Gravidtråd för oss som är över 35

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.
Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten
anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!
Hahaha känner mig så kass, måste berätta! Satte mig på toa på jobbet (rad med bås för damerna) och råkade släppa mig ljudligt. Hade sett att minst en toa var upptagen och började känna mig generad då jag istället tänkte: äh, jag är höggravid, då får man komma undan med sånt!
Kajsamupp: haha pruttmamma skönt att vi är flera
vad härligt med sånt lugnt tempo!
Emjh: låter inget vidare m konstanta sd, har du pratat med bm om det?
Hej Irmeline, alltid kul att höra av dig - vi tycks ligga rätt lika ff! Jag är oxå riktigt trött varje dag, beror nog delvis på foglossningen... Men hua, vilka dagar du har... kan du gå ner i tid? Jag jobbar 75%, har iof 30+30 min restid var dag men kan flexa lite och jobba hemifrån en lr två dar /v. Gör all skillnad i världen! Jobbar på kontor, som tur är
kommer ta ledigt från 15/9 så jag har 2v före bebisen kommer.
Emjh: skönt att få besked, men det kanske inte var så lugnande när bm gjorde så? Bra att du får vila nu, efter sista jobbdan!
Beli: välkommen hit jag vill minnas att det är vanligt med huvudvärk just runt mitten av graviditeten. Antar att du har koll på att ditt järnvärde är bra?
Visst är det bra att förbereda sig på att live kan bli väldigt annorlunda när bebis kommit! Sen är det nog väldigt olika hur bebisen är och hur mycket anpassning av rutiner som behövs.
Eget: var hos bm idag, v34+5 redan... Blir endast ett enda till besök innan kj!! Oj vad tiden rusar... Frågade bm om molvärk jag har i ryggslutet - lite orolig för att det skulle vara en förvarning... Förra graviditeten åkte jag in till fl strax innan bf pga ont i magen - visade sig vara ligamenten hihi. Sen hade jag dessutom kraftiga reguljära värkar som jag inte ens märkt av, kroppen var så domnad av konstant smärta från foglossningen! Så jag är lite orolig för en repris av det. Men allt verkade bra med bebisen o mig
För en vecka sen, den 26 augusti, föddes min lilla tjej två veckor innan Bf kom hon. Jag skulle bra på vanlig rutinkoll hos BM men mitt blodtryck var återigen för högt (trots medicin) och jag hade protein i urinen så hon skickade mig till förlossningen för en koll och höjning av medicinen. Väl där så hade jag mer protein i urinen och blodtrycket fortfarande högt. Läkaren beslutade sig för att sätta igång mig på en gång. 15.30 sattes droppet och 3,5 timme senare är hon född. 2728 gram oxh 50 cm lång. Det gick fort och lilltjejen blev lite medtagen av det snabba förloppet så hon syresatte sig dåligt ett tag men det rättade till sig efter nån timme. Nu är vi hemma sen i fredags och allt fungerar hur bra som helst. Det är bara mitt blodtryck som jäklas fortfarande. Men det ska väl bli ordning på det med till slut.
Lilltjejen, som fått namnet Tilde, är hur go som helst (naturligtvis) och det är så himla mysigt att ha en liten igen