Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

kajsamupp skrev 2014-07-18 15:22:42 följande:

Pol- Efter en sömnlös natt, eller åtminstone en där hon somnade om först låångt efter midnatt, har vi bokat tid på närakuten ikväll. Får tavegyl utskrivet som förhoppningsvis lindrar klådan en del, har dock läst att det flytande preparatet inte längre finns utan nu bara tabletter, men vi får se.

Vad bra om ni kan få medicin, hoppas det hjälper snabbt!
  • PoL

Bra tips, Kroken.

Grattis till prinsessan, Scarlett!!! Tufft att det tog sån tid, bara!

• PoL
    Scarlett01 skrev 2014-07-20 08:17:42 följande:

Tack för alla grattis smile1.gif

Hon vägde 3700 och 52 lång.

Jag känner mig lite som överkörd av ett tåg efter det intensiva värkarbetet och sedan snittet i magen. Det gör väldigt ont i magen efter ett snitt, men man får ordentlig smärtlindring så länge man är kvar på bb. Bra att komma igång upp och stå och gå så snart som möjligt efteråt så blir man mjukare och mer smärtlindrad smile1.gif

Lycka till nu alla som har sitt kvar! Man vinner ju hur som helst högsta vinsten! smile1.gif

Alldeles perfekt liten en låter det som! Hoppas du repar dig snabbt efter snittet - berätta gärna hur det går, jag ska själv ha ks för första gg och är intresserad av att få tips o tankar
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 08:41:39 följande:

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

bf 23 oktober
    Härligt att orka vara uppe så sent och bra tips ang socker vs svullnad.

Jag och Irmeline är båda beräknade 3/10, fast nu kommer min bebis 30/9 via planerat snitt. Jag mår jättebra bortsett från foglossningen! Känns som att många i tråden är borta på semester
  • PoL
    Sessan78 skrev 2014-07-20 11:36:19 följande:

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon! smile2.gif

Wiiieeee! Vad spännande! Undrar om du kommer kunna sova nåt inatt hihi. Håller tummarna, berätta gärna hur det gått
  • PoL
    111 skrev 2014-07-20 15:00:46 följande:

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

Stort grattis!
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 18:44:48 följande:
    Det är visserligen redan 12 år sedan min dotter föddes med snitt, men det jag kommer ihåg är att det är rätt svårt att böja sig och att komma upp ur låga soffor t.ex, Så bra att ha ett skötbord på ergonomisk höjd och en amningsstol som man inte sjunker så lågt ner i. 
    bf 23 oktober
    Tack för bra tips åh, vad mysigt att gosa med en 5-dgrs bebis!
  • PoL

Är det nån som provat trosskydden som ska visa om man har fostervattensläckage? Köpte ett paket i fm och tycker mig ana en positiv indikation men är osäker

• PoL
    Patricia4 skrev 2014-07-22 11:07:12 följande:

Ja det är en mäktig upplevelse! Njut av din baby nu!

Vi kämpar på, har relativt lätt att bli gravid men får missfall gång på gång:(

Önskar dig och andra i tråden en jättefin sommar ! Kram

Kul att höra av dig, Patricia 4! Håller tummar o tår för er, hoppas ni får en forts skön sommar
  • PoL

Stort stort grattis Sessan!! Hur kommer det sig att ni anade detta med höfterna? Stackars liten att ha skenor i denna värme men jättebra att de fångat upp det bums!

Tack Dragonlady (lr var det Dragonwoman? Ser ju inte när jag svarar via appen hihi), jag talade med Förlossningen som inte hade goda erfarenheter av testerna ifråga och tyckte inte att det lät som att jag har tidig vattenavgång då det är så förhållandevis lite - i v30 finns ingen bebis i vägen i öppningen, så då borde det rinna rejält sa de.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35