Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Knytet: förstår att det känns skönt med så kort tid kvar! Har inte koll på datum just nu, är snittet planerat till 29/9? Mitt snitt blir 30/9!

Eget: sista bm-besöket gjort nu! Alla värden bra, bebis huvud ruckbart o har vänt sig så att ryggen nu är på andra sidan än tidigare (blev lite orolig när hon fick leta eft tydligt hjärtljud!). Bm tror att denna bebis blir något nättare, knappt 4kg. Så jag får nog packa om bb-väskan m även mindre bebisplagg

Wohoo! Snart snusar jag ljuvlig bebis!!!

• PoL
    Knytet skrev 2014-09-15 13:20:43 följande:

PoL, jag hade tid den 30 sep men dom flyttade fram till 2 okt pga verksamhetsskäl ?!?. Snittet blir på mölndals sjukhus förra gjorde jag på Danderyd. Var väldigt nöjd då och känner inte riktigt samma trygghet här. Ser stor skillnad på stockholm och vöstea götaland landsting. Mycket sämre här vad gäller många bitar. Har dock en helt underbar barnmorska så det har hjälpt upp mycket. Vart ska du snittas ?

Vad synd att du flyttades, annars hade vi snittats samma dag på samma sjukhus!

Jag fick mitt första barn där, dock ej ks, och tyckte det gick bra. Men det är snart 8 år sen.

Men då är vi kanske kvar när det är din tur, häftigt
  • PoL
    Knytet skrev 2014-09-15 20:35:29 följande:

PoL, haha kul, då har du inskrivning den 26'e sep också eller ? Vi har kvar samma tid för inskrivningen trots att dom ändrade snitt tiden smile1.gif .

Hihihi stämmer!! Kommer du själv? Jag har min doula med mig
  • PoL
    Irmeline skrev 2014-09-15 21:28:41 följande:

Spännande att det är så snart dags för er Knytet och PoL! Skrattande

17 dagar kvar här!

Ja, sååå häftigt! Och så kul att vi är tre som ligger så nära i datum
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-15 21:56:28 följande:

Mardrömsdag!

Har tyckt att bebisen rört på sig mindre de senaste dagarna. Och idag retade jag den i över 30 min utan respons. Blev ett samtal till förlossningen ( som gubben fick ta över då jag bröt ihop ) där de sa att vi skulle åka in direkt för koll. Fixade barnvakten o åkte.

Fick göra ctg där som visade på bra hjärtljud. Sen ultraljud för att kolla storlek mm. De beräknade vikt till ca 3,3 kg. Hjärtat jobbade bra. Men återigen har bebisen alldeles för lite fostervatten smile4.gif så hålla koll nu och återbesök på torsdag. Risk alltså för igångsättning igen.....

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Åh, era stackare men samtidigt bra att de fångade upp det nu! Illa att du inte fått gehör för din oro MORR. Men nu har de koll på er, håller tummarna att det blir ett upplägg som du känner blir bra!
  • PoL
    Knytet skrev 2014-09-15 22:54:40 följande:

PoL, förresten, min väninna gjorde snitt på mölndal för ett par månader sen. Hon hörde sig för och det ska tydligen var två riktigt bra läkare som jobbar i september. Kan vara skönt att veta kanske smile1.gif

Åh! Bra tips!

Ja, jag hade med samma doula förra gg och det gjorde all skillnad i världen för mig tänk, trots att det blev komplikationer vid slutet av fl (jag fick sfinkterruptur grad 3&4), bebisen fick sämre hjärtljud, bla) så minns jag den fl mest positiv.
  • PoL

Dragonwoman: tänk som så att det 'bara' handlar om ca 2v tidigare, kanske det känns lite lättare. Hoppas din bm får svidande kritik!

• PoL

Emjh: jag vet precis hur du menar, vissa dagar kan den enklaste saken kännas oöverstiglig! Hoppas dagislämningen går bra o att slemproppen släppt helt nu - spännande!!

• PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-17 10:48:56 följande:

Har landat lite nu. Imorgon ny kontroll och kanske igångsättning. Känns ok smile1.gif

Allt är iaf förberett så om det blir innan helgen eller nästa vecka kvittar.

Vad bra, nu när du börjat landa i det nya läget kanske du lättare kan börja se fram mot det - tänk vad snart du kommer höra din bebis första skrik och höra det ljuvliga knarrande ljudet som bara nyfödda har...! Myyyyyys!
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-17 11:59:39 följande:
    Nu har ju chocken, ilskan och rädslan lagt sig så kan ju se mer nyktert på allt. Eller ja ilskan bubblar ju fortfarande en del smile8.gif

Känns lite overkligt att det kan vara så nära nu. Ser försiktigt fram emot det, vågar inte hoppas eller tro för mycket på en igångsättning än iaf. Ja första skriket och den lättnaden med det... Och få se pyret... smile1.gif

Är väl snart dags för dig? smile1.gif
    Klart förståeligt!

Yepp ks blir av 30/9, så endast två veckor kvar!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35