Inlägg från: oraklet från delphi |Visa alla inlägg
  • oraklet från delphi

inte varit i skolan på hela terminen

puss skrev 2013-11-06 08:42:06 följande:
    kan hon inte få hemstudier eller anpassad skolgång?
    tycker det är en toppen idé för skulle det vara lathet skoltrötthet är detta en lösning eller om hon är mobbad för den delen
  • oraklet från delphi

kanske du kan säga att hon får jobba istället hur reagerar hon då? ungdomspraktik eller liknande då kanske skolan känns kul igen...

• oraklet från delphi
    karolinas01 skrev 2013-11-06 08:49:40 följande:
    Jo men nu var det ett tag sen skolan kontaktade oss sist.. jag sa till min sambo senast igår att kontakta skolan för att få hem skolarbeten så hon iallafall kan läsa lite hemma. Som jag förstod på sista soc mötet så verkar det vara sista anhalten här hemma innan hon hamnar i en fosterfamilj och jag vill absolut inte att det ska hända men känner mig så maktlös och vet inte vad jag ska göra..
    berätta det för henne att hon riskerar hamna i fosterhem så kanske hon öppnar sig och börjar prata mer och tom gå i skolan
    var finns mamman med i bilden?? vad tycker hon om detta?
  • oraklet från delphi
    YummyMami skrev 2013-11-06 08:53:43 följande:
    Börja träna med henne, då i henne magnesium och en medel som heter Relax. Börjar du denna vecka, så har ni en ny tjej till våren! Om det inte är djupare deppresion då. Får du inte henne och träna, få åtminstone hälsokosten i henne. OBS överdosera inte magnesiumet!
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se

relax vad är det? Blev nyfiken
  • oraklet från delphi
    karolinas01 skrev 2013-11-06 09:11:11 följande:
    Jo att hon är deprimerad är rätt tydligt men alltid när det ska göras något som är jobbigt får hon panik som hon säger av att gå ut genom dörren men ska hon gå på bio träffa en kompis eller gå till affären så är det aldrig något problem.. självklart kan depressioner va olika men jag själv mådde dåligt när jag va yngre och det påverkade allt även det som är sk roligt..

men om hon är deppad så är det faktiskt bra att hon träffar kompisar så hon inte halkar ner ännu mer... Försök få hemundervisning ring skolan och BuP fixa så ni har möte om detta
  • oraklet från delphi
    YummyMami skrev 2013-11-06 09:59:41 följande:
    Några kinesiska örter för lugn i sinnet, ger ingen trötthet. Funkar jättebra mot normal oro, åt dem när jag hade cancer. Funkar inte mot "sjuklig"ångest.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se

OK vilken ålder är dem från?
Svar på tråden inte varit i skolan på hela terminen