Inlägg från: Maramina |Visa alla inlägg
  • Maramina

Gravidtråd för oss som är över 35

Får jag hoppa in här? Jag är 37 och är i vecka 17+4 med vårt andra barn dom blivit till med hjälp av IVF. Min man är 38. Första barnet, en tjej fyller snart 4 och blev till på naturlig väg. RUL är på fredag nästa vecka

• Maramina
    Sessan78 skrev 2014-01-21 11:29:19 följande:
    Jodå, han kan men han vill inte. Han får göra som han vill. Kände mig bara lite nedstämd och ensam imorse när han aldrig vill följa med mig på kontroller. Till bm bryr jag mig inte men jag önskar att han ville vara med på "viktigare" kontroller typ dagens kub.
    Ursäkta, men nu blev jag lite förbannad på dina vägnar! KUB och RUL är ju inget som han borde anse rörde bara dig, tvärtom så är det ju inte ett dugg fokus på mamman vid dessa utan helt och hållet på bebisen! Är han inte ett dugg intresserad av resultaten? Dessa visar ju inte hur du mår utan hur det är med barnet? Fattar han inte att dessa undersökningar kan ge väldigt jobbiga resultat att ta emot? Och detta tycker han att du ska riskera behöva ta emot själv? Ni är ju ändå två om det hela, kan man ju tycka! Och väldigt ego och felprioriterat gjort av honom tycker jag!

Hoppas nu i alla fall att det har gått bra!
  • Maramina

Härligt Sessan med bra resultat! Hur gick det sedan, hörde du av dig till honom och berättade om resultatet eller kontaktade han dig för att få ta del av dom?

• Maramina

Leopardette: Varför kände du att du var tvungen att berätta? Skulle tjänsten inneburit någon fara för dig eller barnet eller inneburit problem pga graviditeten? Annars skulle du ju inte behövt berätta om det? Själv var jag mitt i min IVF-behandling när jag var på intervju för mitt nuvarande jobb. Jag testade positivt i samma veva som jag skrev på papprena

• Maramina

Jag hade tänkt berätta efter kub:en men då jag mådde så dåligt så berättade jag det tidigare. Jag menar, min gröna nyans i ansiktet gick ju liksom inte att dölja

• Maramina

Kajsamupp: Jag beklagar verkligen sorgen! Kan inte tänka mig den chock det måste ha blivit även om det inte var helt oväntat! Oavsett hur gammal man själv är, eller hur gamla ens föräldrar är så känns det nog alltid som om de dör för tidigt.... Min pappa gick bort för tio år sedan i cancer och även om det tog alltför lång tid på ett sätt, med tanke på hur han fick lida, så var han ju alldeles för ung!

• Maramina

Jag hade också myom under förra graviditeten, men den låg "bra till" så den fick vara ifred. Sedan försvann den av sig själv. När jag höll på med den senaste IVF:en så upptäcktes det vid ett av alla ultraljud något som kunde vara ett nytt myom, och det diskuterades om det skulle bli någon återinföring eller inte. Tillslut lämnade de beslutet åt oss och efter mycket tänkande fram och tillbaka beslutade vi att genomföra återinföringen men om den misslyckades göra ytterligare utredning på det misstänkta myomet. Men när det väl var dags för äggplock syntes det inget konstigt på ultraljudet längre och vi kunde lugnt fortsätta som planerat, och det var ju tur med tanke på att den IVF:en resulterade i det lilla livet som jag har i min billiga mage

• Maramina

Ser att nu diskuterar koffeinets påverkan. Det är först vid större intag som det kan vara skadligt har fått lära mig. I mindre mängder är det ingen fara har samtliga barnmorskor och läkare som jag träffat sagt. Skulle det vara skadligt att få i sig lite koffein under graviditeten tror jag inte att Lergigan Comp skulle vara den vanligast utskrivna medicinen mot graviditetsillamående med tanke på att den innehåller just koffein.

• Maramina

MinM: He he. Känner igen det där. Vi var iväg till Stockholm för ett par veckor sedan och på söndagen när vi skulle ta tåget hem blev dottern hungrig och vi skulle köpa hamburgare åt henne på McDonalds. Det slutade med att jag satt utanför och väntade medan mannen och dottern fick gå in själva...

Något somjag tycker är grymt gott nu är ris och viss Kina-mat. Men lukten... Urk!

Eller luktkänslan... När vi var där i Stockholm och satt och åt frukost på hotellet så var jag tvungen att flytta på värmeljuset då den luktade så starkt av stearin

• Maramina

Jag har den senaste veckan/veckorna känt en del smärta i magtrakten som jag trott var ligamenten men nu börjar jag fundera... Ska nog ta och kontakta BM imorgon om det. Dels så har jag haft lite sammandragningar innan, men så i helgen, en stund efter att vi hade haft mys så fick jag så grymt ont, som kramp, i magen och låg dubbelvikt tills det gick över. Så i natt så vaknade jag av att dottern grät efter en mardröm och jag tänkte gå upp för att trösta henne. Men återigen högg det till i magen som i kramp och jag kunde verkligen inte sträcka ut mig utan fick sitta dubbelvikt i någon minut tills det släppte. Så idag, på jobbet skulle jag ut och äta lunch med några kolleger. Vi gick rätt fort pga kylan. När vi satt oss ner kom den där smärtan igen. Återigen släppte den efter någon minut, men nu började jag verkligen på att bli orolig! Kan det vara "bara" ligamenten eller är det något annat? Bebisen känner jag ju dagligen så den tycks ju må bra, men den där enorma smärtan.... Jag har även haft lättare känningar vid några tillfällen mellan de här gångerna, men då har det mest bara varit en hanterbar smärta. Dom gångerna har jag kunnat lokalisera det till höger sida, långt ner. När jag tryckt på den ömma stället har jag inte känt någon skillnad. Har någon av er andra känt något liknande?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35