• Anonym (*suck*)

Ont i magen.De förväntar sig bara dyra presenter på kalaset.

Min son har blivit bjuden på 2 kalas denna helgen.
    Det ena kalaset är för 2 barn.
    Han är jätteglad över detta då han inte har så många vänner.. Har sällan någon att leka med.
    Han har en diagnos o har andra intressen än jämnåriga barn.

Nu har jag ringt o tackat ja till kalasen o även frågat vad barnen är intresserade av o önskar sig.
    Alla 3 föräldrarna kom bara med dyra önskningar.
    Som tex lego, då var det specifikt vad de ville ha.
    O även tjejsaker var det bestämda åsikter om.
    Jag är sjukskriven o ensamstående som precis får det att gå runt.
    Jag har egentligen inte råd att ge 2 dyra presenter o sen ge mitt egna barn födelsedagspresent o julklapp.

Hur tänker man när man kommer med såna specifika riktlinjer...hittar inget bättre ord?
    Nu har jag sagt till min glada son att han ska få gå på kalasen men jag vet inte hur jag ska göra med presenterna.
    Är det rätt att förvänta sig dyra presenter?
    Vad hade ni gjort?
    Jag vill inte göra något som på något sätt sätter oss i dålig dager, om man kan uttrycka det så.
    Jag hoppas ju att kalasen ska underlätta för kompisrelationer.
    Barnen fyller 7 år.

• Svar på tråden Ont i magen.De förväntar sig bara dyra presenter på kalaset.
  • Anonym (Ja)

Fråga aldrig om du inte villa tips på vad du ska köpa. Vi har ansträngs ekonomi o jag köper presenter till en presentlåda vid varje rea. Billiga spel, hårband, nagelack o andra billiga saker blir bra paket i hop plockat. Brukar bli ca 50 kr per barn.

• micha123

Du frågade ju. Vad förväntade du dig för svar?! Jag hade köpt nån liten leksak som min budget tillät. Barn är barn och blir väl glada för vad som.

• Anonym (***)

Köp för det som du har råd med.

• h8him

Vad fräckt att önska dyra presenter av vänner. Mellan 50-100 kronor har varit det vi har lagt ut på presenter.

• Anonym (*suck*)

Vad jag förväntade mig?
    Ja svar såklart o visst fick jag de, men det jag reagerade på var att önskemålen var så specifika o jättedyra.
    Jag skulle inte kunna säga till någon att köp just den legosaken för 800 kr,för något annat duger inte.
    eller....gå till den affären för där finns den o den saken.

När sonen var mindre köpte jag också småsaker vid rea, men nu går det inte att göra så, då jag/vi inte har så mycket kontakt med jämnåriga o min son har bara musik o dans som intresse.
    Det är det ju inte många barn som har.

Ja, jag ska se vad som finns o så får de säga vad de vill.
    Bara min son inte blir retad för det sen.
    Han har redan fått höra hur dålig han är för att han inte har märkeskläder på sig.

• h8him
    Anonym (*suck*) skrev 2013-11-04 17:18:09 följande:
    Vad jag förväntade mig?
    Ja svar såklart o visst fick jag de, men det jag reagerade på var att önskemålen var så specifika o jättedyra.
    Jag skulle inte kunna säga till någon att köp just den legosaken för 800 kr,för något annat duger inte.
    eller....gå till den affären för där finns den o den saken.

När sonen var mindre köpte jag också småsaker vid rea, men nu går det inte att göra så, då jag/vi inte har så mycket kontakt med jämnåriga o min son har bara musik o dans som intresse.
    Det är det ju inte många barn som har.

Ja, jag ska se vad som finns o så får de säga vad de vill.
    Bara min son inte blir retad för det sen.
    Han har redan fått höra hur dålig han är för att han inte har märkeskläder på sig.

Om han får höra att han är dålig för att han inte har märkeskläder, eller blir retad för att han ger för billiga presenter, så tycker jag att du ska prata med föräldrarna.
  • Lovebug

Brukar passa på o köpa saker när leksakerna reas ut...då kan man hitta mkt bra för 50-100 kr, som egentligen kostar åtskilligt mer :) Har en låda full med bra saker att ge bort till andras el till mina egna barn

• Anonym (h)

Vilka gamar :S. Ursäkta mig. Men gör som mig. Jag köper godiskit eller något liknande till barn. Deras jävla leksaker stör mig, slängda överallt i hallen. Godis och annat gott existerar för stunden, bajsas sedan ut i toaletten, och spolas bort i stora intet. 

• Anonym (*suck*)
    h8him skrev 2013-11-04 17:23:51 följande:
    Om han får höra att han är dålig för att han inte har märkeskläder, eller blir retad för att han ger för billiga presenter, så tycker jag att du ska prata med föräldrarna.
    Jag har pratat med dem o efter det har jag inte hört mer.
    Men det var inte så länge sen.
    O det var inte från dessa barnen,för då hade jag nog inte låtit sonen gå.
    Eller kanske jag hade o hoppats på något positivt. 
Svar på tråden Ont i magen.De förväntar sig bara dyra presenter på kalaset.