Inlägg från: Knytet |Visa alla inlägg
  • Knytet

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej,

Hoppar gärna oxå in i denna tråden .

Är i vecka 8+4 idag, fjärde graviditeten, andra barnet. BF 5 Okt. Såg räkan på VUL i onsdags o allt såg fint ut, phuu

• Knytet

Tack snälla

Maramina, åh vad skönt. 24 veckor är verkligen ett viktigt delmål. Mitt nästa blir vul inför kub 12 mars...

• Knytet

Zizuna, stort grattis till sonen. Är det forsta bebben på tråden ? Underbart att allt gick bra

Sessan, lider med dig i din situation. Hoppas ni kan prata med varandra så ni kommer vidare på ett eller annat sätt. Styrkekramar till dig !

• Knytet

Leppardette, grattis till lyckat VUL, hääärligt

Dragonwomen, har kub 27 o e oxå lite nervös. Fick mf tre dagar innan kub i höstas så där är ett delmål och sen själva kub. Har lovat mig själv att gpr kub bra kan vi börja njuta o tro på det här. Har haft en orolig början med störtblödning, akutbesök o vul utan hjärtljud. Men peppar peppar vitt som snö på pappret sen ul i onsdags då vi såg en fin liten plutt .

Håller tummarna för oss alla nu !!!

Ni som kommit lite längre, när lättade ert illamående ?

• Knytet

FruFa, har för mig att det var runt då förra graviditeten oxå men minns inte riktigt. Ser fram emot det. Spännande med ul imorgon, vad tror du det är ?

Bara för att jag var så nöjd att slippa blödningar, var precis på toa och då hade kommit lite klarrött färskt blod. Tröttsamt . Tror nåt litet kärl brast igen för jag var ut på långpromenad med hund o barn o åkte direkt o handla efteråt.... Aldrig får man va fri från oro, suck

• Knytet

FruFa, ja du har rätt. Har ju blött nästan hela grav hittills o har fått konstaterat att det är från tappen som är känslig. Får anta det är så nu oxå. Har nästa ul den 12 mars o får försöka koppla av tills dess

Spännande att se vem som får rätt, haha. Vi har en son innan o vi tror bpda det är en pojke igen.

Förra grav hade jag vanligt bälte och det funkade bra då.

• Knytet

PoL, ja jag får försöka slappna av och tro att det är samma som tidigare. Trots det är det alltid lite oroande iaf. Vill ju så gärna ha ett syskon till sonen. Håller med dig om symtomen. Det är inte roligt att må illa o kräkas, samtidigt så känns det lite tryggare med tanke på tidigare mf just för att man känner av graviditeten

Maramina, hu det lät jobbigt. Hoppas att det lättar lite för dig snart.

Kajsamupp, grattis till lyckat kub . Härligt oxå att få se plutten. Är man lättrörd i vanliga fall behövs inte så många dl hormoner för att det ska svämma över, hihi. Kul att dottern blev så glad när ni berättade. Vår son e ett år så han förstår inte så mycket.

• Knytet

Sessan, vad skönt att det känns bättre. Hoppas det får vara lugnt nu resten av graviditeten så du får njuta lite. Har inte kommit så långt så kan inte kommentera sammandragningar ännu. I min förra hade jag det från vecka 30 o framåt om jag inte minns fel. Hoppas RUL gick fint

Min blödning i måndags gick över i beige brun på tisdagen så det var antagligen tappen igen. Idag lyssnade jag med min doppler o fann hjärtljudet direkt, sååå skönt. Fantastiskt att kunna höra redan i vecka 10. Nu känner jag mig lugnare igen o ska nog klara mig till UL om en vecka. Phuu

• Knytet

Valere, välkommen . Fullt normala känslor. Det är så mkt som händer i kroppen och det är blandat med så mkt oro. När jag väntade sonen handlade jag inget förrän mkt senare i graviditeten när allt kändes lite säkrare. Man har ju ganska många månader på sig

PoL, hoppas du hittar någonstans att göra mkp. Jag tycker också att tiden segar sig fram just nu...

Sessan, skönt RUL gick bra och vad kul med en liten flicka !!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35