MinnieMouse skrev 2013-11-11 10:51:42 följande:
Nu är det 2 månader sen jag gjorde abort och det är jätte jobbigt. Jag tror jag kommer att söka hjälp snart. Jag var tveksam från början men eftersom jag började jobba på nytt ställe så kan man väl inte komma och börja gravid. Jag har två barn redan och den yngsta är fortfarande mycket bunden till mig. Jag har inte pratat med någon om aborten och min man blir bara irriterad när temat dyker upp. Han tycker att jag har lurat honom, egentligen så ville han vi skulle behölla. Och jag HAR lurat honom för att det var jag som skulle jobba på det nya förbaskade jobbet. Det var jag som var feg och osäker om vi skulle "klara av" ett barn till. Det var jag som övertalade honom till att det var det bästa för oss nu. Nu efter 2 månader av tomhet i helvetet kommer svåger och svägerska och berättar att de ska ha tredje barnet. Jag tänkte med tiden går det det bättre men nu känner jag att jag går tllbaka. Jag har berättat för min man att jag ångrar mig och vill att vi försöker bli gravida igen. Men han säger inget till mig om han vill eller inte. Och jag vill vara gravid NU. Är jag för självisk...
jag förstår precis vad du menar jag tror att det är därför man har så svårt att släppa taget för att man kan inte prata med de man känner tillit för i din fall din man som blir irriterad i mitt de som fick mig att göra aborten förnekar det och vill inte att jag ska prata om det och det gör saken bara värre plötslig är jag den som är självisk för att jag inte tänker på de.. blir bara irriterad och mer sårad
kram