Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Imorgon har jag RUL och äntligen har det lilla börjat ge sig till känna i magen, igår kväll kände tom mannen utanpå magen. Så nu tvekar jag iaf inte på att något lever där inne, hoppas bara den är frisk också!

• Irmeline
    India skrev 2014-05-12 13:11:53 följande:
    Har RUL på onsdag och är såååå nervös! Jag har haft svårt att ta till mig den här graviditeten (trots att jag var den som egentligen ville detta). Jag har trott hela tiden att det ska gå åt skogen (har en del tråkiga minnen) och nu är vi nära en milstolpe...jobbigt läge!
    Förstår precis, jag har också hela denna graviditet gått och väntat på att det ska gå åt helvete, inte om utan när. Jag har inte köpt något eller förberett något. Inte ens mentalt förberett. Mannen är kolugn och tror att det kommer gå vägen, men själv har det varit svårt att tro, men har bestämt mig att om RUL är bra så ska jag tro Glad
  • Irmeline
    Kaa76 skrev 2014-05-12 22:02:54 följande:
    Lindsey jätte stort grattis, vad härligt! 

Har varit läbbigt tyst här ett tag, antar att det är läge att uppdatera. 
    Har väldigt ont av mina fogar, är halvtidssjukskriven, men vete sjutton om jag inte behöver bli helt sjukskriven snart smile4.gif  
    Har varit på förlossningen förra veckan pga smärtsamma sammandragningar, har haft det en omgång innan och blev kollad då, då var allt ok, så denna gång med, men jobbigt är det. Hoppas slippa fler omgångar men skall komma in igen om det blir så jobbigt.
    Var hos BM i fredags,  sf mått i veck 25+.....öh...3? var 25 cm, så fullt normalt, hjärtljud 140. 
    Vi pratade lite om förlossningen med Tella, min yngsta dotter som förblödde, och hon föreslog att jag skall göra ett till UL den 2:e juni, hon tänkte det kunde kanske lugna min oro lite och det tackade jag så klart ja till. Om jag är orolig eller inte känner av henne lika ofta som vanligt så kan jag ringa dagtid och få en tid för att lyssna till hjärtljuden samma dag, och annars tycke hon jag borde vända mig till förlossningen, är ju ingen som mår bra av att vara orolig. känns ändå bra, Tella var ju fullt frisk osv, men ja, det är ändå jobbigt med all oro. 

Sedan icke gravidites relaterat, men som inverkar mycket på hur jag mår för tillfället. Vet att jag nämnt det innan, att jag hade en relation med en kille som mår psykiskt dåligt och att det därför tagit slut. Har haft en hel del kontakt med hans bästa kompis så jag har ändå haft lite koll på vad som händer. Och den här killen är väldigt svårt sjuk, han har en hjärntumör, den är godartad och han har haft den länge, men nu har den börjat växa i massor. Den senaste tiden har han varit nedsövd större delen av dygnet, han har fruktansvärt ont, behandlingen hjälper inte och hans njurar verkar vara på väg att lägga av helt. Natten till söndag hörde han av sig, verkade helt veck, men fick i alla fall fram att han själv tror att han dör snart.  
    Är så otroligt ledsen, finns ju inget jag kan göra, och då han inte vill prata med mig så kan jag inte ens finnas där för honom, finns inte ett jotta jag kan göra mer än vänta på att han dör smile4.gif  
    Usch vad jobbigt med exet :( Förstår att det känns tungt just nu.
    Kram
  • Irmeline

Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
    Vi får väl se Flört

Skönt att det är över, nu ska jag tro på bebis!!

• Irmeline
    India skrev 2014-05-14 19:22:56 följande:

Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Grattis :) underbar känsla!
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-15 16:42:45 följande:

Är så j-a trött på magsmärtorna jag får av järntabletterna. Måste ju egentligen ta dom på grund av riktigt låga värden men blir sängliggande några timmar efter jag tagit skiten. Måste ju finnas andra alternativ....

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Har du provat blutsaft? Det drack jag sist. Smakar sådär men sabbar iaf inte magen.
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2014-05-15 22:13:45 följande:
    Har du provat blutsaft? Det drack jag sist. Smakar sådär men sabbar iaf inte magen.
    Såg att ni redan diskuterat detta...

Andra tips: Kombinera järnrik mat med c-vitamin typ apelsinjuice så tas järnet upp lättare. Undvik att dricka te. Leverpastej, blodpudding, persilja, jordgubbar etc är saker du kan äta mer av. Hoppas det hjälper!
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-20 23:05:30 följande:

Fan ta allt som har med vidriga jävla karlar att göra!

Nu får jag lösa allt med barnvakt mm inför förlossningen för den där jävla ursäkten till karl kommer inte i närheten av mig mer nu! Väljer allt annat än sin familj. Allt handlar om att han ska få göra nått kul, få lugn och ro och vadå hjälpa till, innebär barn ansvar?
    '

Är så jävla arg nu att jag kokar!

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Vad har hänt? Är det samma pappa som till de andra barnen?
  • Irmeline

Beställt stödstrumpor på nätet idag, och fyndat en brio happy på blocket för 1100 :) känns som det går framåt!

Ska inte köpa så mycket denna gång men kände att en vagn med fyra stora hjul när jag föder i oktober känns rätt. Har en cityvagn sen innan, och den kör man inte gärna i snö ;)

• Irmeline
    PoL skrev 2014-05-28 21:19:05 följande:

Maramina: tuff sits. Märkligt att din bm inte hjälper dig med sjukskrivning! Men nu har du 9 dgr kvar isf - lr 2 om du sjukskriver dig sista biten!

Eget: en riktigt tuff dag fick ett riktigt bra avslut då jag hade en första träff med min doula! Hon var med på min förra resa och gjorde all skillnad i världen - hade aldrig trott attjag kunde känna mig så trygg under en fl smile1.gif min första fl gick egentligen bra men jag fick värkstimulerande dropp pga missfärgat fostervatten o värkarna var grymma. Från första värken tills min förstfödde var ute tog det 27 timmar och jag fick dussintalet ytliga bristningar som fick sys. Men mitt i det hela kände jag mig utsatt o ensam pga bristande stöd från min dåvarande. Men som sagt var min andra fl en helt annan upplevelse smile1.gif och hon kommer vara med oavsett om det blir vaginal fl lr om jag väljer ks smile1.gif

Låter jättebra!

Vad kostar en doula? Kan man ruta ;)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35