Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

emjh skrev 2014-08-28 22:19:30 följande:

PoL: Jag blev aldrig särskilt orolig när vi var där, har nästan aldrig hört de hjärtljud hon var ute efter (som en galopperande häst) för min gamla bm nöjde sig fint med det som tydligen är navelsträngsljud. Men sen efteråt började jag fundera över varför hon var så himla angelägen, hon måste ju ha varit lite bekymrad. 
    Nu är det iaf. fullt hålligång i magen så det känns väldigt tryggt. 

Skönt att allt såg bra ut för din del! Oj, sista besöket innan kj, wow. Jag tycker också att tiden rusar nu, hinner inte alls gå och vänta. :D  Men det beror väl på den lilla man redan har. 

Jag var också in till fl innan bf (fast 2 veckor innan) för att det kom så mkt vatten, men det var bara pyspunka. Haha, vi som trodde att det kanske var dags. :D

Men vad skönt att du kunde ta det med ro! Bra

Hihi pyspunka lät lite underhållande
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-29 09:33:03 följande:

32+1 idag, var på besök hos bm, som bland annat undrade om jag rör mej mycket när min viktuppgång var så lagom Skrattande Jag vänder ju mej rätt ofta från en sida till den andra när jag ligger och läser om kvällarna... 

Ett av värdena var förhöjda på glukosbelastningen så fick med mej mätare hem och ska mäta blodsockervärdena några gånger i veckan. Är inte speciellt orolig eftersom bara ett av värdena var förhöjt och rätt nära gränsen, men ska bli riktigt intressant att följa med blodsockret! Ett bonus av detta är att jag får ett tul i vecka 36! Så kanske vi får veta könet då bebben inte var samarbetsvillig sist :)

Ska också beställa tid för förhandsbesök på förlossningen, spännande! Det börjar närma sig!

bf 23 oktober
    Hahaha bra där viktigt m rätt motion!

Hur har det gått m blodsockret?
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-02 01:31:52 följande:
    Blir utredning på bup nu för grabben och människan var vettig så de kommer kalla mig i mitten av oktober så slipper möten där på ett tag. Tyvärr ville de inte gå med på fullmakt men jag är fri att ta med vem jag vill... Hm.....

27 dagar till bf nu iaf.... En kompis tror bebisen kommer inom 2 v för magen har trillat ner så mycket... Vi får väl se smile5.gif

Fick inget ultraljud heller för koll av fostervatten. Läkaren på förlossningen ansåg att det var onödigt för att tösa var normalviktig när hon föddes... Härligt när ens oro viftas bort smile4.gif

Har ni läst om barnen som dog på grund av kikhosta? Ett av barnen kom härifrån Jkpgområdet... Alla med hosta kommer vara portade härifrån iaf.... Och blir tösa eller grabben sjuka så får de bo hos gubben.. ibland är det praktiskt att vara särbo smile5.gif

Hepp... Nog med nattsuddande yrsnack.... Dags att sova... smile1.gif
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Hmm tur att de kunde flytta lite på mötet iaf.

Hur var det nu, varför ville du kolla på fv? Hur känns det nu?

Har ärligt talat ingen ork att hänga med i nyheterna överlag, och har svårt för att läsa om barn som dött lr far illa... Fast jag hör ju lite ändå om vad som sker, detta m kikhostan verkar hemskt
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-09-02 18:49:22 följande:
    Tackar som frågar. Bra har det gått, mätte i lördags efter varje måltid och hade hur bra värden som helst. Nästa vecka ska det mätas varje morgon, men oroar mej inte.
    bf 23 oktober
    Vad skönt!!
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-02 22:25:03 följande:
    Hade för lite med tösen förra året, upptäcktes i v 38 då jag var inne för bedömning om igångsättning på grund av bl a foglossning. Just då mådde hon bra men hade mått sämre för varje dag. De beslutade om igångsättning direkt. Men nu tyckte läkaren (en annan) att eftersom hon hade bra vikt så behövs ingen koll denna gången. Känns oroande om det är likadant igen o att risken finns att bebis kan må dåligt när den föds. Men min bm är en jävla mes med som inte gav all info och stod på sig!

Håller lite knas på sjukdomar mm eftersom risken för smitta är högre med skolbarn i familjen nu. Tösa går inte på dagis så där slipper vi en risk. Och själv är man ju inte så social nu smile5.gif
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Ajdå! Läskigt. Och frustrerande när du inte får bättre stöd. Kanske du kan åka till Antenatal o be om hjälp pga oro?

Jag var inne på Antenatal i Gbg igår pga minskade fosterrörelser. Var rätt orolig då busbebis känts mindre frekvent o med mindre styrka i ett par dar. Ctg visade på bra hjärtljud men jag nöjde mig inte med det utan väntade in läkare o ul. Tog (faktiskt) hela dan i väntrummet där vi var många som behövde hjälp, men till slut så! Läkaren hittade ingen orsak men konstaterade att allt ser bra ut. Bra mängd fv, bra flöde i navelsträngen, bra andningsrörelser o rätt mått i fht gravvecka. Puh. Nu är jag sjukskriven sista tiden, såååå skönt att få vila!
  • PoL
    emjh skrev 2014-09-03 15:57:42 följande:
    Åh fy, vilken oro. Skönt att allt vare bra och skönt som sagt att du får vila!  

Jag har ju min första vecka av f-ledighet men hittills är det mest stressigt. Jobbmöten (visserligen hemifrån), överlämning av styrelseuppdrag (kassör). körkortsteori, körlektioner... 

Igår fick jag iaf. komma till arbetsterapeut, vilken dröm!! Första gången någonsin jag inte behövt sitta i väntrummet inom vården, väl därinne ställde hon några frågor, gjorde några tester, konstaterade karpaltunnelsyndrom, informerade om vad det innebär, delade ut kompressionshandskar och skenor och talade om att allt är gratis och jag behöver inte göra något - hon ringer mig och kollar läget om 4 veckor! Klart på en kvart. Wow!!

Testade i bilen, skenorna ska jag dock bara ha på natten. Sov faktiskt mkt bättre inatt. 
    Ja, verkligen!!

Blir nog lätt så att man har lite att beta av vid långledigheten, men hoppas att du får bra vila från nästa vecka

Fantastiskt att få uppleva en del av vården som funkar riktigt bra!!
  • PoL

Kajsamupp: låter som att du oxå blir 'omkörd' av pensionärerna när du är ute o går?

• PoL

Grattis till halkkörningen, emjh! Hoppas du äter bättre idag

Välkommen hit o grattis till plusset, Lilith75!

Haha ser ju inte inläggen när jag svarar via mobilen o har uppenbarligen inte minneskapacitet nog fn att komma ihåg övr inlägg jag tänkt svara, så får spara detta, kolla o svara på nytt

• PoL

Dragonwoman: antenatal

Kajsamupp: förstår att du blir lite stressad då. Nu minns jag inte exakt hur det var för dig med tidigare fl och händelseförlopp? Man brukar väl säga att tvåan kan ta halva förlossningstiden jmf med första (vilket stämde på mig), men att trean blir lite av ett 'wild card'. Kanske ni har nån vän lr granne som i värsta fall kan hoppa in akut o passa ifall det blir bråttom?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35