Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Knytet: tufft med en sån flytt så nära efter fl! Men det är ju en klassiker att flytta i anslutning till att man får barn (been there, done that ). Jösses, ja. Om två veckor är min bebis ett dygn. Wow!!!!!! Längtar!

Mitt inskrivningssamtal blev flyttat från 26/9 till 29/9. Egentligen inte hela världen men jag hade föredragit att få vara hemma 29/9, förbereda mig o vila inför ks dan därpå!

• PoL

Knytet: intressant, det visste jag inte! Konstigt om de inte förvarnar ytterligare besök i god tid :-/

Men då har ni iaf vanan inne haha. Fast synd att ni flyttar, hade varit kul att ha lite lekplats- o barnvagnshäng sen

Emjh: härligt att du orkar med så bra, hejja! Vad underbart att ni tar vara på dessa dagar innan allt förändras

Eget: idag verkar gravidnästäppan slagit till... Kände svagt att nåt luktade skunk hemma, kunde troligtvis härleda det till badrummet men inte närmare än så... Efter ett par frustrerade timmar slog det mig att jag ju slängt en noga inplastad bajsblöja i soptunnan där då vi hade besök på em haha superdetektiv...

Fråga till er med flera barn: vad tyckte ni var svårast när 3e barnet kom?

Jag visste när jag fick 2a att jag skulle känna mig otillräcklig för att jag inte skulle kunna möta stora lr lilla barnets behov fullt ut. Eftersom de såklart behövde olika saker o mig samtidigt. Knäppt nog trodde jag nog att då jag var medveten om det så skulle det inte behöva bli ett problem. HAHA

• PoL
    Knytet skrev 2014-09-19 11:58:37 följande:

PoL, nu har mitt inskrivningsdatum flyttats till den 29,e också. Jisses vilken rörig avdelning. Måste säga att det känns lite grann otryggt...

Skumt...! Kanske ska fråga vid besöket varför det blivit så... Men då kommer vi vara där samtidigt ändå hihi hörde nån som sa att det kan vara bra att ha med sig lunch om det drar ut på tiden, är hungrig rätt ofta så det ska jag nog satsa på
  • PoL
    emjh skrev 2014-09-19 19:24:14 följande:

Alltså... jag blir lite konfys av mina känningar den här gången. Det är inte alls som sist, då hade jag massor av förvärkar (Klockade vissa dagar och kunde ha 60 om dagen mer än en vecka innan). Den här gången har jag nästan inte haft någon. 
    Kroppen kanske inte behöver träna så mkt tänker jag... Skrattande

Men, idag känns det som att barnet är på väg ut varje steg jag tar, magen har ramlat ned betydligt sen igår och jag börjar känna av ryggen på ett helt annat sätt. Jag bara tänker att den måste komma snart, att jag omöjligt kan gå en vecka till eller mer. 

Jag trodde inte jag skulle fundera så mycket eller vara så osäker men så blev det visst. Glad

Spännande! Det är nog som de säger att varje graviditet är unik
  • PoL

Dragonwoman: stort grattis till prinsen!!! Underbart! Hoppas att fl gick bra!

Knytet: härligt att du längtar, kanske du känner dig klar m graviditeten nu tror jag med kommer dit

• PoL

Dragonwoman: sååå söt! Blir verkligen nyfiken på din fl nu...!

Emjh: spännande!

• PoL

Milia & RockyKiwa: välkomna hit och grattis till era plus

Ploppen: har tänkt en del på dig o undrat hur det går, fantastiskt att höra att det blivit lite ordning på er tillvaro o att ni fått ett nytt plus! Håller tummar o tår hårt för er!

• PoL

Hur känns det idag emjh? Förstår att du blir frustrerad

Aftonstjärna: mysigt att få se bebisen igen, snart är det din tur!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35