Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Lindsey: vilka trauman du gått igenom förstår att du tillhör kategorin som blir starkare och inte bryts ner av motgångar!

• PoL

Scarlett: jag vill varmt rek Gudrun Abascals bok som handlar om att föda. Den är skriven på ett ärligt och informativt sätt och lugnar! Håller med Lindsey, försök undvika allt skrämselprat på nätet (och från omgivningen). Varje fl är unik och de allra flesta går bara bra! Mitt första barn vägde 4,1 och var 53 cm lång - själv är jag 165 och pappan 190. Men det gick bra

Sweetboxen: så spännande!! Håller tummarna för en lagom snabb fl och ser fram mot att höra hur det går för er

• PoL

Tack tjejer

Mysigt att känna bebisen så tydligt, Dragonwoman! Irmeline, vad roligt att den funkar så bra (o kom liiite före Rul hihi).

• PoL
    Awesome skrev 2014-05-06 09:17:15 följande:

Får man hoppa med här? Väntar andra barnet den 16 oktober, har en 4-årig tjej sedan innan. Är 36 men hinner bli 37 innan bebis kommer. :)

Självklart, välkommen
  • PoL
    AB mamma skrev 2014-05-06 12:00:47 följande:

Hej Alla!
    Hänger på er här, då det egentiligen var meningen att jag skulle hoppa på föregångaren till denna tråd och läste mig igenom alla inlägg men hann bli gravid innan jag hann presentera mig, så fick jag nu läsa ikapp er på denna tråd och hänger med här nu.

Väntar mitt 4:e barn är i v. 5+0 idag och mår som man mår iden tiden

Väldigt roligt att vi är olika långt gångna och med så olika erfarenhet i ryggsäcken. Solig

Hej och välkommen! Imponerande att du läst ikapp dig hihi
  • PoL
    111 skrev 2014-05-06 19:20:06 följande:

Nej , det var inte pga av Cytotecen . Hon dog av navelsträngen runt halsen. Och vi tänker inte ha fler barn. Lutar åt snitt ena dagen och VF den andra. Får fortsätta att fundera.
    Åh, vad ledsamt beklagar känns otillräckligt men jag beklagar verkligen.
  • PoL

Lagombutwhy: jag har oxå gjort ringtestet över handleden och upplevde att det stämde! Det var min mamma som tog sin vigselring av guld samt en tråd och höll den över min handled. Spännande!

• PoL

Underbara nyheter Dragonwoman!!!!!!

Maramina: svårt läge... Men deltid måste ju inte vara 50 procent, varför inte testa att gå ner en timme per dag lr halv fredag? Om det ger dig mer ork är det en bra investering - du kommer ju inte få mer vila när bebisen kommit

Eget: nu har jag berättat för de närmsta på jobbet och bekantskapskretsen. Skönt

• PoL

Sessan: lider med dig, vet själv hur det kan kännas när foglossningen blir riktigt illa... Men det borde inte behöva vara så! Jag vet att en del får starkare värktabletter i det läget, kan du tänka dig det? Har du testat tens o akupunktur? Kram!

Awesome: inget kul läge att behöva vänta så länge! Synd att man inte hellre kan göra om fvp, ifall det skulle ge en vinst... Håller tummarna

• PoL
    Sessan78 skrev 2014-05-09 11:20:52 följande:

Jag har provat det mesta mot foglossning (bälte, TENS, glidlakan, kryckor, citodon) men inget hjälper. Har ätit maxdos av citodon den senaste tiden men det hjälper inte längre. Ska påbörja en akupunktur-behandling på måndag. Det är det enda jag inte testat. Har inte så stora förhoppningar men jag är beredd att testa allt! Försöker bara ta en dag i taget, istället för att bli knäckt över att det är tre månader kvar....och nu är det snart helg! smile1.gif

Jag förstår, håller tummarna att akupunktur hjälper! Tror man får räkna med 5-10 ggr innan det ger utdelning. För mig var det behandling av en naprapat som var vändpunkten! Det kan jag verkligen rek med!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35