Inlägg från: Maramina |Visa alla inlägg
  • Maramina

Gravidtråd för oss som är över 35

Maramina skrev 2014-02-24 20:28:37 följande:

BF-lista

26 juni, Maramina

1 Augusti, Sessan78

14 September, Lina 7710

3 Oktober, Irmeline

28 Oktober, Tusa

Vad konstigt det ser ut!? Ja, ja, jag är i alla fallnes i listan
  • Maramina

Jag är i vecka 23 och väger för tillfället 1 kg mindre än innan graviditeten. Men så har jag mått illa och kräkts en del, och gör det fortfarande än. Med dottern så vägde jag två dagar innan hon föddes bara två kilo mer än innan graviditeten... Men då mådde jag också mycket värre än vad jag har gjort hittills i denna graviditet.

Vi har inte heller kollat kön och vill inte heller göra det. Det får visa sig när det väl är dags för det lilla livet att titta ut

• Maramina
    Irmeline skrev 2014-02-26 18:06:40 följande:

Gick bra på vul idag, daterades rätt, tyder på flicka enligt läkaren. Om de är lite större än beräknat är det ofta kille. Vi får se ;)

phpiLwtf084842.jpg

Vad kul med att få se det lilla livet!

Intressant det BM sa, jag kan inte hitta källan nu, men inte alltför länge sedan så läste jag att några forskare ville ändra tiden på RUL för att vid det laget så skiljde storleken på bebisarna så pass mycket att det många gånger blev fel. Och det var särskilt för pojkar som, enligt denna rapport, ofta var mindre än tjejerna som var lika långt gångna. Jag vet ju inte hur väl detta stämmer och så, men det var i alla fall vad som de hade kommit fram till
  • Maramina

Välkommen ni nya!

Själv så har jag äntligen gått in i vecka 24 vilket känns som en viss lättnad. Inte för att jag tror att det ska hända något, men bara vetskapen om att från och med nu så kommer sjukvården sätta in åtgärder för att bebisen ska överleva om den bestämde sig för att komma ut nu. Jag tror inte att jag hade tänkt så mycket på det om jag inte hade lärt känna en tjej i en annan tråd som fick sina tvillingar alldeles för tidigt. För den nyfikne kam jag rekommendera hennes blogg arvidochvincent.blogg.se

• Maramina

Stort grattis zizuna!

Här kommer en bild på min mage idag, v 23+1. Jag vet att jag inte har kropp för att gå med så tighta klänningar, men den är en underklänning till en annan klänning som passar min kropp lite bättre

• Maramina

Knytet: Med dottern kräktes jag ända fram till förlossningen,rent bokstavligen. Vattnet gick när jag kräktes nämligen... I denna graviditet så kräks jag fortfarande nu i vecka 24. Dock inte lika mycket som tidigare och inte lika ofta. Jag tror att det lättade runt vecka 20.

• Maramina
    FruFA79 skrev 2014-03-03 16:56:34 följande:
    Jag vet, det är jobbigt med oro. Men försök att tänka på att snart minskar risken. Så tänkte jag iallafall.
    Men man är ju såå rädd om sitt lilla liv.

Jag tror att det är en flicka, men maken tror en pojke. Vi har en son på snart 5 år och han tror flicka också. Så vi får helt enkelt vänta och se...

FRÅGA TILL ALLA:
    Använder ni gravidbälte från beSafe eller liknande i bilen??
    Eller har ni vanligt bilbälte?

Under förra graviditeten använde jag vanligt bälte och har så även gjort i alla fall fram tills nu och har inte funderat på att köpa något annat. Vad är det för skillnad?
  • Maramina

Oj vad tiden går, även om det stundvis känns som om den inte går tillräckligt snabbt. Jag är nu i vecka 25 och det känns som om jag har varit gravid i evigheter samtidigt som det är evigheter kvar till BF. Magen känns redan stor och otymplig och jag blir väldigt lätt trött i rygg och ben. Tur att jag har ett jobb där jag kan välja mellan att sitta och stå för stå stilla klarar jag inte av några längre stunder . Och tur att jag fortfarande ligger under min startvikt, förstår inte hur jag skulle orka med att bära en massa extra graviditetslkilon. Att handla vid rusningstid är inget att tänka på för mig för tillfället då till och med att stå i kö är jobbigt. Det är ok om dottern är med för då känns det mer ok att sätta dig ner på huk bredvid henne. Men att bara stå rakt upp och ner...

Annars så mår jag rätt bra. Illamåendet och kräkningarna har minskat och jag kräks väl endast kanske 4-6 ggr/vecka vilket är jätteskönt!

• Maramina
    PoL skrev 2014-03-09 20:03:14 följande:

Tusa: här är en till... Sen jag plussade använder jag i princip bara ljusa underbyxor för att snabbt kunna se om nåt är på tok smile2.gif

Maramina: det låter tufft, kan det vara läge att gå ner i tid? Deltidssjujskrivning?

Jobbet påverkas inte så mycket som sagt var då jag kan välja på att stå upp alternativt sitta ner. Sitter jag ner så är det inte så jobbigt. I vanliga fall så brukar jag välja att stå upp, men nu blir det bara i några minuter innan jag sätter mig ner igen. Men fortsätter det så här och blir värre finns det risk för deltidssjukskrivning på sikt. Men jag hoppas ju slippa det. Jobbar på kontor (mestadels) och är det så att jag inte klarar av det betyder det mer eller mindre att jag inte heller klarar av livet hemma med allt vad det innebär. Hemma är det till och med tuffare att klara av saker med en fyraåring (ok, treåring som blir fyra nästa helg), ett hus och en stor tomt och allt vad det innebär
  • Maramina

Vad avundsjuk jag blir på er som kommit på namn! Jag är nu i vecka 26 och vi har ingen som helst susning om vad bebis skulle kunna heta. Jag börjar till och med känna mig stressad över det, särskilt som mannen inte självmant börjar fundera på det utan enbart när jag tar upp saken. Och de namn jag föreslår ratar han. Dottern är lika bra hon på att rata namnförslag. Numera sitter jag och rabblar upp en massa namn när jag "råkar" hamna på namnsidor på internet, och ett endaste namn har fallit väl ut, men det bar bara hos dottern. Ebba.

Jag lägger in en bild på magen, tagen i förra veckan

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35