Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

Knytet skrev 2014-04-16 13:24:10 följande:
     Det som ändå skrämmer mig mest är risken för att få en infektion, som stackars Plopp fick. Det var så min förra grav avslutades. 
    Vet du vad en sådan infektion beror på?  Tänkte om det är något man ska tänka på eller om det inte går att föutse/förhindra.  

Beklagar att även du råkat ut för det. :(
  • emjh

16+3 idag tror jag (har inte alls samma stenkoll som förra gången Flört) och är hemma från jobbet idag - kombon förkyld och ont i magen/kraftigt illamående var ingen höjdare. 

Är väldigt trött på mina "kräkdagar", men jag hade många sådana sist också. Vår personalchef var jätteförvånad över att jag mått illa så mkt och ropade ut över hela vår avd. att hon hade minsann inte mått illa en enda dag... Suck. 

Hur som helst känner jag av mitt lilla pyre ganska mycket. Jättemysigt när det rör på sig därinne. 

Knappt två veckor till RUL och jag är minst lika spänd på att få se om jag har myom som jag är på att få se bebisen. Hoppas jag slipper se några knölar den här gången!

• emjh
    plopp76 skrev 2014-04-16 14:48:11 följande:
    Enligt min läkare (eller egentligen "mina" eftersom vi träffat ett par under tiden på sjukhuset) så är infektionen ingen man kan påverka. Tyvärr! Normal renlighet är det enda som dom rekomenderar, vilket de flesta av oss har naturligt. Men sen så klart vara uppmärksam på stora förändringar i flytningarna och så där. Men i övrigt så är det sånt som bara händer. Och man kan inte göra nåt åt det...
    Skönt på ett sätt att veta men likväl jobbigt. Tänker jättemycket på dig nu plopp, kram!!
  • emjh

Hoppas alla haft en skön påsk! 

Jag har (för första gången någonsin?) gått ned i vikt under påsken. 
    Totalt sett väger jag lite mindre nu än när jag blev gravid. V. 17+1 idag. 

Misstänker att en del av mitt illamående kan vara hunger men det blir ju lite av en ond cirkel när man sällan är sugen på något. 

Men förutom att illamåendet hänger kvar litegrann mår jag kalas. Magen börjar synas och bebisen hoppar runt därinne. Igår provade jag ficklampetricket och gav effekt direkt. Min man tycker jag är taskig men det är skönt att känna att den lever därinne. Glad

• emjh
    India skrev 2014-04-21 21:54:38 följande:
    Blev nyfiken på vad ficklampetricket är för något?! Tror att jag kände den lille för några veckor sedan men nu...ingenting...blir inte lugnare av det direkt
    Lys på magen med en ficklampa så vänder sig bebisen i magen om den ser ljuset. Ska funka från ung. v17 men det varierar säkert. Jag vet inte om omgivningen spelar ngn roll men denna gång var jag i ett mörkt rum och kotten vände sig direkt. :) 

Har märkt att det blir mycket aktivitet om jag stryker längs med ljumskarna också (där jag har växtvärk). 

Tro nu inte som min man att jag ständigt stressar min bebis, det gör jag inte. Flört
  • emjh
    Sessan78 skrev 2014-04-23 11:53:10 följande:
    Jag är hemma nu. Bricanylen verkar ha gjort sitt och tappen hade gått tillbaka något, alltså blivit lite längre igen. Är nu sjukskriven en vecka med order att ta det lugnt men inte vara helt sängliggande. Lugnar det inte ner sig så blir det förlängd sjukskrivning... Känner mig lättad även om oron hela tiden gnager i mig. Nu ska jag njuta av att vara hemma och lyxa till det med en lång varm dusch!
    Puh, skönt. Njut som sagt! 
  • emjh
    DragonWoman skrev 2014-04-22 12:59:44 följande:
    17+0 idag och har känt små fladder, men har ju moderkakan fram igen.

Vad ni än gör, få INTE för er att ligga i rabatter och rensa ogräs en hel dag! Har sån träningsvärk och kombinera det med foglossning så vill ni inte ens vakna på morgonen, än mindre jaga en pigg nästan 1 årig tös Drömmer
    Alltså... nu har jag jobbat i trädgården i två dagar. Så klantigt, jag får så ont i skov att tårarna rinner, som tur är gör det inte ont hela tiden. 
    Jag hade ju läst ditt inlägg men jag har även blivit senil. Förstod väl egentligen att det inte var så smart men jag tror vi har börjat boa för vi fixar och donar mer än vi gjort på ett par år tror jag. Vi bara sprutar ur oss idéer för hur vi ska kunna förbättra.  :)

Förresten, någon mer som blivit lätt senil? Jag kan berätta något för min man med stor inlevelse och så säger han att det där har jag redan berättat. För någon timme sen bara! Skrattande Hjälp!  Jag kommer inte ihåg att jag sagt något. Haha. 

I övermorgon är det RUL, som jag längtar!
  • emjh

DragonWoman: Fy vad trist.

För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig. 

Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem. 

Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)

Puh, känns så himla skönt. 

• emjh

Tack alla, det värmer! Vi kollade inte kön. Min man ville men jag sa att vi bara kunde kolla om vi höll svaret för oss själva och det ville inte han. :) Tidigare fick man inte veta i vårt landsting pga att man haft sena aborter pga "fel" kön (så fruktansvärt), men jag har hört att de får tala om nu. Jag bad dock att hon skulle kolla om det syntes något myom men tack & lov såg hon inget.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35