Inlägg från: FruFA79 |Visa alla inlägg
  • FruFA79

Gravidtråd för oss som är över 35

Scarlett01 skrev 2013-12-10 19:32:37 följande:

Jag pratade med bm idag om mitt illamående. Jag står snart inte ut mer, mår illa dygnet runt... Hon skulle fixa så att BVC-läkaren skriver ut Lergigan Comp åt mig... Jag hoppas såååå att det kommer funka! Det känns lite jobbigt att äta medicin bara, vill knappt ta alvedon ens, men jag står inte ut mer... Så jag måste testa.
    Legigan Comp funkade för mig. Jag håller tummarna för att det hjälper dig också!
  • FruFA79
    Snowgirl skrev 2013-12-12 08:40:59 följande:

Jag tror inte alls att det är ovanligt att känna som du gör. Det är en stor omställning att bli gravid och bli förälder och hormonerna rusar. Jag tror att man ska försöka ta det lugnt och försöka acceptera känslorna. Det kommer att gå upp och det kommer att gå ner. Jag minns att det inte var en dans på rosor första tiden efter förlossningen och jag kände på något sätt en press på att jag skulle vara glad. Jag hade ju längtat så länge. Istället satt jag och grät i soffan för att jag var hungrig och dottern skrek. Med lite perspektiv på det hela så inser jag att jag var lite för hård mot mig själv. Det tar tid att få ordning på tillvaron efter stora förändringar. Samtidigt så tog det egentligen inte så lång tid innan vi hade hittat våra nya roller. Det bara kändes som en evighet just då.
    Kram till dig!

Och med det sagt så smyger jag mig in i tråden. Plussade imorse Egentligen vet vi ju inte om det kommer att gå bra förrän ca v 18 efter svar på fostervattensprovet, men jag hänger här lite försiktigt så länge
    Men GRATTIS! "Känner" dig från 35+ tråden jag hängde i innan jag blev gravid. Vad kul att du kikar in här. Håller alla tummar för dig!
  • FruFA79

Vecka 13+1 i dag. Har ändrat mig ang. KUB och kommer göra KUB-UL 19/12, hoppas att det inte är för sent bara. Skall lämna blodprov i morgon förmiddag så kanske det hinner analyseras tills torsdagens UL.

• FruFA79
    Scarlett01 skrev 2013-12-15 13:24:55 följande:

Till mig sa bm att det mest idealiska är att göra UL på dag 13+6... Så det blir säkert perfekt

Jaha, men vad bra. Tack för infonGlad!
  • FruFA79
    Patricia4 skrev 2013-12-19 07:51:05 följande:
    Säger lite försiktig hej igen . Fick ett svagt plus på clearblue imorse och tre svaga streck på testlagrets igår:)))
    3,5 vecka efter missfallet!!! Har testat negativt emellan och har mått riktigt illa i tre dgr nu. Har aldrig mått illa såhär tidigt förut:) mitt tredje augusti barn !

Stort GRATTIS. Vilken fin tidig JULKLAPP!!

EGO: Dags för KUB-test i dag kl.15:30. Jag lämnade blodproverna inför KUB:en lite sent (för tre dagar sedan) så eventuellt får jag inte svar idag. Men hoppas att de hunnit få provsvaren.
  • FruFA79
    Patricia4 skrev 2013-12-20 15:09:51 följande:

Underbart!!! Vad är bra resultat, lite nyfiken på siffror? Vi har inte bestämt oss än för KUB eller inte...

Ok here I go...Glad Vi fick detta resultat:
    Kromosom 13 & 18: 1:20 0000
    Kromosom 21: 1:1097
  • FruFA79
    GladPatricia4 skrev 2013-12-20 16:21:41 följande:

T.om jag som ovan förstår att det där är riktigt bra siffror! Yippii Solig
    Tack, det känns bra Glad
  • FruFA79

Jag är nu i vecka 14 men jag har illamåendet kvar. Förra graviditeten försvann illamåendet i vecka 12.
    Någon mer i vecka 13 eller 14? Hur mår ni??

• FruFA79
    Zimba78 skrev 2013-12-21 18:16:50 följande:

jag är i vecka 14 och trötthet och illamående har försvunnit, bara lite molande värk kvar. Håll ut så hoppas jag att du mår bättre snart.

Tack, det har blivit bättre. Men jag mår illa om jag blir hungrig. Hoppas att jag får må som du snart!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35