Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Aftonstjärna skrev 2014-08-16 08:14:20 följande:

Under min andra graviditet mådde jag illa från början till slut och led av foglossning, då väntade jag också bara på att det skulle vara över. Detta är redan 9 år sedan så kroppen har väl hunnit återhämta sig för efter de första månadernas grymma illamående har jag mått rätt bra. Antagligen för att jag vilat mer eller mindre hela varma juli. Så nu trivs jag med att vara gravid. Efter en veckas arbete har jag börjat få sammandragningar, så få se hur de sista veckorna blir! 

bf 23 oktober
    Men vad härligt att du får njuta den här gången!
  • PoL

Mjölkchoklad, kul att höra hur det går för dig! Nu är det inte långt kvar

Emjh: ja, kan vara värt att stämma av med bm. Bättre om bebis stannar kvar ett tag till, som du säger

Eget: har känt mig lite lagom hjälplös idag - helt ovant! Ingen ork lr fart, svårt att böja mig fram/ner för att hjälpa 2-åringen på med blöja & kläder, börjar bli ont om plats mellan magen o bilens ratt, pustar o frustar - luften tar slut hela tiden, osv osv... NU känner jag mig höggravid! Gick in i V34 igår

• PoL
    Stenungsundsbo skrev 2014-08-18 08:40:57 följande:

Hej! Ny i denna tråden. Jag är 35 år och gravid med första barnet. Är i vecka 26. Bor i Stenungsund.

Välkommen
  • PoL
    emjh skrev 2014-08-18 11:11:06 följande:

Hm... jag hade mkt sammandragningar igår (ingen smärta) och mådde illa varje gång. Kräktes flera gånger på kvällen och blev dålig i magen. Idag känner jag mig alldeles febrig. 

Jag stannade hemma idag för att vila men har inte ringt min BM. Tänkte avvakta lite. Vill bara kolla om någon mer känt så här? Måste kolla mina gamla anteckningar från förra gången för jag minns inte riktigt hur det var då.

Låter inget vidare. Jag hade nog ringt in till förlossningen o stämt av för att vara på den säkra sidan!
  • PoL
    Kaa76 skrev 2014-08-19 01:58:05 följande:

Hej!  Insåg att jag inte skrivit något alls om hur det gått för oss. Hade en riktigt jobbig graviditet då jag drabbades av ett hjärtfel i v. 26 (tror jag det var?). Min lilltjej föddes tillslut med akut snitt i v. 36. Om någon vill läsa om oss har jag postat en förlssningsberättelse på min blogg. me-and-my-life-and-my-belly.blogspot.se/2014/08/update-in-swedish-english-version-is.html

Hej! Har undrat hur ni har det ska kolla länken sen, hoppas ni mår bra nu!
  • PoL

Kaa, nu har jag läst ditt blogginlägg med tårarna rinnande... Vad du har gått igenom! Tack och lov att din lilla prinsessa mår bra, hoppas att du återhämtat dig efter snittet nu

• PoL
    India skrev 2014-08-21 07:58:18 följande:

Igår gick det bra på UL. Det fanns ingen bit av moderkakan ivägen längre. Överläkaren förstod inte vad som var problemet och varför förlossningen inte hade sett att allt såg jättebra ut...det känns ju tryggt inför den stora dagen :-/ Att de inte ser skillnad mellan blodkärlen i livmoderväggen och i moderkakan...

Rysare... Men bor du i en storstad är det stor chans att det är annan personal där när det väl är dags!
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-21 15:27:19 följande:

Går in i vecka 32 idag och börjar plötsligt känna mej väldigt gravid. Magen syns och känns, halsbränna hela dagen och fogarna ilar av korta promenader. Och trött är jag också! Så går det när semestern är slut och man ska försöka jobba och vara produktiv Skrattande Så nu tänker jag lyssna på min kropp och lägga mej ner med en bok!  

bf 23 oktober
    Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-21 17:08:26 följande:
    2-åring= hjälp! Jag har värsta lyxtillvaron med en 12- och snart 9-åring som mer eller mindre sköter sig själva!
    bf 23 oktober
    Hihi kan tänka mig vad bra att kunna uppskatta just det man själv har!
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma smile4.gif den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten smile8.gif anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Åh, förstår att det känns värdelöst! Kan pappan ta merparten av dessa möten?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35