobbar i Sthlm). Det kommer bli värre längre fram tror jag. Ska gå upp till 50% from nästa vecka, vi får se hur det går. Känner av höfter och ljumskar efter promenaden från bussen så kroppen är inte på topp :P

Är dessutom helt slutkörd när jag kommer hem och somnar som en utslagen på soffan. Märks att det går åt energi åt annat!

• Spionen
    Danni 83 skrev 2014-02-20 15:21:48 följande:
    Spionen: ojdå, jag hoppas bara få trappa ner i jobb nu, kan du jobba något på tåget ner? Förstår att det är tufft med lång resväg, vart jobbar du?

Jag har varit sjukskriven en längre tid och hoppas faktiskt på att hinna jobba fulltid några månader innan mammaledigheten. Känns som att jag kommer kunna vara ledig med mer ro sen då, men jag kanske är ute och cyklar :P Jag jobbar på ett kontor väldigt centralt i Sthlm (Sergels Torg typ) så jag slipper iaf tunnelbana och så där. Visst kan man jobba på tåget, men jag orkar inte släpa med mig datorn fram och tillbaka... Sover på tåget istället, haha!
  • Spionen

Välkomna alla nya, så himla kul att vi börjar bli fler! Snart får vi styra ihop en gravidfika så vi kan jämföra magar, haha!

Aava: Jobbigt med akuten, men "skönt" att det var influensan. Hoppas den går över fort!

• Spionen

Jag jobbar på måndagar så den 3/3 funkar tyvärr inte. Onsdagar eller torsdagar passar mig bättre :)

• Spionen

Johannaty: Kan hålla koll omkring mig, ibland dyker det ju upp något i bekantskapskretsen.

• Spionen

Woohooo, vecka 20! Äntligen :) Känns som att vecka 19 var evig eftersom jag blev tillbakaflyttad en vecka. Tröttheten har verkligen kommit tillbaka som en smäll i huvudet, är heeelt slut när jag kommer hem från jobbet.

Nu kan jag känna små buffar ibland om jag trycker lite lätt på livmodern! Så himla häftigt, får inte nog av att känna på magen :) Känner ni buffar/sparkar? Sambon har inte kännt någon spark än, bebisen blir så blyg när han lägger handen på magen :P

• Spionen

Ja usch, hörde också det där om barnmorskorna! Har varit lite nojig över att föda mitt i sommarsemestern ändå (mkt vikarier då och lite personalbrist säkert) men nu blev det ju ännu värre :( Hoppas verkligen Ackis ledning får tummen ur och ställer upp på deras krav. Vill inte föda i Sthlm, även om det inte är så långt till Danderyd...

Svar på tråden Någon från Uppsala?