Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman skrev 2014-08-22 12:07:52 följande:
    Han är inte biopappan så tyvärr inte
    Får han inte eller? Annars är ju frågan om det blir lättare för dig trots allt att ta samtalen nu innan bf lr sen med en nyfödd? Jag tänker att du borde kunna prata med dom om att skjuta på det en månad.
  • PoL
    tjallamallan skrev 2014-08-22 12:57:46 följande:

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.

Grattis & välkommen hit!
  • PoL
    MjölkChoklad skrev 2014-08-23 08:58:18 följande:
    Vecka 30 här och börjat jobba igen - fy så trött jag är!! ZzzzZZZzz smile5.gif
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Åh, så jobbigt smile4.gifVälkommen smile1.gif
    PoL skrev 2014-08-21 15:58:41 följande:Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
    Nä, så blir det ju inte mycket tid till läsande smile5.gif Sist jag fick barn var det ganska tätt  - storebror var 22 månader när lillebror kom. Nu är yngste sonen 5 år - så denna gång finns det mer tid för läsande smile2.gif

5 år mellan är bra tycker jag kan tänka mig att det var fullt ös förra vändan
  • PoL

Hahaha känner mig så kass, måste berätta! Satte mig på toa på jobbet (rad med bås för damerna) och råkade släppa mig ljudligt. Hade sett att minst en toa var upptagen och började känna mig generad då jag istället tänkte: äh, jag är höggravid, då får man komma undan med sånt!

• PoL
    DragonWoman skrev 2014-08-25 14:51:59 följande:
    Han räknas ju inte som vårdnadshavare och utan mig gäller sekretess så den lösningen var körd direkt. Är nog mindre jobbigt när bebisen kommit. Nu orkar jag inte sitta upp så länge, blir yr och kallsvettig mm vilket påverkar koncentrationen för mycket. Sa till om att skjuta på det redan innan sommaren men icke. Semestrar och att det är såååå svårt att få ihop alla samtidigt. De kan mao inte ta nån hänsyn till att jag är höggravid, har en 16 månaders samt grabben. Får helt enkelt bita ihop tills värkarna börjar och sen ta tag i allt.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Om du orkar ta ett snack till tycker jag du ska försöka - hur bra samtal kan det bli när du mår så här? Vore väl illa om ni tvingas göra om för att det var kassa förutsättningar?! Kan du ge sambon fullmakt? Om han varit med er i flera år bör han kunna anförtros det ansvaret även för dom
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-25 15:03:09 följande:
    Haha, ja det är charmigt att vara gravid! Skrattande
    bf 23 oktober
    Fniss yepp
  • PoL

Kajsamupp: haha pruttmamma skönt att vi är flera vad härligt med sånt lugnt tempo!

Emjh: låter inget vidare m konstanta sd, har du pratat med bm om det?

• PoL

Hej Irmeline, alltid kul att höra av dig - vi tycks ligga rätt lika ff! Jag är oxå riktigt trött varje dag, beror nog delvis på foglossningen... Men hua, vilka dagar du har... kan du gå ner i tid? Jag jobbar 75%, har iof 30+30 min restid var dag men kan flexa lite och jobba hemifrån en lr två dar /v. Gör all skillnad i världen! Jobbar på kontor, som tur är kommer ta ledigt från 15/9 så jag har 2v före bebisen kommer.

• PoL

Emjh: skönt att få besked, men det kanske inte var så lugnande när bm gjorde så? Bra att du får vila nu, efter sista jobbdan!

Beli: välkommen hit jag vill minnas att det är vanligt med huvudvärk just runt mitten av graviditeten. Antar att du har koll på att ditt järnvärde är bra?

Visst är det bra att förbereda sig på att live kan bli väldigt annorlunda när bebis kommit! Sen är det nog väldigt olika hur bebisen är och hur mycket anpassning av rutiner som behövs.

Eget: var hos bm idag, v34+5 redan... Blir endast ett enda till besök innan kj!! Oj vad tiden rusar... Frågade bm om molvärk jag har i ryggslutet - lite orolig för att det skulle vara en förvarning... Förra graviditeten åkte jag in till fl strax innan bf pga ont i magen - visade sig vara ligamenten hihi. Sen hade jag dessutom kraftiga reguljära värkar som jag inte ens märkt av, kroppen var så domnad av konstant smärta från foglossningen! Så jag är lite orolig för en repris av det. Men allt verkade bra med bebisen o mig

• PoL
    Kroken skrev 2014-09-02 16:38:00 följande:

För en vecka sen, den 26 augusti, föddes min lilla tjej smile1.gif två veckor innan Bf kom hon. Jag skulle bra på vanlig rutinkoll hos BM men mitt blodtryck var återigen för högt (trots medicin) och jag hade protein i urinen så hon skickade mig till förlossningen för en koll och höjning av medicinen. Väl där så hade jag mer protein i urinen och blodtrycket fortfarande högt. Läkaren beslutade sig för att sätta igång mig på en gång. 15.30 sattes droppet och 3,5 timme senare är hon född. 2728 gram oxh 50 cm lång. Det gick fort och lilltjejen blev lite medtagen av det snabba förloppet så hon syresatte sig dåligt ett tag men det rättade till sig efter nån timme. Nu är vi hemma sen i fredags och allt fungerar hur bra som helst. Det är bara mitt blodtryck som jäklas fortfarande. Men det ska väl bli ordning på det med till slut.

Lilltjejen, som fått namnet Tilde, är hur go som helst (naturligtvis) och det är så himla mysigt att ha en liten igen smile1.gifphpwxvAWq47153.jpg

Vilket drama! Stort grattis till det ljuvliga underverket
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35