Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

emjh skrev 2014-07-28 16:18:44 följande:

Oj här händer det grejer!  Grattis alla som fått bebis! 

Jag har 61 dagar kvar nu. Går faktiskt riktigt bra i värmen men jag försöker vila mycket. 

Har idag bokat in intensivkurs för körkort samt uppkörning. Uppkörningen blir den 12/9 och BF är alltså 27/9. Skrattande  Nu hoppas jag att bebisen inte kommer allt för tidigt eftersom jag verkligen vill få detta fixat innan förlossningen. Skönt att man är ute i så god tid... Flört

Haha underbart! Tycker om din inställning hoppas magen får plats bakom ratten ) håller tummarna!
  • PoL

Kroken, det var ingen vidare överraskning för er! Håller tummarna att det vänder snabbt med behandling!

• PoL
    Kroken skrev 2014-07-28 20:46:15 följande:
    Det hoppas jag med. Läkaren sa idag att vi testar detta nu och ser vart det bär iväg, om det kanske är havandeskapsförgiftning eller inte. Isåfall väntar de till v.36 och sen sätts jag igång.
    Bra att du verkar ha koll på läget! Då har du kanske lite att planera och göra, så allt är förberett inför bebis ankomst
  • PoL
    Kroken skrev 2014-07-28 22:00:09 följande:
    Satt precis och pratade om det smile1.gif jag har ju enplan i mitt huvud för att hinna tvätta upp kläder och fixa i ordning men nu kanske den planen spricker. Ska gå igenom kläder imorgon och tvätta upp och sen ska jag handla hem sånt som behövs som salvor, amningsinlägg osv.

Gillar inte riktigt den här ovissheten dock, jag vill ha koll! smile5.gif
    Förstår dig . Men bra att beta av allt som kvarstår, så kanske du har lite annat att tänka på med!
  • PoL

Zuzziwoman, hoppas du får tid snabbt nu när du vet att det blir igångssättning!!

• PoL

Aftonstjärna: vilka udda drömmar hihi, vilka spratt vårt undermedvetna spelar oss ibland. Jag drömmer konstigt nog inte alls om bebisen... Än iaf!

• PoL

Nu har jag handlat klart bebiskläder - upptäckte att jag av nån anledning inte hade så mycket hemma i första storleken. Myyysigt att se de små plaggen hänga på torkställlningen!!! Bebisen i magen är underbart livlig har fått hem lite mer hjälpmedel, både för nu maa foglossningen, och sen för att underlätta efter kejsarsnittet. Prnsionärsvarning gripklo, kilformad sittdyna, glidlakan och kryckor haha. Men fantastiskt vilken skillnad det gör! Och att få låna gratis!

Går in i v32 idag... Oj, vad tiden går fort...

Hur mår ni andra? Ff semester ni som ännu inte fått?

• PoL
    emjh skrev 2014-08-02 18:39:29 följande:
    Åh! Jag köpte en pytteliten mössa igår, tänk att de är så små! Mysigt!! 

Så himla bra med en massa hjälpmedel, guld värt! 

Jag går in i v33 imorgon, mår bra men är såklart trött. Semester en vecka till, sen jobb tre veckor, sen f-ledighet!  Sover dåligt, det är nog det värsta. Men det är bara att inse att det kommer vara så fram till förlossningen (& ett bra tag därefter... ;). 
    Häftigt att tänka sig att du blir f-ledig om bara 4v

Haha ja, sömnen är ett kärt kapitel, helt klart... Hoppas du kan komplettera med lite sovstunder dagtid!

Jag hämtade hem en Babybox från Apoteksgruppen och i den fanns bla världens sötaste mössa från Åhlens, apropå mössor. Fanns oxå en kupong på 20% rabatt i samma affär - döm av min glädje när jag upptäckte att jag fick 20% per bebisplagg jag köpte

När har du bf, och är det planerat vaginal fl lr kj? Så kul att vi är flera som ligger med bf ungefär samtidigt
  • PoL

Emjh:

Visst har dom!

Jag har bara beställt den enda babyboxen, ska ta tag i att kolla vilka fler det finns. Undras vilken som är bäst?

Åh, 27/9 - då får vi se om din lr min bebis kommer först hihi. Mitt snitt är 30/9.

Nån som sitter vid datorn o kan uppdatera bf-listan förresten?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35