Inlägg från: Knytet |Visa alla inlägg
  • Knytet

Gravidtråd för oss som är över 35

Mjölkchoklad, välkommen o grattis till graviditeten

Hattifnattan, när vi berättade blev både mina o mannens föräldrar så glada så dom grät. Vi har kämpat länge genom ivf behandlingar och cancer odyl dessutom träffades vi först när båda var över trettio.

• Knytet

PoL, jag fick inte heller några komplikationer efter mitt förra ks. Var uppe snabbt på benen och läkningen gick fint. Kände mig dock lite handikappad när jag kom hem med sonen då det sved ganska mycket när jag reste mig upp. Ammade oxå hela nätterna i sittande ställning då jag inte kunde ligga på sidan. Fick alvedon men inga sprutor ?? Snittades på Danderyd o stannade två nätter.

• Knytet

Irmeline, samma här. Vill bara klara av KUB den 27 Mars. Min förra graviditet slutade i mf i vecka 13. Fick en infektion i livmodern och mf gick väldigt fort. Bebis levde när mf satte igång men sen gick det snabbt. Det var hemskt och det har satt sina spår i form av mkt större oro än tidigare graviditeter. Sååå hoppas resten av Mars går snabbt så vi snart kan låta oss glädjas

• Knytet

Tack tjejer
    Grattis alla ni med lyckat ul o rul. Känns verkligen som att det flyter på fint i denna tråden, allt går bra. Härligt

• Knytet

PoL, håller tummarna

Irmeline, hoppas du får tid för KUB mätningarna snart. Det borde bli ungefär samtidigt som mig då det är bäst i v 12+

• Knytet

Mjölkchoklad, grattis till lyckat vul

Maramina, fin mage !!!!

Irmeline, vilket konstigt ställe, optimalt är ju att göra kub i v 12+ och man vill ju ha det gjort när det är bäst för att få resultaten så sannolika som möjligt. Bra att du fick en tid på fredag. Lycka till

• Knytet

Irmeline, jobbigt med personalbrist på ett ställe där det är så viktigt att tillgängligheten är bra. Jag går privat och får tid i princip när jag själv vill men så får jag ju betala oxå. Kommer boka RUL efter kub om en vecka. Ska be om en så tidig tid som möjligt, vill veta att allt är bra o om det e en pojke eller flicka. Jag o mannen tror på pojke, alla andra på flicka
    Jag snittades på Danderyd förra året o dom var jättebra !!

Maramina, nä inte fet, gravid. Du har ju en tydlig o fin gravidmage

• Knytet

Maramina, det har du rätt i, får kanske nöja mig med en tid mittemellan någonstans. Ul utrustningen där ja går är suverän

• Knytet

Suzzi o Singoalla, grattis o välkomna

PoL, skönt att det är gjort, håller tummarna för bra resultat. Har hört att mf risken är framförallt första dygnen, men är försvinnande liten med tanke på hur hög alla andra risker är tidigare i graviditeten.

Lindsey, i min förra graviditet hade jag nåt liknande. Det var som om blicken inte hängde med när jag rörde ögonen o det liksom hackade. Jag hade dock lågt blodtryck.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35