Inlägg från: zizuna |Visa alla inlägg
  • zizuna

Gravidtråd för oss som är över 35

Hoppar in här jag med ;)

Jag blir 37 i år borni skåne sen 8år tillbaks men är från Stockholm och väntar mitt 4e barn är i vecka 32 idag BF 8/3-14 :D

Har 3 döttrar sen innan som blir i år

17,11 &10

Väntar en pojke denna gången men min sambo. Det är hans första så ska bli enormt spännande äntligen få en son <3

• zizuna

Har nu haft väldigt mycket yryck mer mot blygbena och jar jätte ont där. Kännt att han borrar ner sig mer och mer men behöver det betyda att jag kommer föda tidigare eller har ni andra samma känsla där nere. Typ att snart kommer väl huvudet ut :/ hade fler sammandragningar igår men ej alls idag. Tusen tack i förhand för alla svar och råd/tipsen.

är i vecka 32

• zizuna

Hej igen

ja jag har nog foglossning men har haft det värre med mina andra barn. Känns mest jobbigt nu när man ska försöka gå så gör det jätte ont där nere samt att ens försöka vända sig i sängen är ej jätte process för baken och underlivet är så ömma och gör jätte ont där. Ja jag är ej rädd att han ska komma tidigare men helst vill jag iaf hinna gå till vecka 35-36 :D

mina andra 3 föddes

1. 39+4 23h

2. 38+6 11h

3. 38+5 6h

Alla startades av sig själv med värkar :)

Patricia4 skrev 2014-01-05 18:23:13 följande:
    Hej

Så hade jag med min son sista 6 veckorna. Foglossningen gjorde att jag fick ont i blygdbenet och hans huvud låg långt ner så jag hade svårt att gå sista mån. Eftersom det var min tredje hade jag mycket sammandragningar också. Men han kom 39+4 ! Har du foglossning ?

• zizuna

Jag har helt underbar sambo som gör allt för mig så jag får vila och bara ta det lugnt :)

Fast ibland kan jag bara ej låta bli att hjälpa till. Men som sagt jag hoppas också att denna sista tiden ska gå väldigt fort för saknaden är enorm efter sonen och att få en bebis igen efter så många år :)

MiCorazon skrev 2014-01-05 18:28:01 följande:
    Jag är i vecka 31 och har jättemycket sammandragningar och värkar och känner också som dig ibland. Vet inte om det beror på åldern, är 35 år, men hoppas själv på att bebisen stannar lite längre. Dock känns det skönt att man ändå kommit ganska långt i graviditeten så den största risken för en prematur förlossning har minskat. Alltså att bebisen är ju faktiskt ganska klar nu och det brukar inte bli några problem om de kommer för tidigt efter v 30.

Jag kan knappt göra något på dagarna utan att det börjar göra ont så hoppas de sista veckorna kommer gå snabbt.

Försök vila så mycket och stressa ner. 

:)

• zizuna

Hej

igår 00.58 började jag få massor med sammandragningar men ej regelbundet. Detta höll på till 04.30 srn somnade jag av ren utmattning och är lite orolig att det ändå höll i sig så många timmar och att jag helt plötsligt va (lös) i magen. Okej att han får gärna komma ut innan bf men helst ej innan vecka 36.

kan allt detta va efter han borrat neråt förgår som jag fick nu så himla mycket sammandragningar?

Tack för alla svaren :)

• zizuna

Gillar ej heller min BM då dem senaste besöken är enbart diskutioner ang min vikt!!

Jag har ej velat väga mig då jag är gastric op sen innan och jag ser själv att jag gått upp i vikt men vill ej veta hur mycket har ej ork att må sämre än nödvändigt. Så senaste besöken pratade hon om vikten i 20min!!

Så det slutade med att jag vägde mig och hade gått upp 9kg så får se nu nästa vecka när jag ska dit igen om hon tar upp detta med min vikt då lär hon få veta vad hon heter. TRO MIG!!

Blir så arg att hon som är pinnsmal ska ge mig goda råd hur fan vet hon vad övervikt/fetma är eller vad jag gått igenom jag är ju ej OP utan andledning?!

Har alltid varit rund och go och vill vara det med men med måtta så klart.

jag väntar mitt 4e barn men första sen efter op. Dem 3 andra gick jag upp runt 20-35kg var. Fullt friska alla 3 :)

Förlåt för gnället men behövde spy ur mig att här i skåne finns det oxå nötter till BM!!

BF 8/3-14

• zizuna

Ta handom dig nu och hoppas du och sambon orkar snart ta nya tag.

Patricia4 skrev 2014-01-16 03:18:25 följande:
    Så var resan över för denna gång. Hoppet förvandlades till förtvivlan. Lilla hinnsäcken kom ut med ett litet embryo på dryga centimetern. Kan inte förstå att man kan se ett så litet hjärta ticka?

Det gör mest ont i mitt hjärta när jag återigen får ge upp drömmen om en bebis 2014 .

Sambon tycker precis som jag att det är obegripligt hur vi kastades från att se lilla hjärtat till detta misär. Så snabbt kan det ta slut. ..

Med dessa ord lämnar jag gruppen. Vill tacka så mkt för ert stöd.

Var rädda om era magar och jag önskar er alla friska härliga bebisar. Massor av kramar!

• zizuna

Välkommen! !

Jag är 36år och väntar mitt 4e barn.

har 3 döttrar sen innan 17..11..10 och nu väntar jag första sonen :D

Har BF 8/3

50 dagar kvar :)

Bor i skåne

Var bor du?

kajsamupp skrev 2014-01-16 20:27:47 följande:
    Hej

Har följt tråden sen jag plussade för en vecka och undrar nu om jag får hoppa in här, med er?

Beklagar ditt mf, Patricia!

Vilka är ni andra som hänger här?

Jag fyller 39 år om några veckor och väntar mitt andra barn, är bara i v 5+4. Har en dotter som är 4 år, kom till på första IVF-behandlingen. Men nu, efter 3,5 års försök, har jag äntligen, för första gången någonsin, blivit gravid spontant Försöker nu skjuta bort oron och njuta av att det faktiskt gick även om det inte finns garantier för att det går hela vägen.

• zizuna

Tack

Ja det va ej planerat som sagt va gift och vi hade vpran 3 döttrar men så plötsligt hände det..jag träffade min sambo och blev döds förälskad och def inga barn va in planerat för oss på några år iaf då han ej har några sedan innan. Men efter 8 dagar va jag gravid trots akut p piller osv men ödet ville oss nått annat.och det är vi lyckliga nu för då snart kommer våran första gemensamma son och syskonen håller på längtar ihjäl sig efter en lillebror. Exet och vi har en super härlig relation och allt gick jätte smidigt med skilsmässan osv.

vi har 49 dagar kvar till BF och längtar ihjäl oss nu!!

kajsamupp skrev 2014-01-17 09:27:23 följande:
    Oj, zizuna och Kaa76, fått fyra barn, det är bra jobbat! Men vad tragiskt med ditt barn som dog, Kaa, förstår att du inte riktigt kan släppa oron.

Idag är jag hemma för att plugga, så skönt att inte behöva stressa för att få både mig och dotter iordning till dagis. Så nu sitter jag här hemma, sunkig och skitig, och försöker komma igång med slutpluggandet. Väntar samtidigt att husläkaren ska ringa tillbaka. Äter levaxin och måste in för att ta prover på TSH. Förra gången höjdes värdet jättemycket några veckor in i graviditeten och denna gång vill jag ha bättre koll och ökad dosen så värden håller sig fina och jag slipper jag vara orolig.

• zizuna

Välkommen! !

Maramina skrev 2014-01-21 06:21:09 följande:
    Får jag hoppa in här? Jag är 37 och är i vecka 17+4 med vårt andra barn dom blivit till med hjälp av IVF. Min man är 38. Första barnet, en tjej fyller snart 4 och blev till på naturlig väg. RUL är på fredag nästa vecka

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35