Inlägg från: plopp76 |Visa alla inlägg
  • plopp76

Gravidtråd för oss som är över 35

Patricia4 skrev 2014-01-15 09:26:45 följande:
    Här är det nog ett missfall på gång. Har blött hela natten och har molande värk:(
    Orkar inte gå igenom det här en gång till, det är så grymt. Sambon åkte till jobbet som vanligt och jag känner mig så sviken.

Tror inte jag kommer våga försöka igen heller ..,

Neeej... ring på en gång till gyn och fråga om du kan få komma in! Fy... lider så med dig! Hjärta

Förstår att du blir besviken på din sambo... män kan vara så himla dumma när dom inte tänker efter.

KRAM!
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-15 19:53:10 följande:
    Nja det går inte bra. På dagen hade jag jättelite bruna flytningar och hade förhoppningar men nu på kvällen har jag fått nya röda blödningar. Inte så att jag behöver byta binda men tillräckligt för att vara livrädd. Inga klumpar än.
    Man hoppas ju in i det sista .
    Fan vad allt känns hopplöst. Vi såg ju hjärtat slå!!! Hur kan det vända så fort!?

Och sambon har inte tid med mig. Så fort han kom hem började jobbtelefonen ringa. Sen skulle han och barnen äta och nu är han o skjutsar dottern. Känner mig så ensam även om han är snäll o tar hand om barnen ... Har ont i magen med men tror mest det är tarmarna. Har varit hopplöst idag med dem. Har IBS och har varit förstoppad av o till i flera veckor. Tog lactulos men det har bara gjort magen mer upprörd...

Har sjukskrivit mig. Förra gången fick jag missfallet på jobbet och det tänker jag inte göra igen.

Förlåt ett gnäll inlägg... Men det är hemskt jobbigt nu.
    Usch... det är väl ändå lite positivt i allt det jobbiga att det inte kommer klumpar. Jag förstår att det är fruktansvärt att bara vänta! Jag hoppas innerligt att detta slutar bra för dig. Var det på fredag du skulle på inskrivning? Blir ju skitjobbigt att gå dit... fy sjutton!

Skickar varma tankar till dig och önskar jag kunde göra nåt för dig!
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-16 03:18:25 följande:
    Så var resan över för denna gång. Hoppet förvandlades till förtvivlan. Lilla hinnsäcken kom ut med ett litet embryo på dryga centimetern. Kan inte förstå att man kan se ett så litet hjärta ticka?
    Det gör mest ont i mitt hjärta när jag återigen får ge upp drömmen om en bebis 2014 .
    Sambon tycker precis som jag att det är obegripligt hur vi kastades från att se lilla hjärtat till detta misär. Så snabbt kan det ta slut. ..

Med dessa ord lämnar jag gruppen. Vill tacka så mkt för ert stöd.
    Var rädda om era magar och jag önskar er alla friska härliga bebisar. Massor av kramar!

Är såååå ledsen för din skull Hjärta Jag hoppas att ni orkar ta nya tag och att vi ses snart igen här i tråden. KRAM!

Önskar jag kunde göra nåt för dig...
  • plopp76

Idag har vi varit på VUL och hälsosamtal. Den lilla där inne var 11 mm lång och läkaren daterade plutten till 7+1. Det är 3 dagar kortare än jag själv räknat ut, men just nu känns det lite strunt samma, det kan ju vara lite hit och dit med dateringen :)

Lite mer verkligt nu! Sambon blev lite gråtfärdig. Hälsosamtalet gick oxå bra, nu ska jag bara fundera på om jag vill gå kvar där på kliniken eller om jag ska gå närmare hemma. Får se lite hur jag känner.

• plopp76
    Kaa76 skrev 2014-01-16 18:16:15 följande:
    jag funderar lite över den här infon som man får överallt på nätet, att det är efter 9 veckor moderkakan börjar bildas men att den inte tar över helt fören 12 hela veckor, känns som något "alla" känner till. Men det stämmer ju inte! Både då jag fick missfall i vecka 8+0 och nu när jag var inne för vul först i vad som måste varit 8+0 och  sedan  9+4 (enligt läkarna som undersökte mig) så pratade de om moderkakans placering osv. Tittade lite i de böcker jag fått från mödravården både då jag väntade min äldsta dotter -95 och nu då jag nästan räknas som förstföderska igen, och där står det om moderkakan just från v8 (dvs. 7+0) och som jag fattar det rätt har den tagit över det mesta långt innan v.12... 
    Spelar ju ingen roll i slutändan för oss, men jag tycker det är lite märkligt ändå, eller nej, har forskat lite kring hur föreställningar sprids och blir till fakta inom media och över nätet så egentligen är jag väl inte förvånad, men kanske lite ändå?   Hur mycket litar ni på vad ni läser på nätet? Litar ni mer på sådant ni hör från många håll eller på vad läkarna säger?  

Jag förstår vad du menar och hur du tänker. Jag litar på det som läkarna säger och den fakta som är underbyggd med källor. Resten sållar jag faktiskt ganska frisk med. Sen finns det väl vissa "sanningar" som man tar till sig för att det låter vettigt och kan ha en bra grund, men i stort så går jag på det som är vedertaget inom hälsovården.

Nätet är ju fantastiskt på många sätt, men oxå en källa till att skapa många experter inom olika områden. 
  • plopp76
    Snowgirl skrev 2014-01-16 19:10:35 följande:
    Plopp. Jag tänker lika som du fast det är inte alltid jag är överens med läkarna IVF-läkarna och läkaren på specmödravården som jag har träffat har jag dock mycket stort förtroende för.

Nej så kan det ju vara :) Ja dom läkarna och sköterskan jag träffat under utredningen har jag otroligt stor förtroende för så det som säger är lite som min lag ;)

Nej då, men jag tror att man ska ta till sitt sunda förnuft och inte gå på allt man läser. Sen finns det goda råd och bra vägledning oxå som inte är understödd av fakta så klart :)
  • plopp76
    Sessan78 skrev 2014-01-21 11:29:19 följande:
    Jodå, han kan men han vill inte. Han får göra som han vill. Kände mig bara lite nedstämd och ensam imorse när han aldrig vill följa med mig på kontroller. Till bm bryr jag mig inte men jag önskar att han ville vara med på "viktigare" kontroller typ dagens kub.

Jag förstår precis hur du känner! Nu har jag bara varit på hälsosamtalet än, men inskrivningen är bokad till fredag nästa vecka. Vi bokade om tiden så min sambo kunde följa med. Han VILL och tycker det är viktigt för honom att följa med. Även om det är rätt mycket fokus på mig så kan han ju lyssna och ställa frågor som han kommer på.

Känner mig lyckligt lottad som har en sambo som vill vara med.

Skickar styrkekramar till dig och håller alla tummar för dig!
  • plopp76
    Sessan78 skrev 2014-01-21 15:35:06 följande:
    KUB svaret var bra! Fina höga siffror, och en busig liten bebis i magen som inte alls ville ligga som ul-sköterskan ville. Verkar vara ytterligare ett envist barn! Känner mig i ett lyckorus!!!!
    Har inte ringt till sambon eftersom jag tycker att han kan visa mer intresse! Vi är ju faktiskt två om det här. Är så besviken på honom idag. Det var ju inte ens så att han hade något speciellt på jobbet idag och var tvungen att vara där...
    Tack för er uppmuntran och stöd. Känns skönt att få dela den här graviditeten med er iaf.

Ååååhhh! Grattis vad roligt! Heja! KRAM
  • plopp76
    Kaa76 skrev 2014-01-27 21:02:41 följande:
    Hemma igen. Blev inget KUB i dag utan får ta det om en vecka men är glad ändå. Den lilla vägrade helt enkelt att samarbeta överhuvudtaget. Jag har väldigt mycket ärrvävnad efter mitt akutsnitt (som gick upp och behövde sys om, så jag har ärr som efter två snitt) och det gör det lite svårt att se om man inte får syn på den lilla i en bra vinkel. Och det var den tydligen inte alls intresserad av. Men det var samtidigt skönt att se hur den fnattade runt, och storleken stämmer, så vitt hon kund mäta (den lyckades åla till det i sid led med och total vägrade att ligga någorlunda rak med ryggen) med vad de sa på VUl (dvs ett par dagar större än vad det borde vara, men det är ju bara positivt :) ) 
    Lycka till nästa vecka :) Spännande att få se det lilla livet ju!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35