Gravidtråd för oss som är över 35
Imorgon har jag RUL och äntligen har det lilla börjat ge sig till känna i magen, igår kväll kände tom mannen utanpå magen. Så nu tvekar jag iaf inte på att något lever där inne, hoppas bara den är frisk också!
Imorgon har jag RUL och äntligen har det lilla börjat ge sig till känna i magen, igår kväll kände tom mannen utanpå magen. Så nu tvekar jag iaf inte på att något lever där inne, hoppas bara den är frisk också!
Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
Vi får väl se
Skönt att det är över, nu ska jag tro på bebis!!
Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!
Är så j-a trött på magsmärtorna jag får av järntabletterna. Måste ju egentligen ta dom på grund av riktigt låga värden men blir sängliggande några timmar efter jag tagit skiten. Måste ju finnas andra alternativ....
Fan ta allt som har med vidriga jävla karlar att göra!
Nu får jag lösa allt med barnvakt mm inför förlossningen för den där jävla ursäkten till karl kommer inte i närheten av mig mer nu! Väljer allt annat än sin familj. Allt handlar om att han ska få göra nått kul, få lugn och ro och vadå hjälpa till, innebär barn ansvar?
'
Är så jävla arg nu att jag kokar!
Beställt stödstrumpor på nätet idag, och fyndat en brio happy på blocket för 1100 :) känns som det går framåt!
Ska inte köpa så mycket denna gång men kände att en vagn med fyra stora hjul när jag föder i oktober känns rätt. Har en cityvagn sen innan, och den kör man inte gärna i snö ;)
Maramina: tuff sits. Märkligt att din bm inte hjälper dig med sjukskrivning! Men nu har du 9 dgr kvar isf - lr 2 om du sjukskriver dig sista biten!
Eget: en riktigt tuff dag fick ett riktigt bra avslut då jag hade en första träff med min doula! Hon var med på min förra resa och gjorde all skillnad i världen - hade aldrig trott attjag kunde känna mig så trygg under en fl min första fl gick egentligen bra men jag fick värkstimulerande dropp pga missfärgat fostervatten o värkarna var grymma. Från första värken tills min förstfödde var ute tog det 27 timmar och jag fick dussintalet ytliga bristningar som fick sys. Men mitt i det hela kände jag mig utsatt o ensam pga bristande stöd från min dåvarande. Men som sagt var min andra fl en helt annan upplevelse
och hon kommer vara med oavsett om det blir vaginal fl lr om jag väljer ks