Gravidtråd för oss som är över 35
Krya på dig!
Söt bebis Lindsey! :)
Jag gick upp totalt 6 kg förra gången, jag är normalviktig men jag tror jag gick ner en del i vikt under grav. pga att jag mådde fantastiskt illa nästan hela tiden (kräktes flera ggr/dag, åt postafen).
Första gången använde jag mina vanliga byxor till v20, nu får jag ont i magen om jag knäpper dem och jag är bara i v6+4. Frågan är om jag inte börjat gå upp i vikt också.
Till er som förlorat barn: jag beklagar verkligen.
Jag har berättat för min familj och en kollega/kompis. Makens familj bor en bit bort och denna gång vill vi berätta när vi träffas (förra gången blev det via telefon). Men jag kommer inte kunna hålla det hemligt särskilt länge, berättar ev. för chefen nästa vecka, vill nämligen göra lite ändringar med arbetstiden.
Jag har börjat må riktigt illa nu. Det enda jag kan tänka mig att stoppa i mig just nu är fil, popcorn, vinteräpplen, morötter och jordnötssmör (el. ringar). Och glass, men bara en speciell sort.
Suck. Får väl satsa på fil, äpplen, morötter och popcorn.
Idag hostade jag så att det kom näsblod (?), lymfkörtlarna på halsen är jättesvullna och jag har ett snyggt rött streck på halsen som suttit där hela veckan. Känner mig verkligen härlig på alla sätt. :/
Nej men fy vad jag gnäller, det är bara så trist just nu.
Jag läser men har inte orkat skriva på länge. Jösses vilken trötthet, gick hem tidigare i måndags bara för att sova. :) Idag är första dagen på länge som jag inte känner mig helt borta.
Jag har varit på inskrivning (hälsosamtal) och nu är det inget förrän div. prover ska tas om tre veckor.
Hon kollade ingen vikt, blev lite förvånad. Hon frågade hur mkt jag gått upp förra gången och det var ju inte mycket så det kanske inte behövdes nu.
Hur som helst, magen är stor tycker jag själv, men det är nog mest att den är svullen.
Lägger till mig själv...
BF-lista
21 Juni, InsaneJane
26 juni, Maramina
2 juli, Mallan74
9 juli, Lindsey Egot the only one
1 augusti, Sessan78
6 september, Kroken
10 september, Leppardette
14 september, Lina 7710
14 september, Kajsamupp
27 september, emjh