Spermier från svåger?
Hej TS! Vi går i samma funderingar.
Min man har nästan inga spermier alls så vi är mitt i ivf-svängen nu, det verkar dock inte gå så bra. Min mans bror vet om vårat problem har faktiskt erbjudit sig att ställa upp om vi vill ha hans hjälp! Han har egna barn så troligtvis har han inga problem med simmarna själv.
Har läst på lite och det verkar inte alls som att det skulle vara förbjudet att göra såhär i Sverige, vart får folk det ifrån? Däremot avråds det ja, just med tanke på att det kan bli komplicerat i framtiden. Men jag tror att om alla är med på det och vet vad det innebär så är det lugnt. Han får ju dessutom se barnet växa upp som närstående farbror. När man sen ska berätta för barnet att det kom till via donatorspermier (man är skyldig att göra det nämligen) så behöver barnet inte gå och fundera på vem den "riktiga pappan" är, han finns ju precis där och har funnits hela tiden.
Med det sagt så är vi inte övertygande om att det är detta vi vill göra om våra egna försök inte lyckas, det är mycket att smälta och fundera på. Hur känner du själv kring detta?