Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Haha förlåt, jag har verkligen ingen hjärnkapacitet alls just nu, vad det verkar so.

Kajsamupp: hoppas att teorin om 2an stämmer på dig så du har lite att gå på iaf.

Dragonwoman: antenatal är förlossningsvården dit man vänder sig om problem m graviditeten (bebisen) uppstår när du kommit typ halvvägs och fram till förlossningen. Det kanske kallas olika på olika sjukhus men har ni en förlossning så finns även nånstans att vända sig nu. Hoppas du kan få lite råd & stöd!

• PoL

Hahaha grymt skön bild, Dragonwoman

Vad bra, Kajsamupp (saknar än en gång gillaknapp på Fl!)

• PoL
    emjh skrev 2014-09-08 17:50:10 följande:

Tack tjejer! Idag skrev jag teoriprovet och det gick galant! 
    Jag är så lättad för det har varit intensivpluggande och jag kan knappt fatta att jag inte behöver sitta med boken/tester på datorn hela tiden nu. Min man är nog också lättad för han har verkligen fått ta ALL markservice på sistone. All ev. energi går åt till körkortet och jag tänker knappt på att jag är gravid i v38. 

Känner lite dåligt samvete mot bebisen nästan...

Kajsamupp: Spännande!! Hoppas vi snart får besked om en ny liten kotte! :) 

Åh, stort grattis!! Starkt jobbat!
  • PoL

Dragonwoman: visst är det grymt svårt att veta...? Kanske du kan rådfråga bm lr fl om det håller i sig?

Här väntar jag på att bli trött så jag får sova...! Minstingen väckte mig. När han somnat om var jag döhungrig o pigg. Knäppt; vara trött på dan o nu pigg mitt i natten

• PoL

Apropå förkylningar, om man har planerat snitt o blir sjuk då, skjuter de upp snittdatum? Var går gränsen isf - räcker det att man är förkyld lf är det bara om man är riktigt dålig? Nån som varit där o vet?

• PoL

Stort grattis Kajsamupp! Snabb förlossning, skönt att allt gick bra hon låter helt perfekt

• PoL

Bra jobbat, emjh! Både att komma förbi tidigare upplevelser och att fixa detta höggravid!!

• PoL
    kajsamupp skrev 2014-09-13 21:42:37 följande:

emj - Åh, vad skönt att höra att du fixade det! Otroligt starkt gjort med tanke på omständigheterna både i tonåren och nu med graviditen!

Tack för alla gratulationer! Nu i natt blir liten fem dygn. Hon sover mest hela dagarna, vilket tråkigt nog innebär att vill amma mkt om natten. I natt ammade hon ett bröst varje timme mellan kl 23 och 03 och när hon efter minst en halvtimme ammat klart lyckades jag inte få henne att somna ändå. Så där satt jag vaken med ett skrikande barn som vill amma igen fast tuttarna smärtar till tusen.. Ja ja, får hoppas hon blir lättare att få somna om i natt.

Brrr förstår att du känner dig mör efter en sån natt! Kan det vara så att mjölkmängden inte riktigt hunnit anpassas efter bebisens aptit? Båda mina har ammat i snitt varannan timme dygnet runt första halvåret - den här gången kommer jag komplettera m ersättning om det blir så
  • PoL

Emjh: hihihi vad snopet med rödbetseffekten

Aftonstjärna: härligt att du mår så bra, låter mysigt att du stickat kläder till bebisen

Dragonwoman: skickar massa styrkekramar!! Snart är det dags!

Eget: så här trött har jag nog inte varit mot slutet av mina andra graviditeter... Puh. Får jag sova middag helst morgon o em funkar det... Men de flesta dgr får jag bara sovit en stund på morgonen. Tackochlov att jag är sjukskriven iaf! Vågade mig iväg o hälsade på föräldrarna över helgen, kände mig lite modig när jag körde 1,5 tim enkel väg nu när det bara är drygt 2v kvar hihi. Men nu blir det bara att hålla sig nära hemmaplan sista tiden...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35