Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

V 17 är här, wee ho!

Glad påsk tjejer!! :)

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-04-21 13:58:22 följande:

Tack smile2.gif Aha - är det så? Fick gravid-mail från 1177 Vårdguiden idag och där stod det så här: "Gravid i vecka 13 Andra delen av graviditeten Graviditeten brukar delas in i tre delar, de så kallade trimestrarna. Den första trimestern pågår till och med vecka 12, den andra mellan vecka 13 och 27, och den tredje från vecka 28 till att barnet föds. Så nu börjar andra delen av graviditeten, trimester två!" Men iallafall 12+0 och vecka 13 smile2.gif
    Jag har läst att andra trimetern börjar 13+2, tredje börjar 26+4 och bf är 39+6. Om man tar 13+2 och gångar med 2 resp. 3 så stämmer det också, så jag räknar så :)
  • Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-22 21:15:30 följande:

Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...

Håller tummarna att liten stannar inne ett tag till. Är du v27 nu?
  • Irmeline
    Knytet skrev 2014-04-22 12:49:21 följande:

India, grattis o välkommen smile1.gif . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går smile1.gif

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan smile5.gif antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?

V17 och känner nada. Har för mig jag gjorde det vid denna tidpunkt sist. Har bett BM att få komma och lyssna på hjärtat, får se vad hon säger. Med blödningar och noll sparkar blir man ju lite orolig. Men magen växer iaf, alltid nåt! :)

Rul om 3v.... Längtar!!
  • Irmeline

Insanejane: Vilka krämpor, jobbigt! Men inte långt kvar nu, snart är det över Glad

Sessan: Vad skönt att det lugnat sig! Även om bebis är överlevnadsduglig utanför magen så är ju varje dag och vecka nu viktig för att minska komplikationerna och neotiden. Ta det lugnt, duscha och vila och njut av våren!

Mjölkchoklad: Lycka till på KUB!

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 16:11:39 följande:

Irmeline skrev 2014-04-23 14:04:16 följande:Insanejane: Vilka krämpor, jobbigt! Men inte långt kvar nu, snart är det över Sessan: Vad skönt att det lugnat sig! Även om bebis är överlevnadsduglig utanför magen så är ju varje dag och vecka nu viktig för att minska komplikationerna och neotiden. Ta det lugnt, duscha och vila och njut av våren! Mjölkchoklad: Lycka till på KUB!

Tack!!! Det gick helt fantastiskt bra!!! En liten krabat där inne som sprallade och mådde bra smile2.gif Fick lägsta möjliga risk på KUB 1:20000. Känns helt underbart och jag är såååå himla glad! Nu ska jag banne mig försörja njuta av att vara gravid smile1.gif
    Grattis!!! :) underbart!!
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-04-25 11:24:10 följande:

Torsdagar 22:45 på ettan är repris 27 o 28 på gårdagens avsnitt
    Nej vad sent, då har jag redan däckat Flört Fortfarande gravidtrött.
  • Irmeline

Insanejane: jobbigt att man själv ska behöva läsa på och tjata sig till den vård man behöver, de vet ju din historia och borde ha extra koll! Vet du om de kommer låta dig gå tiden ut eller ta ut lillan lite innan?

• Irmeline

Ät det hysteriskt att köpa ett angelsound i v18? Känner inte bebis och börjar bli orolig. BM vägrar lyssna före v.20, då gör jag ju ändå mitt rul..,

• Irmeline
    Myc skrev 2014-04-25 21:13:00 följande:

KUB idag och det gick bra! Fina siffror! Nu ska jag njuta av att vara gravid. Äntligen bekräftelse på att det är nån därinne smile5.gif kände första rörelserna igår och det var första beviset sedan plusset. Är i v 13.

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
    Underbart! :)
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35