Inlägg från: zizuna |Visa alla inlägg
  • zizuna

Gravidtråd för oss som är över 35

Var är sambon?

Sessan78 skrev 2014-01-21 06:12:23 följande:
    Idag på eftermiddagen ska jag höra mitt KUB UL. Känner mig nervös och orolig, både för svaret och för att få se om mitt pyre fortfarande lever. Hade verkligen velat att min sambo skulle följa med idag men det blir tydligen inte så. Även detta får jag göra själv...

• zizuna

Kan han ej ta ledigt npn timma?

Sessan78 skrev 2014-01-21 06:27:08 följande:
    På jobbet...

• zizuna

Beklagar sorgen :(

Barn brukar fundera en bra stund innan dem reagerar. Men jag tror hon kommer ta det bra i slut ändan ändå. Och grattis till erat +

kajsamupp skrev 2014-01-22 21:03:47 följande:
    Välkommen nya trådmedlemmar!

Sessan: Grattis, skönt med fina provsvar. Hoppas nu sambon förstår att han borde ha varit där och delat allt med dig.

Insanejane: Roligt att se en pigg frisk tjej!

Vi har berättat för min mamma (och pappa), min syster, min bästa vän och sambons föräldrar. Om något händer så vill jag att de ska veta varför jag är ledsen.. Förra gången visste så gott som alla, eftersom i princip alla jag betraktar som närstående (familj, några vänner och de närmsta kollegorna) visste att vi gjort IVF-behandling efter flera års försök. Så de fick alla ett sms med en glad gubbe i, så fick de lista ut resten.

Här är det ledsamt. I söndags väcktes jag av att min mamma ringde och storgrät i luren. Min pappa dog i hjärtinfarkt på natten och hon hade just kommit hem från akuten. Blev så chockad, han var bara 68 år även om jag visste att han låg i riskzonen för att drabbas. Åkte upp till mamma och min syster kom också, och var där några dagar. Träffade pappa på sjukhuset igår för att säga farväl. Det är nog de värsta jag gått igenom än så länge, även om det var bra att få ta avsked. Idag berättade vi för vår 4-åring, som på barns sätt mest konstaterade att han dött men att mormor och moster fanns kvar.. Följdfrågor kommer säkert framöver, men just nu var det skönt att hon inte reagerade mer än så. Men jag är så ledsen över att pappa inte får vara med under graviditeten och träffa bebis, men jag är väldigt glad över att jag hann berätta för honom.

• zizuna

Hur långt har alla kommit i sin graviditet?

Jag är i vecka 36 idag (35+1) 33 dagar kvar ;)

Äter när jag vill och är sugen vikten får jag handskas med senare ;)

• zizuna

Håller tummarna att tiden går forr nu för dig så du slipper må illa.

Kroken skrev 2014-02-03 07:56:45 följande:
    Jag är i v.10, mår urk och får inte i mig mycket alls äter det jag är sugen på, kallt går bättre än varmt. Tyvärr så är det så att när jag ätit det jag är sugen på så är jag inte sugen på det längre. Det som går bäst är kall kräm och iskall mjölk. Som tur är så blev jag sjukskriven så jag slipper sitta ångesten att vara på jobbet och må dåligt. Väntar bara på att veckorna ska gå så det kan gå över det här. De andra gångerna har jag börjat må bra i v.13-14 igen så det hoppas jag på nu med.

• zizuna

Va skoj att en till som är född 1977 och har 10år mellan yngsta och kommande bebisen :)

Själv är jag i vecka 36 redan så har 33 dagar kvar tro mig dem segaste i hela världen :)

Jag väntar min 4e mina syora är 17,11 & 10 alla flickor och nu en prins i magen :D men detta är sambos första så ska bli jätte mysigt med en bebis på äldre dar ; P

Vart i landet finns du?

Hur gammal är din sambo?

L1977 skrev 2014-02-03 10:13:31 följande:
    Hej! Får man vara med här?

Väntar mitt och sambons första gemensamma barn. Hans första och mitt tredje. Mina barn är "stora" 12 och 10år. Ska bli så mysigt med en bebis igen. Hoppas att liten stannar kvar! Bf 4/10 så jag är bara i vecka 6. Nästa vecka har vi Mvc sen veckan efter ett tidigt ul. Sen rullar det på misstänker jag. Tänker göra mkp/fvp har inte bestämt vilket än. Ev skippar vi kub.

• zizuna
    DragonWoman skrev 2014-02-03 22:49:52 följande:
    Hm, misstänker att det är mf på g här

Ska på vul på onsdag så får det isf bekräftat då... Känns lite tråkigt faktiskt

• zizuna

Själv ska man få se sin mirakel imorgon igen på TUL ska bli så skönt. Men ändå lite fundersam om hur han ligger vikt mässigt osv sist va han -14.9% hoppas att han lagt på sig mer denna gången :)

• zizuna

Ja precis. Men allt såg aå bra ut så han har tagit igen sig och väger ca 2700g nu. Är i vecka 35+3 och 31 dagar kvar till BF ;)

Irmeline skrev 2014-02-05 08:18:46 följande:
    Kul! Tänk på att UL (framförallt TUL) inte är någon exakt vetenskap. Vet flera som gått på det och sen fött normalstora bebisar. Tex till syrran sa de att hennes son skulle bli jätteliten, men han föddes normal, de hade missbedömt vikten 50%!!

• zizuna

Vad hade ni för mått då?

Min första va -14.9% och idag-1.9% :)

Kaa76 skrev 2014-02-05 15:18:51 följande:
    Samma sak för mig! Med mellan dottern beräknades hon väga 3,2 kg. Men vägde 4,6 i stället! Liiiiiite skilland

• zizuna

Stort grattis till flickan :)

Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-05 23:24:17 följande:
    Och idag gjorde vi RUL.

En lita tös blir det.

• zizuna

Oj jag va tyst nästan till vecka 16 inte för att jag ville dölja men jobbar i en mat affär och tro mig det sprider sig som en löpeld!!

Efter dem fick veta så hade dem redan lyckats på nått sätt k8mma fram till att barnet va ej min sambos!!?? Vi hade separerat med sambon??!! Ja som sagt vart man än är så finns det ryckten m.m

Berätta när du själv vill Och till vem du vill tala om det. Resten får väl fråga om dem vågar ;)

L1977 skrev 2014-02-06 14:15:43 följande:
    Känner blickarna i ryggen. Tisslandet o tasslandet. Jobbar mestadels med män. Trodde att jag skulle komma undan lättare, att ingen misstänker att jag är gravid. Men nu är det nog bara en tidsfråga.

Hade jag jobbat med tjejer så hade det varit uppenbart redan ;)

* dricker inte kaffe - inte för att jag inte vill men det smakar äckligt!! Drack 10 koppar om dan innan

* slutat röka. Äcklar mig bara.

* tackat nej till personalfest

* sover lunch. Japp en powernap 40min varje dag :)

Mitt ex som är en god vän, (o som jag även träffar via jobbet ibland.)frågade idag när jag tackade nej till kaffet. Är du Gravid??!!! Öhhh nej........ För tidigt att säga o har flera som jag vill berätta för innan jag säger något till honom. Är bara i vecka 6. Hur berättade ni?

• zizuna

Åå en liten plutt ?

Kaa76 skrev 2014-02-07 22:57:41 följande:
    Jag lyckades får 15 åringen att hjälpa mig att fotografera av bilden från KUB i måndags, så här är min lillfis. 

• zizuna

Våran son kom 05.09 idag på 39+0

3485g 50cm

Åkte in 22.00 va då öppen 4cm dem tog hinnorna kl 23.50. Kl 4 va jag öppen 7cm och efter ca 10 rejäla värkar krystar så kom han :)

• zizuna

Ja kroppen va helt med på noterna och BM va helt underbar. Hon sa följ kroppens signaler den vet när det är dax och krysta osv. Men fy när dem rejäla värkarna kom voste jag ej vart jag skulle ta vägen och skrek som bara den i lustgas masken. Kändes som ryggen skulle gå av mitt i värkarna. Min livmodertapp va ej förkortad alls så jag fick hjälp på traven av BM att ta undan kanterna under värkarna. Men nu är han här och jag njuter av varje sekund :D

Insanejane77 skrev 2014-03-01 23:18:04 följande:
    Vad roligt! Grattis till sonen och en snabb förlossning :) Gick allt bra tycker du?Välkomna alla nya med!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35