Inlägg från: plopp76 |Visa alla inlägg
  • plopp76

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej hej!

Hittade hit efter tips från Snowgirl :)

Plussade dagen innan julafton så jag är väldigt nygravid! V 4+6 idag tror jag. Jag är 37 och min sambo 34, vi har gjort utredning under hösten för att starta IVF efter nyår. Blev alltså fravid naturligt i början på december. Känns gött!

Om allt går bra nu så har jag BF i slutet på augusti, 31:a. Har inte ringt nån BM än pga helgerna och vi har inte ringt IVF-kliniken heller då dom har stängt över helgerna. Vår sköterska på kliniken där vi gjort utredning kommer nog bli väldigt glad tror jag :)

Ska läsa ikapp under morgondagen här i tråden.

Mina enda symtom än så länge är svullna och ömma bröst. Är trött, men det kan lika gärna vara eftersom det är full fart med släktmiddagar och matlagning mest hela tiden :)

• plopp76
    Patricia4 skrev 2013-12-30 08:58:31 följande:
    Hej Ploppen:)

Undrade när du skulle hitta hit, välkommen:)

Tackar Även om man hänger kvar i andra trådar och peppar så gott man kan känner man sig ibland lite dum att basunera ut sin glädje där.
  • plopp76
    Scarlett01 skrev 2013-12-30 09:01:05 följande:
    Hej igen Plopp och stooooort grattis Vad roligt att se dig här!!! Flera från andra tråden som droppar in med jämna mellanrum, det gillar vi Nu får vi hänga tillsammans här också

Tack tack! Oväntat och väldigt roligt att kunna hänga på här. Lite bekanta namn, ska bli härligt att följas åt
  • plopp76
    Bettanspettan skrev 2013-12-31 14:53:34 följande:
    Lämnar er nu då jag fått ma. Skrapning på tisdag. Lycka till.
    :( Kram!
  • plopp76

Hej hopp!

Hur går det för er allihopa? Jag är dödstrött efter gårdagen... men vid ganska gott mod ändå :) Vi lyckades navigera runt frågorna varför jag inte drack något, det kändes bra. Jag brukar inte dricka så ofta så det var inte så svårt.

Har tidigare inte känt av nåt illamåenade alls, vilket glatt mig. Men idag efter den obligatoriska nyårsdagspizzan så bubblar det och är lite jobbigt i magen. Läste om att just fet mat är värst om man är illamående... kanske inte var så smart då? Men men, imorgon är det vardag och tillbaka till rutinerna.

Bävar lite för om jag kommer bli väldigt illamående framöver... min syster var konstant illamående nästan fram till förlossningen och gick ner 9 kilo från inskrivningsvikten. Sonen hennes var inte liten eller så, så den fick ju säkert vad den behövde ändå... men fy bubblan för att må så illa!

Hoppas jag slipper!

• plopp76

Ahhhhh! Shit vad nervöst!

Ringde kliniken idag för att tala om att vi inte behöver åka till Linköping för IVF... då visade det sig att Linköping har "tagit över" oss i och med remissen, så dom vill ha en ultraljudsundersäkning. Så vi ska få göra VUL den 16:e.... Pirrigt!! Sen om vi vill så är det KUB v 12-13 nånting.

Roligt och spännande!

• plopp76
    Snowgirl skrev 2014-01-02 10:57:33 följande:
    Plopp, vad bra! Så där blev det för oss också när vi blev spontant gravida. Dock efter IVF. Vi fick också VUL av kliniken. Lycka till!

Jättespännande ju! Må dessa två veckor gå FORT nu :)
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:11:50 följande:
    Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 
    Hur mås det där hemma i stugorna? 
    God morgon!

Jag mår lite så där illa som åksjuka mest hela tiden. Men det är nog väldigt lindrigt ändå som det verkar, andra har det nog jobbigare :)

Jag ska ringa IVF-kliniken idag och boka av vår tid nästa vecka. Det känns lite pirrigt! Men ska bli kul att höra vad dom säger med.

Heja dig Patricia! Kram!
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:35:09 följande:

Tänk vad glada även de måste bli:)
    Ni har ju VUL snart, är så avis. Får se vad bm säger o vi får se vår lilla ärta snart.
    Mitt illamående är också som åksjuka, ganska lindrig ändå. Har inte börjat kräkas förrän vecka 9 med tidigare barn. på ett sätt längtar jag efter kräkningarna, då är allt som det ska. Helt sjukt...vem vill kräkas:))
    Annars har jag yrsel och är förstoppad, svullen och är sugen på nåt hela tiden. Hur kommer jag se ut när allt är klart??

Ja, dom blir nog glada, det tror jag :)

Jo lite fuskigt är det med VUL nästa vecka... det borde alla få tycker jag! Så kanske man kan lindra mångas oro. Jag hoppas att jag slipper kräkningarna, vill helst slippa det helt. Fungerar jättebra med bara åksjuka känns det som ;)

Precis så kännar jag med... jag vill äta nåt litet mest hela tiden, kommer väl se ut som en ballong innan detta är klart. Orkar du träna och så där nu? Jag har varit sjuk i helgen men känner att jag måste komma igång lite med åtminstone promenader. Gymmet kommer nog få färre besök av mig tror jag, men promenaderna gillar jag ju så det är väl bra att fortsätta med. 

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35